1.4 16V , hałas, brzęczenie po wymianie paska rozrządu

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomi.guzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 31, 2011 12:16

1.4 16V , hałas, brzęczenie po wymianie paska rozrządu

Post autor: tomi.guzi » sob lis 12, 2011 10:59

Witam. Wczoraj w swoim niedawno zakupionym golfie wymieniałem (tzn. mechanik przy mnie wymieniał) pasek rozrządu wraz z rolkami, napinaczami i pompą wody. Po złożeniu wszystko ok, ładnie odpalił, chodzi równo, ale niestety po krótkim czasie pracy (jakieś 5 minut) przy ok. 1000 obr./min. pojawił się problem. Słychać dźwięk w rodzaju brzęczenia, buczenia. Nie jest on jednostajnie głośny. Raz jest cichszy, raz głośniejszy, a czasami nie słychać go wcale. Przy zwiększeniu obrotów ten dźwięk się zmienia. Więc tu moje pytanie, czy jest możliwość uszkodzonej którejś rolki lub napinacza ? Wątpie w to, bo za części dawałem ponad 600 zł i elementy były firmy INA,a słyszałem że to nie byle co. Proszę o pomoc, bo zależy mi, żeby na poniedziałek mieć samochód gotowy do jazdy, pozdrawiam.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

1.4 16V , hałas, brzęczenie po wymianie paska rozrządu

Post autor: jeryk10 » ndz lis 13, 2011 12:57

pewnie pasek napięty jak struna i na cieplnym silniku napręża się bardziej


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

1.4 16V , hałas, brzęczenie po wymianie paska rozrządu

Post autor: pinstonvw » ndz lis 13, 2011 23:16

Jeśli na innych prędkościach obrotowych owe buczenie zanika to śmiem zgodzić się z poprzednikiem, że pasek został zbyt mocno napięty.


...

ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

1.4 16V , hałas, brzęczenie po wymianie paska rozrządu

Post autor: ajni » czw lis 17, 2011 15:06

Pytanie 1. Używał mechanik blokad czy marker?
Pytanie 2. Czy mechanik wie co to napinacz automatyczny (sprężynowy)?
Pytanie 3. Po wymianie był wał obracany kilka razy i sprawdzane pokrywanie się znaków (a dokładniej pasowanie blokady) i czy wskazówka na napinaczach dobrze wskazuje?

Ja już jestem przeczulony, kupiłem auto ze świeżo zmienianym rozrządem i nie dość że jakiś burak źle ustawił wałki to źle napiął napinacz na długim pasku. Byłem o krok od burdelu w silniku.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

tomi.guzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 31, 2011 12:16

1.4 16V , hałas, brzęczenie po wymianie paska rozrządu

Post autor: tomi.guzi » ndz lis 20, 2011 18:04

Szczerze mówiąc, to nie znam odpowiedzi na Twoje pytania Ajni. Spytam go.
Do tematu : rozebraliśmy dziś po raz drugi rozrząd i poluźniony został długi pasek, złożyliśmy i była cisza. Ale po nagrzaniu niestety znów jęczy.. :/ Nie ruszaliśmy tego krótkiego. Czy to on też może powodować ten hałas ?
I właściwie jak powinien być ten pasek naprężony ?



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

1.4 16V , hałas, brzęczenie po wymianie paska rozrządu

Post autor: ajni » ndz lis 20, 2011 22:24

Ma być naprężony właściwie, czyli wskazówka ma być między widełkami. Taż to podstawy- mechanik nie wie jak pasek napinać?
Tam jest napinacz sprężynowy jak się kręci kluczem imbusowym we właściwą stronę to wskazówka ma wejść między Y. Z resztą w pudełku z napinacza prawie zawsze jest ulotka obrazkowa.

Załóż rozrząd zakręć łapę ale bez osłon rozrządu i odpal. Słuchaj gdzie się dźwięk wydobywa. Jakieś jęczenie nie ma prawa być.
Pompa jakiej firmy?
Podaj jeszcze kod silnika?
Bo chyba w AHW były 2 typy napinacza zależnie od numeru silnika lub VIN nie pamiętam, powyżej jakiegoś numeru był rozrząd taki jak w AXP a poniżej jeden napinacz się różnił.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

tomi.guzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 31, 2011 12:16

1.4 16V , hałas, brzęczenie po wymianie paska rozrządu

Post autor: tomi.guzi » czw lis 24, 2011 20:46

Kod mojego silnika to AKQ. Co do napinaczy, założyłem takie rodzaje jakie były. Pompa nawet nie wiem do końca jakiej firmy była, ale kosztowała chyba coś koło 120 zł. Rozmawiałem z innym mechanikiem i obstawił właśnie pompę. Ale dziwne, żeby nowa i jęczała ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości