1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

r1u0d2y
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 19:00
Lokalizacja: Kronach

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: r1u0d2y » śr gru 14, 2011 10:50

Witam,
auto jak w tytule. Przebieg 14k. Świeżo po przeglądzie w ASO.
Autem jeździ zona, grzecznie, niedawno się ja nim przejechałem i zauważyłem pewien problem.
Podczas przyspieszania na 4,5,6 od około 1800 obrotów, wciśnięcie pedału gazu do oporu, powoduje przyspieszanie, ale w przedziale 2000-3800 odczuwalne jest 'falowanie' przy przyspieszaniu. Tzn pedal caly czas w podłodze, a w aucie czuć ewidentnie ze raz przyspiesza szybciej a raz wolniej. Tak jakbym dodawał i odpuszczał gazu. Na niższych biegach nie bylem tego w stanie zauważyć.
Miał ktoś podobne problem? Czy może po prostu tak przebiega moment w tym silniku?

Problem zauważyłem na ciepłym silniku. Na zimnym go tak nie cisnę, wiec nie wiem jak to wygląda.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: Qto » śr gru 14, 2011 13:18

r1u0d2y pisze:Czy może po prostu tak przebiega moment w tym silniku?
Na pewno przyczyną nie jest przebieg momentu. Auto pewnie na gwarancji skoro przegląd robiony w ASO...może warto zgłosić usterkę ?
Co do samej usterki, może sprzęgło zaczyna się ślizgać ??

Wykres momentu w tym silniku:
Obrazek



r1u0d2y
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 19:00
Lokalizacja: Kronach

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: r1u0d2y » śr gru 14, 2011 13:54

Tak, auto ma gwarancje jeszcze do marca 2012.
Wole sie najpierw tutaj spytac, bo z ASO ciezko sie czasami wspolpracuje :]

A czy moga byc to poczatki konca silnika? (Chodzi mi o ten slynny problem z 1.4 TSI). Czytalem ze wiekszosc problemow zaczynala sie od 15-20t km.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: marcin7x5 » śr gru 14, 2011 15:42

Może to jest związane z charakterystyką pracy turbiny.



Tichy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt sty 03, 2012 09:40

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: Tichy » wt sty 03, 2012 09:56

Witam wszystkich na forum.

Posiadam Octavię, z takim silnikiem jak kolega r1u0d2y, i zachowuje się tak samo. Zgłaszałem w ASO, oni twierdzą, że nie zauważają żadnych nieprawidłowości. Także taka chyba uroda tych silników...



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: doggie » wt sty 03, 2012 11:31

Tichy pisze: twierdzą, że nie zauważają żadnych nieprawidłowości.
nie jestem zaskoczony, najłatwiej klientowi wcisnąć kit jak się samemu nie wie w czym problem

Także taka chyba uroda tych silników...
widzę że niestety szybciutko uwierzyłeś w to co ci w ASO powiedzieli, gdyby była taka charakterystyka tego silnika to nie zdobyłby nagrody "Engine of The Year"



Tichy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt sty 03, 2012 09:40

Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: Tichy » wt sty 03, 2012 17:08

To nie do końca tak,

silnik przyspiesza w szarpany sposób w przypadku depnięcia z niskich obrotów (tak poniżej 2tys.) na wysokim biegu - nikt tak normalnie nie jeździ i stąd rzadko kto zauważa. Sporo ludzi natomiast odczuwa nierówne przyspieszanie na dwójce (też przy depnięciu).

Przedstawiona wyżej charakterystyka jest tylko jej wyidealizowaną wersją. W praktyce wykresy z hamowni są dość mocno poszarpane (odsyłam na forum Octavii) i to może właśnie powodować to odczuwalne nierówne przyspieszanie. Turbina jest mała, ma małą bezwładność i nie ma zmiennej geometrii a tylko zawór obejściowy - to też nie poprawia sytuacji.

Ja problem zgłosiłem na forum Octavii i w ASO (mam zgłoszenie na papierze). Czekam na opinie ludzi posiadających 1.4 TSI, u których nie zachowuje się on w ten sposób - na razie takich brak.

Jak to sprawdzić? Rozgrzać silnik (żeby go nie katować na zimno). Wrzucić 4-kę przy obrotach tak 1500-1800 i gaz do dechy... Wskazane obciążenie auta :)



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: doggie » wt sty 03, 2012 17:25

ja bym zrobił diagnozę dynamiczną i przyjrzał się wykresowi ciśnienia doładowania



ryanbonzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt cze 10, 2014 07:29

Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: ryanbonzo » wt cze 10, 2014 07:59

r1u0d2y pisze:Witam,
auto jak w tytule. Przebieg 14k. Świeżo po przeglądzie w ASO.
Autem jeździ zona, grzecznie, niedawno się ja nim przejechałem i zauważyłem pewien problem.
Podczas przyspieszania na 4,5,6 od około 1800 obrotów, wciśnięcie pedału gazu do oporu, powoduje przyspieszanie, ale w przedziale 2000-3800 odczuwalne jest 'falowanie' przy przyspieszaniu. Tzn pedal caly czas w podłodze, a w aucie czuć ewidentnie ze raz przyspiesza szybciej a raz wolniej. Tak jakbym dodawał i odpuszczał gazu. Na niższych biegach nie bylem tego w stanie zauważyć.
Miał ktoś podobne problem? Czy może po prostu tak przebiega moment w tym silniku?

Problem zauważyłem na ciepłym silniku. Na zimnym go tak nie cisnę, wiec nie wiem jak to wygląda.

Pozdrawiam
Czy ktoś znalazł rozwiązanie na ten problem?
W moim Yeti jest to samo (na 3 biegu też to czuję) - przebieg 26tys.
Świece zostały wymienione, wtryski paliwa przeczyszczone. Następna diagnoza to rzekomo pompa paliwa.
Jakieś porady?

Pozdrawiam



mechu_jr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz sty 11, 2015 21:18

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: mechu_jr » ndz sty 11, 2015 21:31

Odgrzewam temat - u siebie też mam silnik CAXA i te same objawy. W komputerze zero błędów. W ASO po regulacji polecili mi zmienić paliwo (zrezygnować z Orlena), falowanie trochę zmalało, ale nie zostało wyeliminowane.

Ma ktoś jakiś pomysł, jak pozbyć się tego falowania?



leonwiki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt paź 27, 2015 13:33

Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: leonwiki » czw paź 29, 2015 16:56

Koledzy czy u was coś się zmieniło w sprawie tego falowania obrotów przy przyspieszaniu? Problem dotknął i mnie :grrr:



seba0607e
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw cze 02, 2016 20:12

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: seba0607e » czw cze 02, 2016 20:28

Witam, mój pierwszy post, trochę odkopuję temat.

Samochód, którym się poruszam należy do moich rodziców (młody jeszcze jestem, nie mam swojego), ale aktualnie najwięcej jeżdżę nim ja. 1.4 TSI CAXA, 2009 rok. Gdy jeździł nim głównie tata było falowanie. Jeździ on powoli i oszczędnie, wcześnie zmienia biegi(za co go ochrzaniałem ze względu na dwumas, w końcu chyba nauczył się zmieniać, gdy ma nie mniej niż 2000 obrotów), nie wkręca go na wyższe obroty i chyba nigdy 140km/h nim nie przekroczył. Ja, młody jeszcze to i szybciej pojeżdżę i wystarczyło przegonić ją przez kilka minut ile fabryka dała (wg licznika 215km/h - oczywiście na niemieckiej autostradzie :satan: ) i jak ręką odjął, silnik stał się troszkę żwawszy, zniknęło zupełnie falowanie. Teraz falowania brak, od czasu do czasu wykorzystuję pełen zakres obrotów, a na codzień w trasie regularnie przy wyprzedzaniu wchodzę na obroty około 3000. Więc moim zdaniem problem falowania ma przyczynę w zbyt łagodnej jeździe, która powoduje, że coś się przypycha(mechanik wspominał coś o katalizatorze).

A tak poza tematem - przebiegu na chwilą obecną ma 147kkm. Ogólnie silnik sprawuje się bardzo dobrze, nie można narzekać na jego pracę. Z awarii do tej pory padł jedynie czujnik spalania stukowego (skorodował), przez co silnik stracił 1/3 mocy. Wymiana załatwiła sprawę. Dwumas o dziwo też się jeszcze trzyma, co chyba jest sporym osiągnięciem, skoro wiele ludzi wymieniało go dużo przed przekroczeniem 100kkm. Niestety odzywa się rozrząd, ale i tak długo wytrzymał. Na poniedziałek umówiona wizyta u mechanika na wymianę rozrządu.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
luki_s3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lip 09, 2007 16:58
Lokalizacja: WU

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: luki_s3 » pt cze 03, 2016 22:45

seba0607e masz DSG?


kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)

2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND

seba0607e
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw cze 02, 2016 20:12

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

Post autor: seba0607e » sob cze 04, 2016 01:17

luki_s3 nie mam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości