Strona 1 z 1

po 15km coś nie tak z pracą silnika

: pn sty 24, 2011 15:53
autor: ostry
siema. poprzednio w moim golfie był gaźnik z opla sterowany podciśnieniem. zmieniłem go na pierburga 2ee ponieważ po przejechaniu kilkunastu kilometrów silnik dziwnie działał (ja mu na gaz a on ledwo co się toczył i pyrta). na biegu jałowym gasł. podobnie ma się sytuacja z ecotroniciem - wczoraj na biegu jałowym tak samo gasł jak na poprzednim gaźniku. dzisiaj zrobiłem 20km i po przejechaniu 15 coś zaczęło się psuć. samochodzik nie działa jak powinien tzn. nie miał optymalnego przyspieszenia i delikatnie szarpał jak puściłem i dodałem gazu.
Obrazek

Re: po 15km coś nie tak z pracą silnika

: pn sty 24, 2011 22:27
autor: oldstaszek
adamo55 pisze:siema. poprzednio w moim golfie był gaźnik z opla sterowany podciśnieniem. zmieniłem go na pierburga 2ee ponieważ po przejechaniu kilkunastu kilometrów silnik dziwnie działał (ja mu na gaz a on ledwo co się toczył i pyrta). na biegu jałowym gasł. podobnie ma się sytuacja z ecotroniciem - wczoraj na biegu jałowym tak samo gasł jak na poprzednim gaźniku. dzisiaj zrobiłem 20km i po przejechaniu 15 coś zaczęło się psuć. samochodzik nie działa jak powinien tzn. nie miał optymalnego przyspieszenia i delikatnie szarpał jak puściłem i dodałem gazu.
Obrazek
Należy rozumieć że na każdym się to powtarza?
Jeżeli tak to istnieje prawdopodobieństwo "podpartych zaworów" gdy się rozgrzeje. :pub:

po 15km coś nie tak z pracą silnika

: wt sty 25, 2011 10:26
autor: ostry
podparte zawory? to dziwny zbieg okoliczności bo 1000km temu wymieniałem pierścienie, uszczelniacze, uszczelki(z uszczelki pod głowicą wydostaje się płyn). robił mi to wujek mechanik i mówił że wszystko fajnie tip top, że szlifował zawory czy coś takiego. od tamtego momentu z autem dzieją się dziwne rzeczy. na ecotronicu nie chce sam odpalić, muszę mu paliwo wstrzyknąć. jak już odpali to przerywa dopóki się nie zagrzeje. na poprzednim gaźniku było podobnie z tym przerywaniem i strasznie jeszcze na czarno kopcił. stuka na zimnym silniku

po 15km coś nie tak z pracą silnika

: wt sty 25, 2011 12:06
autor: piteR-ek
Sprawdź sobie rozrząd czy czasem nie przeskoczył

Re: po 15km coś nie tak z pracą silnika

: wt sty 25, 2011 13:24
autor: oldstaszek
adamo55 pisze:podparte zawory? to dziwny zbieg okoliczności bo 1000km temu wymieniałem pierścienie, uszczelniacze, uszczelki(z uszczelki pod głowicą wydostaje się płyn). robił mi to wujek mechanik i mówił że wszystko fajnie tip top, że szlifował zawory czy coś takiego. od tamtego momentu z autem dzieją się dziwne rzeczy. na ecotronicu nie chce sam odpalić, muszę mu paliwo wstrzyknąć. jak już odpali to przerywa dopóki się nie zagrzeje. na poprzednim gaźniku było podobnie z tym przerywaniem i strasznie jeszcze na czarno kopcił. stuka na zimnym silniku
Właśnie to (chyba) potwierdziłeś. Dość często po szlifowaniu zaworów należy szlifnąć trzonki zaworów bo stają się za długie.
Rozgrzewanie silnika powoduje rozszerzanie/wydłużanie trzonków i ten ułamek milimetra powoduje że się nie domykają.
Zawory... :pub:

Re: po 15km coś nie tak z pracą silnika

: wt sty 25, 2011 13:27
autor: oldstaszek
oldstaszek pisze:
adamo55 pisze:podparte zawory? to dziwny zbieg okoliczności bo 1000km temu wymieniałem pierścienie, uszczelniacze, uszczelki(z uszczelki pod głowicą wydostaje się płyn). robił mi to wujek mechanik i mówił że wszystko fajnie tip top, że szlifował zawory czy coś takiego. od tamtego momentu z autem dzieją się dziwne rzeczy. na ecotronicu nie chce sam odpalić, muszę mu paliwo wstrzyknąć. jak już odpali to przerywa dopóki się nie zagrzeje. na poprzednim gaźniku było podobnie z tym przerywaniem i strasznie jeszcze na czarno kopcił. stuka na zimnym silniku
Właśnie to (chyba) potwierdziłeś. Dość często po szlifowaniu zaworów należy szlifnąć trzonki zaworów bo stają się za długie.
Rozgrzewanie silnika powoduje rozszerzanie/wydłużanie trzonków i ten ułamek milimetra powoduje że się nie domykają.
Zawory... :pub:
PS.Czegoś nie rozumiem - na początku jest Twój wpis że jak rozgrzany to głupieje...teraz piszesz że jak zimny - to w końcu jak jest?

po 15km coś nie tak z pracą silnika

: wt sty 25, 2011 14:24
autor: ostry
na ciepłym silniku gaśnie a jak się jedzie to przerywa, pyrta. natomiast żeby go odpalić muszę mu te paliwo wstrzyknąć bo inaczej nie ruszy. jak odpali to przez chwile trzymam nogę na gazie bo zgaśnie(obroty w granicach 1000-1200). wygląda na to że ssanie nie działa i coś jeszcze że muszę wlewać paliwo żeby zapalił. jak trochę pochodzi to wszystko jest cacy dopóki się nie zagrzeje. zawory na zimnym trzaskają głośniej a na ciepłym mniej a jak auto stoi parę dni to jeszcze głośniej. rozrząd jest ustawiony dobrze

po 15km coś nie tak z pracą silnika

: wt sty 25, 2011 17:44
autor: ostry
SPRZEDAM

po 15km coś nie tak z pracą silnika

: pt sty 28, 2011 19:13
autor: ostry
usterka usunięta. cewka kaput

po 15km coś nie tak z pracą silnika

: ndz sty 30, 2011 14:07
autor: Jessy
oldstaszek pisze:Jeżeli tak to istnieje prawdopodobieństwo "podpartych zaworów" gdy się rozgrzeje
Nie ma takiej możliwosci w PN-ce są Popychacze hydrauliczne (hydro-popychacze) Wiec tu toakie zjawisko nie występuje.
adamo55 pisze:zawory na zimnym trzaskają głośniej a na ciepłym mniej a jak auto stoi parę dni to jeszcze głośniej
Normalne przez kilka sekund po odpaleniu auta, jeśli trwa dłużej to pomoże wymiana (hydro-popychaczy) + nowy olej.


Miałem Pn-kę uważam za jeden z najlepszych silników jakie miałem :bigok: