Strona 1 z 3

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

: pt mar 18, 2011 12:10
autor: DJTim
Witam wszystkich. szukałem ale nie znalazłem. Nie mam juz pomysłów co moze byc nie tak. Gaźnik Pierburg 2ee znam juz dobrze ale chyba nie na tyle.
Problem zauwazyłem po zatankowaniu paliwa. Kiedy skazówka wchodzi w pole rezerwy auto jeździ wysmienicie. nic nie szarpie nie gaście itp. jak tylko zatankuje tak ze skazówka przejdzie za rezerwe to zaczyna sie zabawa. jak silnik zimny jeszcze jest ok ale jak sie zagrzeje to juz kaplica. Gaśnie, szarpie i ogólnie nie ma jazdy. Co moze byc tego przyczyną?? pompa?? z pływakiem cos nie tak ?? prosze o pomoc bo juz naprawde rozkładam ręce nad tym..

dodam ze wszystkie filtry sa nowe tak jak i układ zapłonowy !!

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

: sob mar 19, 2011 11:46
autor: Lucki
kolego ja najpierw spróbowałbym zdiagnozować pompę paliwa.

p.s
Napisz jaki to motor PN RF EZ ABN HM?

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

: sob mar 19, 2011 12:33
autor: jarek43_16
zapewne PN, bo ma 2ee

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

: sob mar 19, 2011 18:08
autor: DJTim
tak jak kolegajarek43_16, napisal jak 2ee to na pewno PN. Podstawa gaźnika jest wymieniona ale przeciez nawet jakby byla strzelona to przeciez chodzilby caly czas mizernie. Być moze faktycznie to pompa bo jak mu pocisne na maxa to po chwili juz nie ciagnie tak jakby mu paliwa brakowało ale jak puszcze gaz i delikatnie wcisne to znow idzie. masakra z tym gaźnikiem jest.

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

: pn mar 21, 2011 00:54
autor: DJTim
ale ja mam pompke membranową nie mam pod autem zadnych pomp!! w PNkach pompa byla przy bloku

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

: pn mar 21, 2011 07:20
autor: ostry
kolego mam podobne problemy. wymieniłem pół auta a już nie gadam że mam 3 gaźnik :bigok:

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

: pn mar 21, 2011 18:05
autor: DJTim
no własnie mam w planach to zrobić ale tylko zamiana gaźnika na monowtrysk z RP. juz jakis czas temu mialem to zrobić ale musze sie w koncu za to zabrac

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

: sob kwie 07, 2012 23:00
autor: q601
Witam!

Moja PN-ka ledwo odpala. Kręci, kręci i dopiero po jakimś czasie zaskakuje (kopułka czysta, nowe filtry, uszczelki i świece, podstawa gaźnika wymieniona). Jak już odpali to śmiga, aż miło. Czy przyczyną tak ciężkiego odpalania może być walnięta pompa paliwa? Jeśli tak, to która i gdzie się znajduje?

Pozdrawiam

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

: ndz kwie 08, 2012 00:33
autor: Johnatan
DJTim pisze:ale ja mam pompke membranową nie mam pod autem zadnych pomp!! w PNkach pompa byla przy bloku
Jejciu.. ze spokojem, koledzy się starają :D masz gaźnik motor 1,6 2ee to to jest 10000% że PN, masz 2ee to to jest 100% że masz pompkę membranową. Moje pytania brzmią. Czy to sie dzieje tylko i wyłącznie po zatankowaniu, i nie ma znaczenia temp. silnika?
q601 pisze:Moja PN-ka ledwo odpala.
Czy siłownik przesłony wstępnej był ruszany? Jeżeli auto nie może odpalić np. na zimnym tzn że może mieć za małą dawkę rozruchową. Wszystko jest sterowane komputerem. Klapka wstępna jest pochylana w przód auta i wzbogaca dawkę oraz przymyka powietrza powodując ssanie. Gdy klapka jest za mało wychylona to auto odpala na dawca ciepłego silnika i ma problem.. Siłownik ten powinienen być pochylony w kierunku przodu auta. Sugerujemy się kostką na 2 piny. Gdy piny są poziomo tzn że masz siłownik w pionie, pochylając cały siłownik czyli kością do przodu auta dajesz bagatą dawkę, a w kierunku kabiny robisz ubogą. Jeżeli masz wsztstko wymienione jak piszesz, zobacz ten siłownik. Pompka paliwa nie ma nic wspólnego ponieważ w gaźniku jest zbiorniczek i Gaźnik nie potrzebuje ciśnienia do pracy. Potrzebuje tylko ciśnienie 0,6bara na uzupełnianie zbiorniczka w gaźniku. PRzed przewodem dolotowym paliwka do gaźnika jest zaworek który się zamyka gdy wzrości ciśnienie paliwa do gaźnika i wtedy pompka robi tylko obieg zbiornik-pompa-przelew-zbiornik.

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

: ndz kwie 08, 2012 10:48
autor: q601
Mistrzu! Dzięki za odpowiedź na mojego odkopa :)
Szczerze mówiąc nie wiem, gdzie jest przysłona wstępna. Czy mógłbyś ją wskazać na którymś ze zdjęć?

Trochę mnie uspokoiłeś z tą pompką. Z tym ciężkim paleniem nie napisałem dokładnie jak jest. A jest tak: auto odpalane jest średnio co tydzień-dwa tygodnie(niestety). Od czasu regeneracji gaźnika minęły dwa tygodnie, był wtedy dwukrotnie odpalany. Za każdym razem jest tak samo: Za pierwszym razem zimny jakoś odpala, trochę pochodzi, trochę nim pojeżdzę. Wtedy wszystko jest git - jeździ bez żadnych szarpań, ksztuszeń i duszeń. ALE kiedy go zgaszę, to już nie ma opcji, żeby odpalił - kręcenie bez wciśniętego gazu nie daje nic; kręcenie z gazem do oporu skutkuje załapaniem silnika na jakieś dwa wybuchy, a potem zgaśnięcie. Dlatego myślałem, że to może pompa paliwa.

Przy okazji, powiedz proszę, czym jest element zaznaczony na zdjęciu zieloną strzałką i jaki kabel powinien być do tego podłączony?

Może to jest przyczyną takiego dziwnego zachowania(chociaż jak wyjmowałem gaźnik, to tam na pewno nic nie było podłączone, a samochód jakoś jeździł), bo w komorze mam dwa kable idące donikąd. Obydwa są czarne, jeden jest mniej więcej grubości masy od gaźnika, drugi jest 2 razy grubszy i idzie bezpośrednio od akumulatora.

Obrazek Obrazek Obrazek