Strona 1 z 1
					
				Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)
				: pn sie 22, 2011 20:35
				autor: logic91
				Witam wszystkich forumowiczów 

 Jestem posiadaczem Golfa IV 1.4 16V i mam problem z nadmiernym zużyciem oleju. Już nawet nie wiem ile go tygodniowo wlewam ale to już przesada. czemu może tak żreć ten olej. z rury wydostaje się duuuuuuuuuużo białego dymu. odmę ostatnio sprawdzałem i podciśnienia i są suche. a cała przepustnica uwalona w sadzy znaczy jest osad ze zjaranego oleju.... potrzebuję pilnie pomocy bo już  mnie to wkurza powoli... ogółem samochód chodzi jak diesel.... jeżeli jakieś informacje są potrzebne to pytajcie...
 
			
					
				Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)
				: pn sie 22, 2011 21:51
				autor: grg474
				umiesz sam dłubać czy musisz do mechanika. Jak umiesz sam to zrzucić głowicę - dać do roboty (na 90% połowa zaworów do wymiany + uszczelniacze) oraz kup pierścienie ale od wersji  normalnej (stary typ) a nie od AKQ/AHW i je załóż - problem minie
			 
			
					
				Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)
				: pn sie 22, 2011 22:37
				autor: logic91
				dzięki za pomoc grg474 teraz tylko potrzeba czasu i nerwów 

 jeżeli ktoś ma inne przypuszczenia co może być nie tak to walić 

 po zrobieniu odezwę się.
 
			
					
				Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)
				: pn sie 22, 2011 23:06
				autor: grg474
				jedynie tylko jeszcze mogę dodać że klapanie jak diesel w tym silniku to najczęściej wina tłoków ale koszt  wymiany tłoków + robota pozostałych rzeczy to bym wolał inny silnik (np 2,0 czy 1,8T wsadzić)
			 
			
					
				Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)
				: wt sie 23, 2011 10:15
				autor: marcin7x5
				Mozna zrobic swap na 1,6 16v. Z opisu na tym forum odbywa sie to podobno bezproblemowo.
			 
			
					
				Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)
				: wt sie 23, 2011 11:13
				autor: ajni
				To ja bym przed robotą zrobił pomiar kompresji wraz z próba olejową i wtedy pokaże gdzie puszcza czy na pierścieniach czy na uszczelniaczach zaworowych. Ale przez uszczelniacze zaworowe to takich wielkich ilości by nie spalił. Raczej pierścienie będą wisiały, szczególnie że masz przepustnice mocno uwaloną- kompresja idzie w dół i odmą wywala olej. 
Płynu ci nie ubywa skoro masz biały dym?
Jaki przebieg samochodu i na jakim oleju jeździsz, znaczy się lejesz?
			 
			
					
				Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)
				: wt sie 23, 2011 15:50
				autor: logic91
				ajni - odma jest sucha... już wcześniej napisałem 

 na puszce nawet sprawdzałem i sucho...  oleju właśnie spala praktycznie tyle co benzyny....
 
			
					
				Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)
				: wt sie 23, 2011 20:44
				autor: grg474
				czyli paliwo kontroluj - olej uzupełniaj  
 
 
Prób olejowych nie masz co robić - debilne pierścienie 3 częściowe są tu sprawcą
 
			
					
				Problem z silnikiem 1.4 16V (jara olej jak smok)
				: ndz sie 28, 2011 12:07
				autor: szymin89
				Tak czy inaczej auto do mechanika. Problemem moze byc tez peknieta prowadnica zaworowa. A wiec jedna wielka niewiadoma jak narazie.