błąd 516 styki biegu i przepustnica - porady dla zieloneg
: pt lip 01, 2011 17:28
witam najpierw opisze moj problem
Nieraz z pod maski autka po rozgrzaniu silnika wydostawał się głuchy stukot plastiku o plastik co opisałem w tym temacie drugi problem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=407683" onclick="window.open(this.href);return false;
Myślałem ze to coś z rozrządu, jednak moja tez była błędna gdyż stukot tego plastiku powodował taka pompka (chyba to jest regulator ciśnienia paliwa) która się znajduje nad elektrozaworem odpowiedzialnym za zasilianie paliwem czyli nad tym --->
link do sklepu z opisem http://www.iparts.pl/czesc/zawor-system ... 2B1-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wracając do tematu : podczas zostawienia autka na jałowym zaczyna po rozgrzaniu ( zaznaczam nie zawsze tak jest) pompka zaczyna se tak stukać a autko zaczyna się dławić lecz jeszcze ani razu mi nie zgasło z tej przyczyny , przerywa ale nie gaśnie. w jeździe nie ma takiego problemu wszystko gra jednak stojąc na światłach czuje po pedale gazu ze się sam wciska i autko przydławia i zaczyna sie stukanie.
Z tym problemem udałem się do naszego okolicznego mecha który jest dobry , tak myślę
Stwierdził ze ten stukot jest przyczynom uszkodzonego elektrozaworu tego którego pokazałem w linku wcześniej ^^ http://www.iparts.pl/czesc/zawor-system ... 2B1-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i po odjęciu tych wężyków nie było czuć ssania
lecz dla pewności gdyż mówił ze może to powodować inne urządzenie kazał mi się udać do jego znajomego który zajmuje się elektrykom samochodową i nie tylko no i posiada program do diagnostyki aut.
Więc pojechałem do drugiego speca , facet po wytłumaczeniu podłączył kompa i wykazało mu 4 błędy nie pamietam kodów lecz nazwy
moduł sterowania silnikiem ( jakos tak) tu chodziło pewnie o immo i jego zły odczyt kodu z kluczyka
styki biegu jałowego
i coś związanego z przepustnicą 4 nie pamiętam
wykasował mi błędy i kazał przyjechać na 2 dzień by zobaczyć co pokaże komp
pokazał : moduł sterowania silnikiem oraz błąd styku biegu jałowego / przepustnica
Ten spec oprócz tego immo stwierdził ze poszły te styki i cała przepustnica do wymiany.
Teraz pytanie do was gdyż nie posiadam kasy bo zainwestowałem w całe zawieszenie ...
1. jak będe jezdził z tymi błędami co moze sie stac ??dopoki nie uzbieram kasy
2. co sprawdzić za nim się rzuce na nową przepustnice lub na używke z jakiegoś golfa , gdyż czytałem kilka podobnych tematów i tam były wskazówki by po sprawdzać to i owo tutaj dodaje ten tmat np: ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=369257" onclick="window.open(this.href);return false;
gdyż może się okazać ze ją nie potrzebnie wymieniłem , tematów jest wiele podobnych jednak objawy mogą być podobne w róznych autach a przyczyną nie zawsze jest ta sama częśc / urządzenie
3. co z tym elektrozaworem?? gdyż pierwszy mech stwierdził ze to jego wina a 2 ze on nie ma nic wspólnego z tym stukaniem
( ale mnie dziwi jedno to od czego jest to stukanie ?? skoro za tą pompke odpowiada właśnie ten elektrozawór?? pierwszy mówił ze w wężykach nie ma ssania???
poradzcie co i jak po sprawdzać i z góry dziękuje
Nieraz z pod maski autka po rozgrzaniu silnika wydostawał się głuchy stukot plastiku o plastik co opisałem w tym temacie drugi problem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=407683" onclick="window.open(this.href);return false;
Myślałem ze to coś z rozrządu, jednak moja tez była błędna gdyż stukot tego plastiku powodował taka pompka (chyba to jest regulator ciśnienia paliwa) która się znajduje nad elektrozaworem odpowiedzialnym za zasilianie paliwem czyli nad tym --->
link do sklepu z opisem http://www.iparts.pl/czesc/zawor-system ... 2B1-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wracając do tematu : podczas zostawienia autka na jałowym zaczyna po rozgrzaniu ( zaznaczam nie zawsze tak jest) pompka zaczyna se tak stukać a autko zaczyna się dławić lecz jeszcze ani razu mi nie zgasło z tej przyczyny , przerywa ale nie gaśnie. w jeździe nie ma takiego problemu wszystko gra jednak stojąc na światłach czuje po pedale gazu ze się sam wciska i autko przydławia i zaczyna sie stukanie.
Z tym problemem udałem się do naszego okolicznego mecha który jest dobry , tak myślę
Stwierdził ze ten stukot jest przyczynom uszkodzonego elektrozaworu tego którego pokazałem w linku wcześniej ^^ http://www.iparts.pl/czesc/zawor-system ... 2B1-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i po odjęciu tych wężyków nie było czuć ssania
lecz dla pewności gdyż mówił ze może to powodować inne urządzenie kazał mi się udać do jego znajomego który zajmuje się elektrykom samochodową i nie tylko no i posiada program do diagnostyki aut.
Więc pojechałem do drugiego speca , facet po wytłumaczeniu podłączył kompa i wykazało mu 4 błędy nie pamietam kodów lecz nazwy
moduł sterowania silnikiem ( jakos tak) tu chodziło pewnie o immo i jego zły odczyt kodu z kluczyka
styki biegu jałowego
i coś związanego z przepustnicą 4 nie pamiętam
wykasował mi błędy i kazał przyjechać na 2 dzień by zobaczyć co pokaże komp
pokazał : moduł sterowania silnikiem oraz błąd styku biegu jałowego / przepustnica
Ten spec oprócz tego immo stwierdził ze poszły te styki i cała przepustnica do wymiany.
Teraz pytanie do was gdyż nie posiadam kasy bo zainwestowałem w całe zawieszenie ...
1. jak będe jezdził z tymi błędami co moze sie stac ??dopoki nie uzbieram kasy
2. co sprawdzić za nim się rzuce na nową przepustnice lub na używke z jakiegoś golfa , gdyż czytałem kilka podobnych tematów i tam były wskazówki by po sprawdzać to i owo tutaj dodaje ten tmat np: ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=369257" onclick="window.open(this.href);return false;
gdyż może się okazać ze ją nie potrzebnie wymieniłem , tematów jest wiele podobnych jednak objawy mogą być podobne w róznych autach a przyczyną nie zawsze jest ta sama częśc / urządzenie
3. co z tym elektrozaworem?? gdyż pierwszy mech stwierdził ze to jego wina a 2 ze on nie ma nic wspólnego z tym stukaniem
( ale mnie dziwi jedno to od czego jest to stukanie ?? skoro za tą pompke odpowiada właśnie ten elektrozawór?? pierwszy mówił ze w wężykach nie ma ssania???
poradzcie co i jak po sprawdzać i z góry dziękuje