Zmiana silnika i skrzyni....
: śr lip 27, 2011 09:17
				
				Na pocztku witam wszystkich
Jestem nowym forumowiczem. Od lat jestem miłosnikiem starej motoryzacji. Posiadam m.in. VW GArbusa, VW 1500S, 1600TL itp.
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem VW Golfa MK1 cabrio z 1982r. Nigdy wczesniej Golfa nie miałem więc pisze tu, gdyż będę potrzebował Waszej pomocy. Auto to zakupiłem z oryginalnym silnikiem 1.7 (ponoc rozwiercany przez KArmanna). Silnik był uszkodzony. Poszła panewka. Poniewaz koszt naprawy jak na chwile obecną jest za duży, zakupiłem zwykły silnik 1.6 PN 70KM z Jetty z 1992 roku z całym osprzętem, wiązką, komputerem, skrzynia biegów itp. W Golfie miałem skrzynie 4-ke, a z Jetty mam skrzynie 5-ke. Stad pierwsze pytanie. Co muszę miec i co przerobić, żeby zmienić skrzynię na 5-ke ? Mam z Jetty wybierak oraz mechanizm lewarka. Czy to mi podpasuje bez problemu. Sterowanie przy skrzyni biegów już przełozyłem ze starej skrzyni 4-ki z golfa. Czy może musze mieć wybierak biegów z MK1 ze skrzyni 5-ki ? Czy podejdzie z Jetty ?
Po drugie. Czy wystarczy, że zamienię wiążkę silnikową z komputerem, czy musze też coś więcej zmieniac w instalacji ?
I jeszcze jedno pytanie odnosnie zawieszenia. U mnie nie ma stabilizatora zawieszenie rpzedniego. Ale rozumiem, że powinien być ? Słyszałem też, że bardzo ważne są rozpórki kielichów i wahaczy ?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
			Jestem nowym forumowiczem. Od lat jestem miłosnikiem starej motoryzacji. Posiadam m.in. VW GArbusa, VW 1500S, 1600TL itp.
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem VW Golfa MK1 cabrio z 1982r. Nigdy wczesniej Golfa nie miałem więc pisze tu, gdyż będę potrzebował Waszej pomocy. Auto to zakupiłem z oryginalnym silnikiem 1.7 (ponoc rozwiercany przez KArmanna). Silnik był uszkodzony. Poszła panewka. Poniewaz koszt naprawy jak na chwile obecną jest za duży, zakupiłem zwykły silnik 1.6 PN 70KM z Jetty z 1992 roku z całym osprzętem, wiązką, komputerem, skrzynia biegów itp. W Golfie miałem skrzynie 4-ke, a z Jetty mam skrzynie 5-ke. Stad pierwsze pytanie. Co muszę miec i co przerobić, żeby zmienić skrzynię na 5-ke ? Mam z Jetty wybierak oraz mechanizm lewarka. Czy to mi podpasuje bez problemu. Sterowanie przy skrzyni biegów już przełozyłem ze starej skrzyni 4-ki z golfa. Czy może musze mieć wybierak biegów z MK1 ze skrzyni 5-ki ? Czy podejdzie z Jetty ?
Po drugie. Czy wystarczy, że zamienię wiążkę silnikową z komputerem, czy musze też coś więcej zmieniac w instalacji ?
I jeszcze jedno pytanie odnosnie zawieszenia. U mnie nie ma stabilizatora zawieszenie rpzedniego. Ale rozumiem, że powinien być ? Słyszałem też, że bardzo ważne są rozpórki kielichów i wahaczy ?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
 
  .
.



 Aha...podciśnienia podłączyłem według schematu dostępnego na necie. Przyczyny niewłaściwej pracy silnika dopatrywałbym się chyba w niewłaściwym podłączeniu przy gaźniku. Może brak podłączenia kabelka wychodzącego z kolektora ssącego z tyłu ? Może niewłaściwy odczyt z czujników temp cieczy ? Aha i jeszcze jedno. Wtyczki nr 15 oraz 16 są takie same ...po czym rozróżnić która do czego ? Może ktoś może mi podac kolor kabli jakie idą do 15 a jakie do 16 ?
 Aha...podciśnienia podłączyłem według schematu dostępnego na necie. Przyczyny niewłaściwej pracy silnika dopatrywałbym się chyba w niewłaściwym podłączeniu przy gaźniku. Może brak podłączenia kabelka wychodzącego z kolektora ssącego z tyłu ? Może niewłaściwy odczyt z czujników temp cieczy ? Aha i jeszcze jedno. Wtyczki nr 15 oraz 16 są takie same ...po czym rozróżnić która do czego ? Może ktoś może mi podac kolor kabli jakie idą do 15 a jakie do 16 ?





