Strona 1 z 1

Sprzęgło do wymiany?

: pn lut 21, 2011 14:31
autor: mazt
Witam,

Mam problem, który dokładnie opisany jest tutaj:

Szarpanie przy puszczaniu sprzęgła i do tego metaliczny odgłos pukania przy zmianach obciążenia silnika. Raczej w takim przypadku to już agonia kola dwumasowego.

Głównie skupiłbym się tutaj na tym szarpaniu przy puszczaniu sprzęgła. Tak mnie to wkurza, że coś strasznego. Tak mam od kiedy kupiłem to auto. Czy do wymiany jest sprzęgło czy coś jeszcze? Gdzie szukać przyczyny? Czy 1.6 16v ma dwumas? Jak to jest?

Sprzęgło do wymiany?

: pn lut 21, 2011 20:24
autor: robidid311
..ten silnik nie posiada koła dwumasowego

Re: Sprzęgło do wymiany?

: wt lut 22, 2011 08:44
autor: mazt
robidid311 pisze:..ten silnik nie posiada koła dwumasowego
Czyli jak coś to sprzęgło do wymiany? Czy poduszki silnika/skrzyni biegów mogą mieć wpływ na szarpanie przy puszczaniu sprzęgła? Gdzie mogę kupić takie poduszki i jaki jest przybliżony koszt ich instalacji.

Re: Sprzęgło do wymiany?

: wt lut 22, 2011 16:53
autor: Jazz_Blue
Na oko nikt CI nie zagwarantuje dlaczego Ci szarpie, może za szybko puszczasz sprzęgło.

Re: Sprzęgło do wymiany?

: wt lut 22, 2011 20:56
autor: mazt
Jazz_Blue pisze:Na oko nikt CI nie zagwarantuje dlaczego Ci szarpie, może za szybko puszczasz sprzęgło.
Jeżdzę tym autem od kilku dobrych miesięcy i od kiedy go mam to szarpie przy redukcji. Na pewno nie jest to wina techniki. Po prostu coś jest nie tak. Dlatego też zastanawiam się czy to skrzynia (co by było delikatnie dziwne przy tak mały przebiegu) czy też podpora skrzyni wraz z poduszka skrzyni. Tutaj mi się bardziej prawdopodobne to wydaje.

Sprzęgło do wymiany?

: sob lut 26, 2011 22:03
autor: robidid311
Kolego powiem Ci tak,te silniki mają charakterystyczną ceche mocowania jednostki napędowej,dokładnie chodzi o poduszke skrzyni,jest miękka i z luzami.Zapytał by ktoś to czemu WV puscił takiego babola,ano dlatego ze te silniki mają cholerną wibracje i jezeli zrobili by to (na sztywno)...cały rezonans przenosiło by na nadwozie.Przekonałem się o tym osobiscie montując nieorginalną poduszke ktora nie posiadała luzu...był wielki rumol w kabinie:)A więc wracając do sedna,oby luz o ktorym mowiemy na sie tak a nie inaczej do szarpania podczas puszczania sprzęgła...trzeba naprawde delikatnie ze sprzegiełkiem :bajer: .Oczywiscie tak jak kolega wspomniał,mogą tez być inne usterki:tarcza sprzęgła(tłumiki drgań),luzy koł zębatych skrzyni,przeguby połosi...-Pozdrawiam

Sprzęgło do wymiany?

: ndz lut 27, 2011 02:32
autor: fishagolf
niestety szarpanie może być skutkiem wielu rzeczy
poduszki możesz spróbować sam posprawdzać np poruszając mocno silnikiem, podkładając coś
lub otwórz maskę ręczny i poproś kogoś żeby próbował ruszać a Ty oglądaj
ślizganie sprzęgła można sprawdzić zaciągając ręczny 3 bieg i ruszac jak poczujesz/usłyszysz
ze obroty się podnoszą to znak ze sprzęgło się ślizga a jak zgaśnie to jeszcze ok
często tez sprężyny na tarczy powodują szarpanie

Sprzęgło do wymiany?

: pn kwie 18, 2011 15:01
autor: mazt
Słuchajcie Panowie, odkopie temat, bo problem cały czas nierozwiązany. Rzuciliśmy okiem ze znajomym na poduchy i wydaja się ok. Do prawej silnika można mieć zastrzeżenia, ale kolega (który się na tym zna) mówił, że według niego są ok i od tego nie powinno szarpać (wg jego opinii). Zauważyłem, że szarpie najbardziej jak redukuje biegi z 5 na 4, z 4 na 3, a najmocniejsze szarpnięcie jest jak zrzucam z 3 na 2. Natomiast przy zmianie biegów szarpnięcia są bardziej delikatne, ale oczywiście występują. Czy to może być wina przepustnicy, cewek, świec, egr itp? Ale to chyba powinno poszarpywać cały czas. W moim przypadku dzieje się to tylko w trakcie redukcji, bądź zmiany biegów z naciskiem na redukcje...

Sprzęgło do wymiany?

: wt kwie 19, 2011 22:36
autor: ggregorii
Może masz luzy na skrzyni ??? albo przeguby tez może szarpać

Sprzęgło do wymiany?

: śr sie 10, 2011 17:13
autor: wojtas_GT
Chłopie, też mam taki model, tyle że ATN, to prawie to samo - mam go ponad 3 lata i dopiero teraz pewne rzeczy "wstępnie zaakceptowałem", czyli obsługa sprzęgła i gazu, przy zmianach biegów głównie, kiedy to wszystko trzeba robić "nietypowo". Nie wiem co mieli na myśli w tym modelu konstruując go, ale sprzęgło jest gumowate, a pedał gazu sterowany elektrycznie działa z opóźnieniem w obie strony - czyli jakby ktoś linkę gazu zastąpił gumką od majtek. Beznadzieja, do tego wibracje silnika i buczenie w pewnych zakresach obrotów (jak miały stare polonezy) - słowem - zemsta honekera. Ale trzeba to trzeba - jeździ się, nawet mał opali jak się nie goni.

Sprzęgło do wymiany?

: czw sie 11, 2011 08:29
autor: airbuko
mazt, ja nie dawno wymienialem poduszke od strony skrzyni biegow. Objawem zuzycia byl problem ze zmiana biegow, wrzuceniem wstecznego lub jedynki. Nowa poduszka faktycznie byla dosc miekka, ale od czasu wymiany wszystko jest ok. Co oznacza ze jesli biegi wchodza Ci plynnie to wydaje mi sie ze poduszki powinny byc ok. Jesli chodzi o szarpanie to w moim AUSie nie zauwazylem nic podejrzanego. Moge natomiast podzielic sie z Toba swoimi spostrzezeniami tj. gdy po ruszeniu z jedynki wrzuce dwojke a obroty spadna ponizej 800rpm a sprzeglo puszcze szybko to 100% szarpnie kilka razy jesli puszcze sprzeglo przy 1200 to juz nie szarpnie. Gdy puszczam sprzeglo wolno to nie szarpie wcale o ile obroty nie spadna ponizej ok. 680rpm. Gdy jade na wyzszych obrotach ...powiedzmy zmieniam bieg przy 3000rpm i puszcze sprzeglo szybko to jest jaki pojedynczy stuk ...nie za glosny ale slyszalny. Gdy puszczam wolno (moim zdaniem normalnie, czyli tak jak zawsze puszczam sprzeglo w kazdym aucie) to nic nigdy nie szarpie ani nie stuka ...niewazne czy to zmiana na wyzszy bieg czy redukcja.
Pozdrawiam

Sprzęgło do wymiany?

: czw sie 11, 2011 16:08
autor: wojtas_GT
czyli kolega potwierdza, że jeździ się co najmniej dziwacznie, hm...