Strona 1 z 1

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: czw lut 24, 2011 18:23
autor: Gastovski
Witam! SILNIK 1.4 AKQ 1999
Jakie są objawy uszkodzonych pierścieni i uszczelniaczy itd ? I druga sprawa to co się stało jeżeli na korku od oleju jest ten majonez ? Dodam że samochód nie dymi z tyłu i nie ubywa płynu chłodniczego i nie przybywa go i nie zmienia swojej kolorystyki, odma zapchana nie jest. I jeszcze zaczął pić sporo oleju mniej wiecej 0,7 L na 150 km mimo że wcześniej wogóle nie brał, tylko jak pojawił sięmajonez na korku.

Re: Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: czw lut 24, 2011 18:50
autor: Jazz_Blue
"Masło" może się robić jeśli nie dogrzewasz dobrze silnika, czyli robiąc krótkie odcinki. Co do brania oleju to te silniki mają taką tendencję, skoro wcześniej nie brało lub brało zdecydowanie mniej to mogą to być właśnie uszczelniacze bądź pierścienie i ciężko na oko będzie to stwierdzić.

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: czw lut 24, 2011 19:58
autor: Gastovski
Rozumiem, tylko sprawa jest taka że, te masło nigdy mi się nie pojawiało pod korkiem tylko na odmie. Do pracy 5 dni w tygodniu jeżdze 12 km, Warszawa. I mimo że silnik nie dogrzany to nie pojawiało się te masło na korku.

Jak można sprawdzić samemu uszczelnicze i ew. pierścienie tłokowe ? i co się w tedy dzieje ?

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: pt lut 25, 2011 00:47
autor: piotrek gti_abf
Uszczelniaczy raczej nie da się sprawdzić (przynajmniej ja nie wiem jak :? )a pierścienie sprawdzisz mierząc mu sprężanie jakie ma w cylindrach.

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: pt lut 25, 2011 01:26
autor: gello1
jest taki sposob ale nie wiem czy to prawda.
Jeśli silnik dymi na wysokich obrotach to pierścienie a jak schodzi z wysokich i dymi to uszczelniacze

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: pt lut 25, 2011 08:15
autor: Piotrek 2711
Uszczelniacze zaworowe jak sa już zużyte to przy odpalaniu silnika po dłuższym postoju zadymi na niebiesko. A jeżeli pierścienie tłokowe lub gładz cylindra jest już zużyta to po pierwsze bedzie słabe ciśnienie na tłokach, i dymić bedzie cały czas tyle że bardziej jak następuje hamowanie silnikiem.

Majonez na korku wlewu oleju robi sie z powodu albo uszkodzonej uszczelki głowicy, ponieważ plyn chłodniczy dostaje sie do oleju, albo silnik sie nie dogrzewa z powodu krótkich tras i w oleju gromadzi sie woda która nie zdąża odparować i odkłada sie w taki sposób na korku wlewu oleju.

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: sob lut 26, 2011 17:30
autor: stonefree
Piotrek 2711 pisze:silnik sie nie dogrzewa z powodu krótkich tras i w oleju gromadzi sie woda
Do tego słusznego spostrzeżenia dodam swoje 5 groszy. Po pierwsze silniki mają słabe pierścienie, więc *#cenzura#* się wiecej spalin. Po drugie w silniku 1,4 znajduje się 3 l oleju, a nie 4,2 - 4,5 l jak w starych silnikach MK2 lub MK3, więc mała ilość oleju nawadnia się szybko. Sprawda trzecia- blok silnika zrbony jest z aluminium, które przewodzi ciepło lepiej i stygnie szybciej, wiec para wodna skrapla się szybciej wewnątrz skrzyni korbowej.

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: śr mar 02, 2011 16:18
autor: Volfgang31
Gastovski, masz jakies dobrego magika od vw w wawce?szukam paru klopotow a raczej ich rozwiazania

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: śr mar 02, 2011 18:10
autor: Gastovski
W Wawie nie za bardzo ale w Łomiankach znam kilku.

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: śr mar 02, 2011 19:04
autor: Volfgang31
ale szukam kogos kto nie bedzie jakis dziwnych bzdur gadal i nie bedzie drogi

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: czw mar 03, 2011 07:48
autor: Gastovski
Jeżeli ktoś jest tani to jakość naprawy też jest tania. Mi chłopaki ostatnio robili fure i niestety tanio nie było.

Pierścienie, Uszczelniacze 1.4

: czw mar 03, 2011 08:45
autor: Volfgang31
jedno nie wyklucza drugiego.ale daj jakies namiary.oni zajmuja sie tylko mechanika czy tez elektryka?znasz klopot.mozesz okreslic czy pomoga?