Strona 1 z 1

"Helmut" za duzo pije, trzesie sie i smierdzi tez...

: wt lut 01, 2011 18:50
autor: RS-fighter
Siemanko!

Od tygodnia jestesmy "razem" :D
Dane Helmuta: VW GOLF GT 1.8, kod silnika: ABS, rok urodzenia 1993, przebieg udokumentowany 278 760km

Moj Helmucik, ma problem bo nie moze przejsc przez badanie spalin. Wartosci Lambda, oraz CO2 za wysokie.

Wymienione dotychczas: Sonda Lambda, filtr powietrza, termostat, czujnik wlaczania wentylatora. (Wszytko nowe- ASO)

Zauwazalne "podejrzane" miejsca: Wtyczka do wtyczki od sondy lambda byla majstrowana, obkopcone miejsca na czarno w laczeniach katalizatora (przed i za)

Objawy: Spalanie w okolicach 10-11l paliwa- niezaleznie od stylu jazdy, na wolnych obrotach troche nierowno chodzi. Przy przyspieszaniu w przestrzeni 2000-3000obr/min Helmut "zalicza mula"-"szarpnie" tez- jak wcisne wtedy gaz do deski, ale jak delikatnie dozuje gaz to wydaje sie normalnie jechac. Powyzej 3000obr/min- juz wydaje sie normalnie chodzic.

Podczas badania, pan inzynier mial problem trzymac stabilnie obroty w przedziale 2500-3000obr/min

Zamowilem nowa wtyczke z kablami, zeby wyeliminowac ewentualny sporadyczny brak kontaktu. Zastanawiam sie ile wplywu na to maja wlasnie te nieszczelnosci - zwlaszcza przed Katalizatorem, i czy mozliwe by bylo ze katalizator jest wypalony? Jak to mozna sprawdzic? Nowy katalizator w sumie kosztuje mniej anizeli myslalem... (ASO- 192€ w niemczech)

Pozdrawiam

"Helmut" za duzo pije, trzesie sie i smierdzi tez...

: wt lut 01, 2011 19:34
autor: Paweł Marek
doprowadź do ładu wtyczkę, uszczelnij wydech przed katalizatorem (owszem dziura tam znacznie wpływa na mieszankę). Potem auto pod Vaga, kontrola czujników temperatury płynu i powietrza. A katalizator ocenisz pośrednio o patrząc na skład spalin po naprawie, albo bezpośrednio - wystarczy rzut oka pod światło przez niego dla zgrubnej oceny, z tym że jego idealnego działania przy tym przebiegu niema się co spodziewać

"Helmut" za duzo pije, trzesie sie i smierdzi tez...

: śr lut 02, 2011 22:52
autor: RS-fighter
Postanowilem zrobic tak:

Sprawdze te wtyczke jak wyglada az do ECU, bo cos tam izolowane bylo, wyglada tak jakby ktos tam inna sonde kiedys dopasowal.

Z racji przebiegu bedzie nowy katalizator, + pierscien uszczelniajacy, rurka laczaca z tlumnikiem srodkowym no i oczywiscie laczki i srubki. Bede robil to w piatek- dam znac co to dalo...

"Helmut" za duzo pije, trzesie sie i smierdzi tez...

: wt lut 08, 2011 20:30
autor: RS-fighter
A wiec tak:

dalo to tyle ze sie dowiedzialem ze wydech byl majstrowany i to przez kogos nie znajacego sie na silnikach. Kolektor wydechowy, dwururka i katalizator sa z GTI, a juz zeszta byla z GT. Sonad byla tam kiedys 4- pinowa i jest wkrecana przed samym katalizatorem,a w oryginale jest wkrecana w kolektor wydechowy.
Z racji tego ze za nowe czesci w aso musialbym zaplacic cos kolo 800 euro to beda z ebay, ale na to trzeba troche czasu. W miedzyczasie zespawalem rurke srodkowa z katalizatorem i polaczylem to wszystko szczelnie jak tylko moglem (pierdzi jeszcze przed srodkowym tlumnikiem) Wymienilem swiece, bo okazaly sie zuzyte oraz wymienilem filtr paliwa (klucz w sruby mocujace kosz trza bylo mlotkiem wbijac- tyle rdzy tam bylo..) Efekt jest taki ze silnik zaczal jakby plynniej chodzic, z tym ze ten uskok w okolicach 2-3t.obr. nadal jest.

Musialbym sprawdzic czujnik temp. wody, /temp. powietrza zasysanego, oraz masy zasysanego powietrza miernikiem, tylko nie mam danych jakie wartosci tam maja byc...

"Helmut" za duzo pije, trzesie sie i smierdzi tez...

: śr lut 16, 2011 10:37
autor: RS-fighter
Przegląd autko przeszło po tej wymianie świec i filtra paliwowego