Strona 1 z 1
System recyrkulacji spalin i DSG
: pn lip 18, 2011 18:53
autor: mareksuski
Witam,
Czy jest prawdą, że mając skrzynie DSG pracującą przeważnie w trybie "D", trzeba od czasu do czasu przełączyć ja w tryb "S" (sportowy) aby przepalić system recyrkulacji spalin? Podobno taki zabieg przedłuża żywotność tego systemu.
Pozdrawiam,
Marek
System recyrkulacji spalin i DSG
: śr lip 20, 2011 15:09
autor: t0mal
Nie, wystarczy regularnie zmieniać olej, częściej niż zaleca producent. Skrzynia nie ma tu nic do rzeczy.
Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają problemy z odkładającym się nagarem na trzonkach zaworów i pewnie stąd wziął się ten pogląd o którym piszesz.
System recyrkulacji spalin i DSG
: śr lip 20, 2011 15:25
autor: mareksuski
Hej t0mal,
Dzięki za odpowiedź.
Gdy skrzynia DSG działa w trybie "D" obroty silnika bardzo rzadko przekraczają 2.5 tys więc może jak skrzynia pracuje w trybie sportowym i silnik pracuje bardzo często na wysokich obrotach to nagary się same wypalają?
Pozdr,
Marek
System recyrkulacji spalin i DSG
: śr lip 20, 2011 19:07
autor: t0mal
Nagar osadza się na trzonkach zaworów ssących i niestety nie da rady tego przepalić. W zwykłych silnikach benzynowych zawory są obmywane przez mieszankę, natomiast w tfsi paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania.
System recyrkulacji spalin i DSG
: śr lip 20, 2011 22:25
autor: doggie
niedawno czytałem artykuł o wadach silnika 1.4 TSI w każdej wersji - za głowę się chwyciłem!
System recyrkulacji spalin i DSG
: śr lip 20, 2011 22:43
autor: mareksuski
Każdy silnik ma wady
- jak nie filtr cząstek stałych, to koło dwu masowe albo sprężarka ...