Witam, mam pytanie w silniku 2.0 8v ABK-odpowiednik 2E w audi - przy jakiej wartości obrotów jest odcięcie zapłonu?
Przed wyminą uszczelki głowicy i szybciej się zbierał i wydaje mi się, że odcięcie miał na "czerwonym polu". Jak przeciągnąłem 2 bieg to odcięcie było przy 120km/h a teraz 2ka kończy się na ~90km/h .Po wymianie uszczelki odcięcie ma w okolicach 6200 obr/min. Rozrząd ustawiony na znaki, zapłon też był zaznaczony, żadnych błędów vag nie wykazał...
Ma ktoś jakiś pomysł?
Pozdrawiam
Odcięcie zapłonu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Odcięcie zapłonu
Mój VW Golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22862
[url=http://www.vaglodz.pl/][img]http://img59.imageshack.us/img59/497/bannerbqkopia.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22862
[url=http://www.vaglodz.pl/][img]http://img59.imageshack.us/img59/497/bannerbqkopia.jpg[/img][/url]
Odcięcie zapłonu
W silnikach benzynowych jest to na ogół w zakresie obrotów 6000 - 6500. Wszystko zalezy od czujnika odpowiedzialnego za odcięcie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Odcięcie zapłonu
czy dobrze rozpoznajesz że to jest odcięcie, czy po prostu silnik nie chce się wyżej wkręcać. Odcięcie wygląda tak że jak wciśniesz gaz do dechy na luzie to obroty wzrastają do progu odcięcia potem spadają troszkę i znowu - takie pulsowanie o częstości kilka razy na sekundę.
Jeśli nie chce się wkręcać to prostu do ponownego sprawdzenia rozrząd i ustawienie zapłonu - nie szkodzi ze ustawiłeś aparat zapłonowy na znakach, trzeba użyć lampy stroboskopowej. Na 6 stopni ma być.
Jeśli nie chce się wkręcać to prostu do ponownego sprawdzenia rozrząd i ustawienie zapłonu - nie szkodzi ze ustawiłeś aparat zapłonowy na znakach, trzeba użyć lampy stroboskopowej. Na 6 stopni ma być.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Odcięcie zapłonu
Tak, wiem jak wygląda odcięcie . Zapłon sprawdzę w pracy lampą. Widzę, że masz w opisie silnik 2E, możesz sprawdzić przy ilu obrotach Tobie go odcina? Ty też masz ten silnik na digifancie 1.6?
Mój VW Golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22862
[url=http://www.vaglodz.pl/][img]http://img59.imageshack.us/img59/497/bannerbqkopia.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22862
[url=http://www.vaglodz.pl/][img]http://img59.imageshack.us/img59/497/bannerbqkopia.jpg[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Odcięcie zapłonu
Digifant ale tak szczerze to nie wiem dokładnie która generacja. Odcięcie ok. 6200, dopiero teraz popatrzyłem że u ciebie też tak jest i to jest chyba norma. Nie zwracałem na to uwagi bo jeżdżę od wielu lat na LPG i na gazie nie mam odcięcia w ogóle .
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Odcięcie zapłonu
Jeżeli chodzi o silnik ABK z Audi to ma on odcięcie przy 6200. Wiem bo mam też Audi 80 B4 właśnie z takim silnikiem i nie wydaje mi się abyś na dwójce mógł wyciągnąć 120km/h tak jak napisałeś, no chyba że na gazie jeśli nie masz na nim odcięcia. U mnie nawet na gazie nie pójdzie więcej jak 6200 bo założona jest sekwencja i też jest odcięcie. Wydaje mi się, że coś musiałeś źle popatrzeć wcześniej
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości