Szarpanie przy jeździe na biegu, bez gazu

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Rafael3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 28, 2011 20:12
Lokalizacja: Szprotawa

Szarpanie przy jeździe na biegu, bez gazu

Post autor: Rafael3 » sob sty 29, 2011 11:05

Witam wszystkich.
Posiadam MK3 z silnikiem ABD 1.4. Mój problem polega na tym ze samochód szarpie gdy się toczy bez gazu. O dziwo pomógł reset komputera przez dołączenie aku na 30 min. Problem jednak powraca po paru dniach. Jedyne co zaobserwowałem jeszcze to przebicie na cewce ale tylko w naprawdę mokre dni oraz błąd 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Szarpanie przy jeździe na biegu, bez gazu

Post autor: T.O.B.I. » sob sty 29, 2011 13:02

naciągnięta linka gazu daje takie efekty i zacinający się silniczek krokowy


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Rafael3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 28, 2011 20:12
Lokalizacja: Szprotawa

Szarpanie przy jeździe na biegu, bez gazu

Post autor: Rafael3 » sob sty 29, 2011 16:22

Linka jest raczej luźna ale sprawdzę. Zaobserwowałem jeszcze ze gdy dodam gazu i go zwolnię to silniczek samoczynnie sam popycha delikatnie przepustnice po czym znowu ja zwalnia. Jest to dla mnie dziwne ale może tak ma być. Jak na razie dziękuje koledze za pomoc może jest to dobry kierunek do testów



Rafael3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 28, 2011 20:12
Lokalizacja: Szprotawa

Szarpanie przy jeździe na biegu, bez gazu

Post autor: Rafael3 » sob sty 29, 2011 20:29

Sprawdziłem i linka jest ok. Silniczek krokowy po zrobieniu testu w vag działa. Zauważyłem ze na zimnym silniku jest ok nawet na trzecim biegu krokowiec dodaje gazu i auto się toczy bez szarpania, sytuacja się zmienia diametralnie gdy silnik się nagrzeje. Czujnik temperatury sprawdzałem przy około 80 C ma 360 Ohm. Myślę nad wyczyszczeniem krokowca. CO O TYM MYŚLICIE??



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Szarpanie przy jeździe na biegu, bez gazu

Post autor: T.O.B.I. » pn sty 31, 2011 09:24

czyszczenie nie zawsze pomaga, możesz spróbować, przepustnicę czyściłeś? uszkodzenie TPSu może dawać jeszcze takie efekty


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Rafael3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 28, 2011 20:12
Lokalizacja: Szprotawa

Szarpanie przy jeździe na biegu, bez gazu

Post autor: Rafael3 » pn sty 31, 2011 19:06

TPSa sprawdziłem miernikiem i działa dobrze, przepustnice czyściłem może trochę mało staranie ale na jałowym biegu obroty są stabilne, krokowca rozebrałem i wyczyściłem a nawet sprawdziłem szczelinę miedzy dźwignią przepustnicy a trzpieniem sterującym regulatora i gdy wprowadzam szczelinomierz to rezystancja jest nieskończenie duża a delikatne zwiększenie szczeliny już go załącza wiec chyba jest dobrze z tego co zrozumiałem z mądrej książki.Nawet po wszystkich operacjach odłączyłem aku i po załączeniu rozgrzałem silnik do wentylatora (z tego co wiem w silniku ABD tak się robi adaptacje) JEŚLI MACIE JAKIEŚ SUGESTIE BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY



Rafael3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 28, 2011 20:12
Lokalizacja: Szprotawa

Szarpanie przy jeździe na biegu, bez gazu

Post autor: Rafael3 » śr lut 02, 2011 22:45

A jednak rezystancja miedzy dźwignią przepustnicy a trzpieniem sterującym regulatora powinna wynosić 0 ohm. Najlepsze ze takie mylne informacje są zawarte w książkach. Wyreguluje i napisze jak poszło



Rafael3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 28, 2011 20:12
Lokalizacja: Szprotawa

Szarpanie przy jeździe na biegu, bez gazu

Post autor: Rafael3 » pt lut 04, 2011 23:07

Jest sporo lepiej bynajmniej przy zmianie biegów nie szarpie i przy spuszczeniu nogi z gazu delikatniej zwalnia. Jeśli chodzi o szarpanie także jest lepiej choć to jeszcze nie to, możliwe ze to wina TPSu ponieważ miedzy pinem 1 i 2 napięcie powinno wynosić 200 - 250 mV a jest 100 mV



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości