Strona 1 z 1

kontrolka oleju miga jak jej cos odwali

: wt maja 24, 2011 08:58
autor: jozek63
witam moze bylo to na forum ale niemoge znalesc od jakiegos czasu jadac przy 90 stopniach wlacza mi sie kontrolka oleju i brzeczek,ale tylko na momen i potem jest dobrze nic nie klekocze jezdzi ok na wolnych obrotach tez nic sie nie wlacza nie zawsze tak sie dzieje olej mam mobil połsyntetyk silnik aea km 168tys mam prosbe moze ktos wie co to moze byc czy czujnik ktorys szfankuje sa dwa w niebieski i szary w glowicy silnika prosze o pomoc jesli jest to mozliwe.golf III

kontrolka oleju miga jak jej cos odwali

: wt maja 24, 2011 10:37
autor: janek1350
Było o tym na forum wiele razy zacznij od wymiany oleju i filtra a puzniej od czujników

kontrolka oleju miga jak jej cos odwali

: wt maja 24, 2011 13:13
autor: kisiu3
Istnieje kilka przyczyn , przez ktore wlacza sie kontrolka oleju.

Jesli nalatales juz sporo kilometrow na obecnym oleju to wymien go razmem z filtrem oleju. Jezeli nie to zalecam wymiane czujnikow, najlepiej obydwu, u mnie akurat to pomogło.
Zmierz cisnienie oleju manometrem na rozgrzanym silniku, najlepiej po jakiejsc dluzszej przejazdzce.Na wolnych obrotach cisnienie powinno wynoscic ok. 0,18 bara a przy 2k obrotow ok 0.4. Mierzylem u siebie i wlsnie takie wyszlo..Jesli bedzie za niskie prawdopodobnie pompa oleju do wymiany, ewentualnie mozna wyczyscic smoka, byc moze jest po prostu brudny.
Jest tez cos nie tak z licznikiem, wystepuja zimne luty i przez to jest jakies zwarcie i po prostu wlacza sie brzeczek i kontrolka oleju (czytałem o tym u nas na forum). Wiec zostaje wizyta u elektronika, chyba ze masz jakies licznik na podmiane.

kontrolka oleju miga jak jej cos odwali

: wt maja 24, 2011 17:38
autor: jozek63
dzieki wszystkim za pomoc wymieniłem olej i filter i przjechalem kilkanascie kilosow i jest ok jak narazie nic sie niewlacza
pozdrawiam :pub:

kontrolka oleju miga jak jej cos odwali

: pn paź 24, 2011 13:28
autor: pwl84
Ja tylko dodam od siebie to co było u mnie przyczyną.
1) oderwał/naderwał się kabel i podczas jazdy tracił sygnał (gdy jakas nierownosc jakechałem kołem)
2) Dodatkowo czujnik już był dość sfatygowany i założony został biały - jak się okazało zły (powinien być do mojego AEA szary)

Objawy były takie że od czasu do czasu piknał - jak dodałem gazu to przestawał


W kazdym razie. Kabel + czujka - u mnie to było problemem.