1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

Post autor: wegi » ndz kwie 03, 2011 11:31

Problem polega na tym, że po odpaleniu zimnego silnika (po nocy lub po kilkugodzinnym postoju) samochód odpala nierówno, jakby nie palił na wszystkie gary,nie podwyższa obrotów (jak w gaźniku praca bez ssania). Po pierwszym odpaleniu zaraz gaśnie, dopiero po drugim załapie ale chodzi nierówno, ciężko reaguje na pedał gazu przez pierwsze 2 minuty, później wszystko wraca do normy, zaczyna pracować równo. Problem ten pojawił się po adaptacji przepustnicy programem PolskiVag. Adaptację przeprowadzałem po wymianie podstawy wtrysku, czyszczeniu przepustnicy. Przed adaptacją po wymianie podstawy i czyszczeniu silnik pracował równiutko, rano odpalał od razu, obroty na początku 1050 - 1100, po minucie 900.

Postanowiłem podłączyć pod VAG i dostałem takie błędy:

-516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
-525 Lambda Sonda-G39
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
-670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

Czy zepsułem coś przy adaptacji? Może to czujnik temperatury skoro auto zimne nie pracuje jak na ssaniu?

Dodam, że na gazie (I generacja) auto chodzi dobrze i równo.


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 03, 2011 12:16

Adaptacja w monowtrysku?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

Post autor: wegi » ndz kwie 03, 2011 12:59

Paweł Marek pisze:Adaptacja w monowtrysku?
No zgodnie z tym jak przeczytałem na forum.

Póki co na noc odpiąłem klemę, przed chwilą ją podłączyłem. Samochód odpaliłem i chodził przez 15 minut do momentu włączenia się wentylatorów. Na początku obroty rosłu do 2,5 tyś, spadały do 1 tyś, tak przez jakiś czas, po kilku minutach jakby wszystko wróciło do normy, na benzynie silnik trzyma równiutko 900, na gazie minimalnie więcej. (To jest chyba też metoda adaptacji przepustnicy bez użycia komputera)

A co z moimi błędami,szczególnie pierwszy i ostatni?


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 03, 2011 14:57

wegi pisze:To jest chyba też metoda adaptacji
kolego to jest jedyna metoda adaptacji w monowtrysku, zwana inaczej resetem ECU. Vagiem tu nie adaptuje się


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

Post autor: wegi » ndz kwie 03, 2011 18:44

No tym razem robiłem właśnie w taki sposób, póki co jest OK, ale co jest przyczyną tych błędów dotyczących przepustnicy?


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

Post autor: DaroW » ndz kwie 03, 2011 20:43

wegi pisze:-516 Styki biegu jałowego -F60
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
-670 Czujnik zespołu przepustnicy-G127
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
Jeden i drugi siedzą w tej samej obudowie co silniczek krokowy. Może masz coś z przewodami?



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

Post autor: wegi » ndz kwie 03, 2011 21:29

No trochę grzebałem ostatnio przy tych przewodach, sprawdzając ich stan, ale wyglądają na całe. Skoro to gdzieś przy krokowcu jest wina, to może stąd czasami (bardzo rzadko) krokowy się zawiesza i nie spadają obroty, starczy wówczas przegazować lub zdusić na biegu i jest OK. Wstawiony jest krokowy firmy Energy, więc jakości nie mogę wymagać


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

1,6 ABU - problemy po adaptacji przepustnicy

Post autor: DaroW » ndz kwie 03, 2011 21:57

Odłącz wtyczkę przy krokowcu i przy sterowniku wtrysku i pomierz multimetrem ruszając przewodami, możliwe że gdzieś są uszkodzone.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości