Łącznik w dolocie
: pt maja 13, 2011 13:42
Cześć
Męczę się z moim autem od prawie roku. Oczywiście chodzi o silnik 1.6 SR AKL z 1998 roku. Standardowo falowanie obrotów podczas wysprzęglania i drgania na wolnych obrotach. Jednym z przedsięwzięć zmierzających do eliminacji tych przypadłości była wymiana łącznika ( plastikowa rura ) między filtrem powietrza a przepustnicą. Niestety nic nie poskutkowało. Jednak dzisiaj zauważyłem,że w owym łączniku w tej małej odnodze, która idzie pod korek wlewu oleju jest w środku jakiś zaworek/membrana. Gdzieś czytałem na tym forum, że zaworek ten powinien "przepuszczać" tylko w jedną stronę. U mnie przepuszcza w dwie strony. Czy rzeczywiście powinien przepuszczać w jedną stronę? Bo jeżeli tak to kupiłem felerny łącznik.I jeszcze jedno pytanie. Czy oryginalny czujnik temperatury mogę kupić tylko w ASO? Bo słyszałem, że tylko oryginalny czujnik eliminuje drgania na wolnych obrotach. Czy to prawda? Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na jakieś informacje.
Męczę się z moim autem od prawie roku. Oczywiście chodzi o silnik 1.6 SR AKL z 1998 roku. Standardowo falowanie obrotów podczas wysprzęglania i drgania na wolnych obrotach. Jednym z przedsięwzięć zmierzających do eliminacji tych przypadłości była wymiana łącznika ( plastikowa rura ) między filtrem powietrza a przepustnicą. Niestety nic nie poskutkowało. Jednak dzisiaj zauważyłem,że w owym łączniku w tej małej odnodze, która idzie pod korek wlewu oleju jest w środku jakiś zaworek/membrana. Gdzieś czytałem na tym forum, że zaworek ten powinien "przepuszczać" tylko w jedną stronę. U mnie przepuszcza w dwie strony. Czy rzeczywiście powinien przepuszczać w jedną stronę? Bo jeżeli tak to kupiłem felerny łącznik.I jeszcze jedno pytanie. Czy oryginalny czujnik temperatury mogę kupić tylko w ASO? Bo słyszałem, że tylko oryginalny czujnik eliminuje drgania na wolnych obrotach. Czy to prawda? Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na jakieś informacje.