Strona 1 z 1

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

: ndz kwie 03, 2011 11:31
autor: wegi
Problem polega na tym, że po odpaleniu zimnego silnika (po nocy lub po kilkugodzinnym postoju) samochód odpala nierówno, jakby nie palił na wszystkie gary,nie podwyższa obrotów (jak w gaźniku praca bez ssania). Po pierwszym odpaleniu zaraz gaśnie, dopiero po drugim załapie ale chodzi nierówno, ciężko reaguje na pedał gazu przez pierwsze 2 minuty, później wszystko wraca do normy, zaczyna pracować równo. Problem ten pojawił się po adaptacji przepustnicy programem PolskiVag. Adaptację przeprowadzałem po wymianie podstawy wtrysku, czyszczeniu przepustnicy. Przed adaptacją po wymianie podstawy i czyszczeniu silnik pracował równiutko, rano odpalał od razu, obroty na początku 1050 - 1100, po minucie 900.

Postanowiłem podłączyć pod VAG i dostałem takie błędy:

-516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
-525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
-670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

Czy zepsułem coś przy adaptacji? Może to czujnik temperatury skoro auto zimne nie pracuje jak na ssaniu?

Dodam, że na gazie (I generacja) auto chodzi dobrze i równo.

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

: ndz kwie 03, 2011 12:16
autor: Paweł Marek
Adaptacja w monowtrysku?

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

: ndz kwie 03, 2011 12:59
autor: wegi
Paweł Marek pisze:Adaptacja w monowtrysku?
No zgodnie z tym jak przeczytałem na forum.

Póki co na noc odpiąłem klemę, przed chwilą ją podłączyłem. Samochód odpaliłem i chodził przez 15 minut do momentu włączenia się wentylatorów. Na początku obroty rosłu do 2,5 tyś, spadały do 1 tyś, tak przez jakiś czas, po kilku minutach jakby wszystko wróciło do normy, na benzynie silnik trzyma równiutko 900, na gazie minimalnie więcej. (To jest chyba też metoda adaptacji przepustnicy bez użycia komputera)

A co z moimi błędami,szczególnie pierwszy i ostatni?

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

: ndz kwie 03, 2011 14:57
autor: Paweł Marek
wegi pisze:To jest chyba też metoda adaptacji
kolego to jest jedyna metoda adaptacji w monowtrysku, zwana inaczej resetem ECU. Vagiem tu nie adaptuje się

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

: ndz kwie 03, 2011 18:44
autor: wegi
No tym razem robiłem właśnie w taki sposób, póki co jest OK, ale co jest przyczyną tych błędów dotyczących przepustnicy?

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

: ndz kwie 03, 2011 20:43
autor: DaroW
wegi pisze:-516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
-670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
Jeden i drugi siedzą w tej samej obudowie co silniczek krokowy. Może masz coś z przewodami?

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

: ndz kwie 03, 2011 21:29
autor: wegi
No trochę grzebałem ostatnio przy tych przewodach, sprawdzając ich stan, ale wyglądają na całe. Skoro to gdzieś przy krokowcu jest wina, to może stąd czasami (bardzo rzadko) krokowy się zawiesza i nie spadają obroty, starczy wówczas przegazować lub zdusić na biegu i jest OK. Wstawiony jest krokowy firmy Energy, więc jakości nie mogę wymagać

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

: ndz kwie 03, 2011 21:57
autor: DaroW
Odłącz wtyczkę przy krokowcu i przy sterowniku wtrysku i pomierz multimetrem ruszając przewodami, możliwe że gdzieś są uszkodzone.