Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: Jacek75 » pn sty 31, 2011 12:30

Witam, jak w temacie, gazując na postoju nie sposób utrzymać stałych obortów np. 2000, 2500 3000 obrotów. Trzymając pedał w stałej pozycji obroty powoli falują w sporym zakresie.
Macie tak samo czy macie jakies podejrzenia co mogło paść? W autach innej marki nie ma takiego objawu.
Nie za bardzo wiem do czego się przyczepić na szybko wszytsko jest wporzo, elektronicznego pedału gazu nie sprawdzałem...a w tym kierunku mnie ciągnie..


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: stonefree » pn sty 31, 2011 18:24

Jacek75 pisze:elektronicznego pedału gazu nie sprawdzałem
No to chyba masz w blokach parametry z pedału gazu?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: Jacek75 » pn sty 31, 2011 19:05

Na vag pedał chodzi płynnie, przepustnicę czyściłem i adaptowałem, nie było dużo syfu. Lewego na plak nie ma. Jedynie po trasie wyuczona addytywnie w 32 wynosi -8 ale to chyba nie tragedia... Sonda "szeroka" a to obmierzyc to zawsze problem.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: stonefree » pn sty 31, 2011 21:01

Jacek75 pisze:Lewego na plak nie ma
Zdradź patent? :)



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: Jacek75 » pn sty 31, 2011 21:21

:) Samostart w sprayu lub plak do tapicerki. Ale lewizna z reguly faluje na jałowych lub niskich bo komp chce wyrownac a im wyzsze obroty tym mniejszy wplyw lewego. A tu każde obroty oprócz jałowych faluja. Podczas jazdy da sie utrzymac stałe obroty - dziwne to to...


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: stonefree » pn sty 31, 2011 23:10

Jacek75 pisze: z reguly faluje na jałowych
Czyli że zwiekszasz dawkę na biegu jałowym plakiem, rozumnę :).



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: Jacek75 » wt lut 01, 2011 11:15

ANO


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: stonefree » wt lut 01, 2011 13:49

Ale podobne objawy widziałem po rozładowaniu akumulantora, kiedy sterownik tracił nastawy podstawowe. Powiadasz, że to nie jest wina przepustnicy?
A tak przy okazji, w silnikach AEX zdaje się, gdzie adaptację robiło się w grupie 001 ( dobrze ? ) pisali, że trzeba przed adaptacją usunąć stare nastawy podstawowe, bo inaczej nie będzie ok. Możesz się wypowiedzieć w tym temacie?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: Jacek75 » wt lut 01, 2011 15:40

Podkładałem inną przepustnicę z dawcy, nic nie zmienia. Kasowałem nastawy. Czasem trzeba czasem nie. Generalnie strasze (simos) lubią kasowanie, tak też mówi serwisówka.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: stonefree » wt lut 01, 2011 22:41

Jacek75 pisze:Kasowałem nastawy
A jak to się poprawnie robi?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: Jacek75 » śr lut 02, 2011 14:54

Że tak powiem po vagowskiemu 01 10 0 test 0 save kapujesz?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: stonefree » śr lut 02, 2011 16:39

Jasne, już mnie się kojarzy, ale mądrego to i przyjemnie posłuchać ,jak mówił Pawlak :)



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: Jacek75 » śr lut 02, 2011 20:30

Nie daje mi to spokoju, nie umiem tego wytłumaczyć: chce na postoju tak wcisnąc pedał gazu aby było powiedzmy 2400 obrotów. Ustalam położenie pedału a silnik spaceruje mniejwiecej 1500-3000, zaczynam kompa podejrzewać, w logach nic cisza, albo czegoś nie widzę... Na jałowych stoi w miarę stabilnie 680+-25 na VAG


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Niestabilne obroty podczas przygazówki na postoju

Post autor: mishabest » śr lut 02, 2011 22:00

U mnie falowało przy padniętej sondzie podobnie jak u Ciebie , chciałem mu jedne obroty a on trzyma i za chwilę w dół... błędów nie mogłem odczytać bo nic się nie chciało łączyć z moim bolidem więc sprawdzałem metodą prób i błędów.. w końcu padło na sondę, gaziarze mówili że jest ok, ale w końcu znajomy ją przemierzył i oscylowała 10 sek bogato/5 sek ubogo... no i przez to było raz kopyto a raz muł..


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości