Strona 1 z 1
problem z temperaturą :((( pomocy
: śr mar 23, 2011 18:53
autor: pawel1990wawa
Miałem problem na początku że nie włączał mi sie wentylator przy 90 stopniach. Następnego dnia chciałem zobaczyć czy sie nie włączy wentylator więc zostawiłem samochód by sie rozgrzał i zauażyłem że wiatrak włączył się przy 78 stopniach. Najdziwniejsze jest to że się włączał przy 78 albo wogóle. Wymieniłem czujnik temperatury (zamienik 25zł) i przez ten tydzień wszystko było ok. Ale dziś powtórka z rozrywki
(( Nie mam pojęcia czy to czujnik czy coś innego. Da sie sprawdzić jakoś ten czujnik by znowu nie kupować ?? A może coś innego ?
problem z temperaturą :((( pomocy
: śr mar 23, 2011 19:26
autor: Dark_Ares
sprobuj podłączyć pod VAGa,on tobie pokarze.Zobać górny i dolny wąż chłodnicy,jeżeli górny jest ciepły a dolny zimny i masz na zegarze temperaturę 90 to jest wina termostatu,a wentylator tobie nie włączy się jak masz dolny wąż zimny.To jest tylko moje myślenie,morze ja się myle ale najpierw podłąć pod VAGa i wszystko będziesz wiedział
a jak nie będzie żadnego błęda to tzeba szukać gdzie indziej.
problem z temperaturą :((( pomocy
: śr mar 23, 2011 21:58
autor: pawel1990wawa
Moim zdaniem wąż był ciepły i jeśli sie załącza przy tych załóżmy 78 stopniach czyli zaniskiej lub nie włącza to płyn w chodnicy powinien być bo jak by go nie było to wcale by sie nie włączył.
problem z temperaturą :((( pomocy
: czw mar 24, 2011 02:11
autor: adamwwy
Najprawdopodobniej oszukuje czujnik bo pewnie kupiłeś zamiennik,a one to badziew.
problem z temperaturą :((( pomocy
: czw mar 24, 2011 11:27
autor: pawel1990wawa
Zapewne tak. Ciekawe ile oryginalny kosztuje, bo na szrocie raczej nie kupie bo nie wiadomo co tam też jest i ile pochodzi.
problem z temperaturą :((( pomocy
: czw mar 24, 2011 12:52
autor: Longerd
Mam w sklepie SWAGA cena 65zł. Jest jeszcze FACET 60zł.
I zamienniki od 20 do 30zł:)
Mam czujnik w króćcu SWAGA działa bardzo dobrze. W końcu to oryginalny niemiecki.
Re: problem z temperaturą :((( pomocy
: czw mar 24, 2011 13:09
autor: adamwwy
Nie kupujcie zamienników bo to wywalanie pieniędzy. Lepiej kupić raz lepszy towar i mieć spokój.
problem z temperaturą :((( pomocy
: czw mar 24, 2011 23:04
autor: pawel1990wawa
Sprawdziłem tą rurke co wychodzi od chłodnicy na dole. Jest ciepła więc termostat dobrze działa raczej. A może zegary źle pokazują już nie mam pojęcia i nie chce mi sie wierzyć że ten zmienik padł by po tygodniu.
problem z temperaturą :((( pomocy
: czw mar 24, 2011 23:09
autor: Paweł Marek
ciepła ma się zaczać robić dopiero jak termostat się otworzy, czyli powyżej 87 stopni plus minus kilka stopni
Vag pokazuje to o czym informuje czujnik, nie da się więc nim zdiagnozować czujnika, z wyjątkiem grubej awarii jak czujnik całkiem nie działa. Więc czujnik do garnka z wodą na ogień termometr i omomierz normy na forum. Albo kup pewny w ASO
problem z temperaturą :((( pomocy
: wt mar 29, 2011 17:55
autor: pawel1990wawa
Dobra zmieniłem czujnik na lepszy no i efekt taki że jak zmieniłem i pierwsza jazdę wentylator włączył się przy 90 stopniach i moja reakcja huraaaaa ale zgasiłem samochód potem gdzieś pojechałem i włączył się przy 100 stopniach potem go schłodziłem i jeszcze raz nagrzałem i znowu przy 100 stopniach. Strasznie się boje o silnik
I myślę że kolejny czujnik nie padł by mi po kilku minutach
Czy jest tam drugi czujnik od pokazywania na zegarach czy coś takiego ??? I co o tym sądzicie ??/ Może głupotę mi pokazuje ???
problem z temperaturą :((( pomocy
: wt mar 29, 2011 20:48
autor: Paweł Marek
pawel1990wawa, czujnik ma 4 piny, czy;li dwa czujniki w jednej obudowie, jeden ważniejszy daje sygnał do sterownika silnika, drugi mniej ważny do licznika. Użyj termometru wlożonego w zbiorniczek - nie odkręcaj na gorącym - i się dowiesz czy przekłamuje. A 100- stopni - czego tu się bać, sprawdź jeszcze może pierwszy biegi wentylatora się nie włącza tylko dopiero drugi działający pow 105 stopni.
problem z temperaturą :((( pomocy
: wt mar 29, 2011 21:33
autor: pawel1990wawa
No tak z tym drugim biegiem zgodził bym się gdyby nie włączał mi się wcześniej przy 80
Mhhhh to mówisz żeby wsadzić termometr do zbiornika wyrównawczego i sprawdzić czy jest rzeczywiście 100 stopni. A niecałe pół roku temu zmieniałem uszczelkę pod głowicą nie chce ponownej zabawy
problem z temperaturą :((( pomocy
: wt mar 29, 2011 22:37
autor: Paweł Marek
a przeciez nie masz zadnych objawów padnietej uszczelki, złe wskazania temperatury to stała bolączka naszych autek, cięzko wyczaić w 100 procentach czy winien czujnik czy licznik , najlepiej to przy takim zakresie wskazań na rozgrzanym silniku między 75 a 105 stopni się w ogóle tym nie przejmować.