Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??
: pn lut 07, 2011 19:37
Witam.
Chce kupić golfa 3 z w.w. silnikiem . Mam pytanie jak najlepiej sprawdzić silnik ?
Poczytałem i standardowe uwagi przy oględzinach:
1. zwrócić uwagę czy po zapalaniu na zimnym silniku nie ma niebieskawego dymu z rury wydechowej - to świadczy zazwyczaj o zużytych uszczelniaczach.Ogólnie jeśli jest niebieski dym to silnik bierze olej, gdy kopci na niebiesko pod obciążeniem to oznacza zużyte pierścienie.
2. zwróć uwagę czy łatwo zapala, zdrowy silnik nie powinien mieć z tym problemu.
3. Przy dobrze rozgrzanym silniku odkręć korek od wlewu oleju jak będzie się dymić to uszczelniacze mogą już być do wymiany wyjmij bagnet jak z stamtąd poleci dym to pierścienie do wymiany.
4. Zobacz czy pod nakrętką od wlewu oleju nie ma jakiegoś osadu.
5. Wolne obroty silnika nie powinny się zmieniać po otwarciu korka od oleju.
6. Na stacji diagnostycznej możesz sprawdzić czystość spalin, to też wiele powie o stanie silnika i elementów układu wydechowego.
7. Słuchać słuchać i jeszcze raz słuchać. Większość benzyniaków powinny chodzić równo i bez klekotania.
8??? Po rozgrzaniu silnika przy gazuj do odcięcia i zobacz czy kopci czy nie. ??
9. Niezależnie od tego, czy przymierzamy się do zakupu auta z silnikiem benzynowym, czy dieslem najlepszy obraz tego, w jakim stanie znajduje się motor da nam badanie jego kompresji (ciśnienia sprężania). Nie jest to czynność czasochłonna i przy stosunkowo niewielkim nakładzie może nam oszczędzić kosztów remontu.
Niestety do 9 nie będę miał potrzebnych narzędzia 8 nie wiem czy to dobry pomysł...
Może trzeba zwrócić uwagę na jakieś charakterystyczne dla tego silnika problemy? Chociaż opinie o nim są bardzo dobre na forum.
10. czy silnik 2e z wersji us rożni się czymś od europejczyka?
11. czy jeśli silnik ma klimatyzację to mogę ją zdemontować i jeździć bez niej
Proszę o pomoc i porady..
Chce kupić golfa 3 z w.w. silnikiem . Mam pytanie jak najlepiej sprawdzić silnik ?
Poczytałem i standardowe uwagi przy oględzinach:
1. zwrócić uwagę czy po zapalaniu na zimnym silniku nie ma niebieskawego dymu z rury wydechowej - to świadczy zazwyczaj o zużytych uszczelniaczach.Ogólnie jeśli jest niebieski dym to silnik bierze olej, gdy kopci na niebiesko pod obciążeniem to oznacza zużyte pierścienie.
2. zwróć uwagę czy łatwo zapala, zdrowy silnik nie powinien mieć z tym problemu.
3. Przy dobrze rozgrzanym silniku odkręć korek od wlewu oleju jak będzie się dymić to uszczelniacze mogą już być do wymiany wyjmij bagnet jak z stamtąd poleci dym to pierścienie do wymiany.
4. Zobacz czy pod nakrętką od wlewu oleju nie ma jakiegoś osadu.
5. Wolne obroty silnika nie powinny się zmieniać po otwarciu korka od oleju.
6. Na stacji diagnostycznej możesz sprawdzić czystość spalin, to też wiele powie o stanie silnika i elementów układu wydechowego.
7. Słuchać słuchać i jeszcze raz słuchać. Większość benzyniaków powinny chodzić równo i bez klekotania.
8??? Po rozgrzaniu silnika przy gazuj do odcięcia i zobacz czy kopci czy nie. ??
9. Niezależnie od tego, czy przymierzamy się do zakupu auta z silnikiem benzynowym, czy dieslem najlepszy obraz tego, w jakim stanie znajduje się motor da nam badanie jego kompresji (ciśnienia sprężania). Nie jest to czynność czasochłonna i przy stosunkowo niewielkim nakładzie może nam oszczędzić kosztów remontu.
Niestety do 9 nie będę miał potrzebnych narzędzia 8 nie wiem czy to dobry pomysł...
Może trzeba zwrócić uwagę na jakieś charakterystyczne dla tego silnika problemy? Chociaż opinie o nim są bardzo dobre na forum.
10. czy silnik 2e z wersji us rożni się czymś od europejczyka?
11. czy jeśli silnik ma klimatyzację to mogę ją zdemontować i jeździć bez niej
Proszę o pomoc i porady..