Po zakupie...1.4 16v AKQ

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

immuno
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr maja 25, 2011 22:24

Po zakupie...1.4 16v AKQ

Post autor: immuno » pn cze 06, 2011 18:09

Witam wszystkich, to mój pierwszy post. Z góry przepraszam, że napiszę o kilku sprawach, ale nie chciałem zakładać 3 tematów.

Mam pytania odnośnie wymiany i naprawy pewnych części w golfiku 1.4 16v 1998r AKQ.

Pierwsza sprawa rozrząd: mam tani warsztat w którym mogą mi to zrobić, ale chciałbym kupić części samemu na allegro, są bardzo fajne zestawy i stąd moje pytanie jakie części wybrać? Może być: Paski Gates, Rolki INA, a pompa DOLZ? Czy ta firma produkująca pompy jest dobra czy lepiej kupić SKF lub Ruville? Przy wymianie rozrządu czeka mnie też uszczelnienie głowicy silnika bo zbiera się olej w 3 świecach.

Druga sprawa, o której nie znalazłem nic na forum to hałas sprężarki od klimatyzacji. Byłem u fachowca, posłuchał 7 sekund i mówi, że do wymiany. Trochę mnie to zmartwiło, bo klima chłodzi, tylko hałasuje jakby coś terkotało, myślałem, że da się to zregenerować czy coś, a on mi śpiewa 1200zł plus 400 robocizna o_O - grzecznie podziękowałem. Pojechać jeszcze z tym gdzieś czy sprawa beznadziejna?

Trzecia sprawa to wymiana oleju i filtrów: golfik ma 220 tys na liczniku i do 210 tys był serwisowany także za 5 tys mam wymienić olej. Sęk w tym, że ma od nowości lany 5W30 i już mi trochę bierze, powiedzcie czy próbować 5W40 czy od razu 10W40?? I ostatnia sprawa, chcę podczas wymiany oleju zmienić wszystkie filtry. Ludzie w warsztacie odradzali mi Filtrony (nie wiem czemu, przecież filtry to nie jest jakaś kosmiczna technologia) ale mam pytanie czy firma DENCKERMANN uchodzi za dobrą firmę? Mam okazję kupić niedrogo cały zestaw.

Przepraszam za przydługi post i liczę na pomoc. To mój pierwszy samochód, chciałbym, żeby mi posłużył przez 4 lata dlatego podchodzę do sprawy poważnie.
Pozdrawiam, Kamil



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Po zakupie...1.4 16v AKQ

Post autor: stonefree » pn cze 06, 2011 21:37

W swoim AKQ mam paski contitecha, rolki ina i pompę ruville, po 30 tysiącach km nie mam do nich uwag. Uszczelnienie pokrywy zrób koniecznie przy wymianie rozrządu, bo i tak trzeba go do tej operacji rozpinać. Tutaj na forum koledzy polecają preparaty typu Reinzosil.
Odnośnie oleju - wymiana na 10W nie zlikwiduje problemu brania oleju, to typowa wada tych silników, i zmiana oleju na gęstszy nic nie pomoże, a może zaszkodzić silnikowi. Zalej 5W40 .
Ostatnio zmieniony pn cze 06, 2011 22:22 przez stonefree, łącznie zmieniany 1 raz.



immuno
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr maja 25, 2011 22:24

Re: Po zakupie...1.4 16v AKQ

Post autor: immuno » pn cze 06, 2011 22:02

Dzięki za zainteresowanie tematem.
stonefree pisze:W swoim AKQ mam paski contitecha, rolki ina i pompę ruville, po 30 tysiącach km nie mam do nich uwag.
Widzę taki zestaw na allegro, postaram się kupić - czy mam pytać czy nie są to leżaki (paski), czy raczej firmy mają taki obrót, że nie muszę się tego bać?
stonefree pisze: Uszczelnienie pokrywy zrób kniecznie przy wymianie rozrządu, bo i tak trzeba go do tej operacji rozpinać.
Dokładnie, tak to planuję zrobić, a raczej zlecić do roboty ;)
stonefree pisze: Odnośnie oleju - wymiana na 10W nie zlikwiduje problemu brania oleju, to typowa wada tych silników, i zmiana oleju na gęstszy nic nie pomoże, a może zaszkodzić silnikowi. Zalej 5W40 .
OK, zaleję Shell Helix 5W40.


Gdyby jeszcze ktoś mi odpowiedział odnośnie sprężarki klimatyzacji czy jest jakaś możliwość jej regeneracji, bo teraz klima jest bardzo potrzebna, a 1600 zł na wymianę na pewno nie mam.

Pozdrawiam.



immuno
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr maja 25, 2011 22:24

Po zakupie...1.4 16v AKQ

Post autor: immuno » wt cze 14, 2011 17:04

Przepraszam, że jeszcze odkopię mój temat, ale mam palący problem. Otóż dostałem dziś drugi kluczyk do auta, jak się okazało z pilotem centralnego zamka lecz on nie działa (wersja nie scyzoryk, pierwszy kluczyk mam bez pilota). Pierwsze co wyczytałem na forum to zmień baterię, zmieniłem i nic. Drugie to odkopałem parę tematów o kodowaniu kluczyka, ale wszystkie porady są do Golfów 1999 i nowszych, mimo to spróbowałem i nie zadziałał żaden sposób.
Może macie jakąś radę na mój problem? Z góry dzięki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości