Strona 1 z 1

Dławienie na niskich obrotach 1.6 AKL

: śr mar 16, 2011 11:28
autor: pmangel
Witam

Mam następujący problem. Samochód podczas rozpędzania lub szybkiej zamiany biegów na niskich obrotach daje wrażenie jak by się dławił ( coś jak by brakuje benzyny ). Sytuacja pojawia się co jakiś czas nie to problem codzienny. Natomiast kolejna rzeczą jest nierówne obroty podczas uruchamiana auta (tylko jak auto już rozgrzane) i czasem na światłach. Z falowaniem obrotów już kiedyś walczyłem wystarczyło wyczyścić przepustnice i odpowiednio zaadaptować. Jednak co może być przyczyna tego dławienia. Jóź w ogóle sytuacja dotycząca obrotów jest tragiczna podczas włączonej klimatyzacji (klima manualna) tam falowanie obrotów jest częste, czasem nawet przy odpalaniu trzeba mu pomoc gazem i zdarza się tez ze nie utrzyma obrotów i po prostu zgaśnie.

- przepustnica czyszczona 3 lata temu
- świece i kable wymieniane 2 lata temu
- wszystko filtry regularnie co 10 tys km.

Proszę o jakaś sugestie może u was tez coś takiego było

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz

Re: Dławienie na niskich obrotach 1.6 AKL

: śr mar 16, 2011 11:42
autor: Jazz_Blue
Ile km zrobiłeś od czyszczenia przepustnicy? Może już czas na kolejne czyszczenie. Skoro wiesz jak to zrobić to możesz sprwadzić jak wygląda po ściągnięciu odmy, czy nie jest brudna i w razie czego profilaktycznie przeczyścić.

Dławienie na niskich obrotach 1.6 AKL

: śr mar 16, 2011 14:31
autor: pmangel
hmmm cos kolo 40 tys km zrobilem. Własnie mysle ze to to jednak jeszcze obastawiam ze moze pompa paliwa ale najpierw zobacze to co naczesciej pomaga czyli przepustnica.

Re: Dławienie na niskich obrotach 1.6 AKL

: śr mar 16, 2011 18:24
autor: Jazz_Blue
No to do dzieła i daj znać coi jak :okej:

: czw mar 17, 2011 02:41
autor: pasażer
pmangel pisze:... podczas rozpędzania lub szybkiej zamiany biegów na niskich obrotach daje wrażenie jak by się dławił ( coś jak by brakuje benzyny )...
Brak mocy, szarpanie wina - PRZEPŁYWOMIERZ

1.Ostrożnie bo to drogie cacko! Przepływomierz w ASO kosztuje 1100zł, a jak się oddaje stary cena ok 500zł.
2.Najpierw sprawdź wtyczkę - przeczyść styki.
3.Aby odkręcić dwie śrubki z gniazdem w kształcie gwiazdki, kupiłem za 3zł klucz trox 20. Polecam poszukać, bo wystarczy tylko je odkręcić i wyjąć interesującą nas część z obudowy, bez demontażu pokazanej na fotkach całej reszty.
4.Najlepszy do tego zabiegu będzie Izopropanol - alkohol izopropylowy do czyszczenia elektroniki ale spirytus ostatecznie też się sprawdzi.
5.Czytaj punkt 1.

Sprawdź również regulator ciśnienia paliwa i poszukaj rozwiązania może tu.
pmangel pisze:... falowanie obrotów...
przed ponownym gmeraniem w przepustnicy, sprawdź czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania > klik :smoke: