Strona 1 z 1

AAM, Dziwna praca na zimnym silniku.

: wt wrz 13, 2011 19:52
autor: martinikam
Witam!

Kilka miesięcy temu zakupiłem dziewczynie golfa 3 92 rok, 1.8 aam, benzyna + gaz. Nie znam się kompletnie na benzynie z gazem, całe życie jeżdze dieslem.
Problem polega na tym. Przy odpaleniu nawet w gorącej pogodzie, auto lekko zadymia, no i po kilku sekundach zaczyna dziwnie chodzić, mianowicie silnik pracuje kilka razy wolniej, i się dławi. Po chwili jak się nagrzeje, to problem słabnie, ale dalej obroty nie są równe. Natomiast, po przełączeniu na gaz, auto pracuje idealnie bez żadnych problemów. Jak się nagrzeje, to co 4 sekundy pracy, ma spadek obrotów na oko o jakieś 50 - wyczuwalne, brak obrotomierza. Jadąc np. 50 km/h na czwartym biegu, lekkie wcisnięcie gazu i też silnik nie pracuje równo, dławi się. Byłem u kilku mechaników, każdy mówi co innego, i wylicza naprawę na około 1000 zł. Co również zauważyłem, silnik przy odpaleniu pracuje trochę równiej jak naleję lepszego paliwa, np. Vpower95. Doradźcie co wymienić jak najniższym kosztem. Planuję zabrać się za świeczki i przewody. Dobry pomysł?

AAM, Dziwna praca na zimnym silniku.

: wt wrz 13, 2011 20:17
autor: Paweł Marek
Znajdź sobie wyszukiwarką "reset ECU"i spróbuj

AAM, Dziwna praca na zimnym silniku.

: wt wrz 13, 2011 20:25
autor: martinikam
niestety próbowałem już, nic nie daje.

AAM, Dziwna praca na zimnym silniku.

: czw paź 06, 2011 08:27
autor: martinikam
Problem rozwiązany, pojeździłem trochę na benzynie Vpower racing, przegnałem go na trasie, jest wszystko ok, można zamknąć.

AAM, Dziwna praca na zimnym silniku.

: czw paź 06, 2011 13:54
autor: pitt47
Nie sądzę. Coś musi być głębiej skoro jak pisałeś, że dymi na biało to pewnie olej leje przez uszczelniacze zaworów i zarzuca świece. Tu jest zapewne przyczyna nie stabilnych obrotów. Na razie przez to, że mu wstawiłeś oczyściły się świece ale problem, czego nie życzę, powróci zapewne. Pzdr.