Strona 1 z 1

biegi, dławienie

: sob paź 08, 2011 22:08
autor: wiliams56
Witam, mam golfika czwóreczkę, szukam przyczyny moich problemów. W zasadzi odpalanie ok.
Jazda przez ok. 15min. ok. Potem , po rozgrzaniu w zakresie 2000-3000 obr. silnik zaczyna lekko dławić , gdy zdejmuję nogę z gazu. Sytuacja się pogarsza. Dodatkowo mam coś ze sprzęgłem lub z ze skrzynią biegów. Objawia się to tak. Rano przy wrzuceniu biegu, przeważnie wstecznego, puszczam powoli sprzęgło , nic się nie dzieję, aż do momentu charakterystycznego "zerwania" jakby uderzenia w sprzęgło. Wtedy następuje zasprzęglenie, każdy kierowca "szczególnie w czasie kursu" zna to niebezpieczne zerwanie kiedy samochód skacze do przodu lub do tyłu. W ostatnim czasie problem pogłębił się m.in.o zjawisko zapadania się sprzęgła . Po mocnym nagrzaniu się silnika szczególnie w korku zdarzło się, że "nie wstaje" sprzęgło, wtedy nie można fizycznie zmienić biegu. Ponadto od jakiegoś czasu trudno wchodzi jedynka i dwójka. Liczę na konstruktywne sugestie.

biegi, dławienie

: sob paź 08, 2011 22:20
autor: stonefree
wiliams56 pisze:mam golfika czwóreczkę
A silnik?

biegi, dławienie

: ndz paź 09, 2011 10:05
autor: wiliams56
AZD 16 zaworów.

biegi, dławienie

: ndz paź 09, 2011 11:24
autor: Tomekxk
Więc tak, napewno masz cos ze sprzegłem. Jesli nie wstaje - oznacza ze jest zapowietrzone, spróbuj odpowietrzyc.

Zapadanie sie sprzegła, zgrzyt przy wrzuceniu biegu oznacza ze tarcza sprzegłowa sie kończy...

Nie wiem, ale to zerwanie moze wiązac sie z dwumasem - czy podczas pracy silnika nie slychac jakiegos stukania, badz czy autkiem delikatnie nie kolysze?
Bo jesli do wymiany jest dwumas to nie fajnie gdyz jest to dosc drogie. Jesli tylko sprzegło to koszt zestawu sprzeglowego - jakies 300-400zl plus okolo 200 wymiana.

Re: biegi, dławienie

: ndz paź 09, 2011 12:41
autor: wiliams56
Na szczęście silnik pracuje równo i nic nie kołysze. Spróbuje odpowietrzyć sprzęgło, a potem zobaczymy. Dzięki za odpowiedż.

biegi, dławienie

: ndz paź 09, 2011 12:50
autor: stonefree
stonefree pisze:szczególnie w korku zdarzło się, że "nie wstaje" sprzęgło, wtedy nie można fizycznie zmienić biegu. Ponadto od jakiegoś czasu trudno wchodzi jedynka i dwójka
Spróbuj odpowietrzyć to sprzęgło, przy okazji wymieniajac płyn hamulcowy. Przy okazji zwróć uwagę, czy nie wylecą z płynem brudy i czy wysprzęglik wraca płynnie i bez oporów.Jeżeli były brudy,być może, że własnie wysprzęglik się zacina.
Tomekxk pisze:jesli do wymiany jest dwumas
W 1,6 benzynie?
wiliams56 pisze:po rozgrzaniu w zakresie 2000-3000 obr. silnik zaczyna lekko dławić
Należałoby zacząć od sprawdzenia,czy przepustnica jest czysta, i przy okazji zrobić diagnostyke.

Re: biegi, dławienie

: pn paź 10, 2011 09:32
autor: marcin7x5
wiliams56 pisze:AZD 16 zaworów.
wiliams56 pisze:Potem , po rozgrzaniu w zakresie 2000-3000 obr. silnik zaczyna lekko dławić , gdy zdejmuję nogę z gazu
Taki urok tych silników. Możesz porobic standarowe czynności odnosnie przepustnicy czyli czyszcenie adapatacja itd. Ogólnie te silniki mają problemy z "kulturą" pracy własnie w tym przedziale obrotów. Szarpią, tracą moc lub wypadają im zapłony.

Re: biegi, dławienie

: pn paź 10, 2011 21:39
autor: Tomekxk
Tomekxk pisze:jesli do wymiany jest dwumas
W 1,6 benzynie?



Przepraszam, rzeczywiście 1.6 azd nie posiada kola dwumasowego.