Witam!
Mam golfa 4 z 2000 r. z silnikiem 1.6 16v. Jak dotąd przejechałem 180 000 km bez jakichkolwiek niespodzianek. Od 3 miesięcy, różnicy mechanicy nie moga usunąc usterki która wystąpiła. Wygląda ona następująco:
Po odpaleniu zimnego silnika i przejechaniu około 5km jego temperatura osiąga 90 st. samochód nagle słabnie, obrotomierz spada na 0 (nie zaświeca się ładowanie) i po około 3 sec. zaczyna mrugać na czerwono kontrolka oleju. Samochodem można jechać nadal lecz jest słaby natomiast na wolnych obrotach silnik gaśnie. Aby móc normalnie kontynuować jazdę wyłączam i włączam silnik stacyjką i po tym wszystko wraca do normy. Wymieniono alternator, czujnik oleju, czujnik temperatury płynu chłodzącego. Zaadaptowano przepustnicę. Ponadto sprawdzone zostały: zawór EGR, instalacja elektryczna, przekaźniki, rozrząd, sondy, wydech, ciśnienie oleju. Komputer diagnostyczny nie pokazuje żadnych błędów, jednak podczas podłączenia go w czasie występowania usterki pokazywał brak obrotów silnika i nic więcej (żadnej przyczyny).
Za tydzień wybieram się do Bułgarii i jestem załamany. Wszyscy znani mi mechanicy są bezradni.
Czy ktoś miał podobne doświadczenia? Proszę Was o pomoc.
Pozdrawiam !
Usterka! Obrotomierz spada, miga kontrolka oleju.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Usterka! Obrotomierz spada, miga kontrolka oleju.
Danser, możliwe że uszkodzeniu uległ czujnik obrotów lub kable od niego - nie znam kodu twojego silnika ale możliwe że jest na pokrywie zaworów
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Usterka! Obrotomierz spada, miga kontrolka oleju.
grg474, mój kod silnika to ADS028988. Faktycznie mam czujnik na pokrywie zaworów (nad wałkiem rozrządu) jednak kiedy odłączyłem od niego kostkę obrotomierz nadal działał, a silnik pracował normalnie.
Usterka! Obrotomierz spada, miga kontrolka oleju.
Twój kod to nie ADS a AUS. Sprawdź czujnik g28. Niestety dostep do niego nie jest łatwy. Jest z tyłu silnika nad prawą półosią.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości