Strona 1 z 1

2E Uszkodzony przepływomierz?

: pn sty 10, 2011 14:11
autor: Leszek Madison
Witam,

Ostatnio pojawiły się problemy z moim golfem, mianowicie zaczął szarpać zupełnie jakby zabrało mu paliwa. Na jałowym biegu widocznie go "dusi" do ok 600 obr, czasem nawet zgaśnie.

Silnik pracuje nierówno. Podczas jazdy jest różnie, bo jedzie raz normalnie, ma pełną moc itd, ale czasem jak go przydusi to wariuje i robi mi "kangura" jak na filmach o nauce jazdy :]

Początkowo byłem przekonany że to zamarznięte paliwo z gównianej stacji, ale po nocy w ciepłym warsztacie i kuracji denaturatem nic się nie zmieniło...

Podłubałem więc troszkę, wyczyściłem styki w kopułce i na palcu, sprawdziłem świece - są wypalone na czarno jakby zbyt bogata mieszanka. Podmieniłem też silniczek krokowy, ale wygląda na to że jest spoko.

Test VAGiem nie przyniósł rezultatów - brak błędów.

Dobrałem się w końcu do przepływomierza. Wypiąłem wtyczkę, odpaliłem silnik i... trzyma 1100 obr i chodzi równo, z wydechu regularnie uciekają spaliny itd. W końcu oczywiście obroty zjeżdżają sukcesywnie coraz niżej aż do zgaśnięcia silnika.

Powtórzyłem test z wpiętą wtyczką i od razu z wydechu słychać nierówną pracę, silnik dostaje w podskokach co parę sekund czkawki.

I teraz pytanie: czy dobrze myślę, że to przepływka padła, czy to tylko moje naiwne podejście do usterki??

Od razu uprzedzę inne pytanie: tak, wiem, że mogę pożyczyć od kogoś przepływkę i sprawdzić. :)

2E Uszkodzony przepływomierz?

: wt sty 11, 2011 00:57
autor: WojTass85
najlepiej wziasc miernik i pomierzyc napiecie i opor czujnika temp . poszukaj sa opisy co i jak,ktore przewody do czego i wartosci napiecia :) moze sciezka potencjometru sie wytarla ale to tez mozna latwo skorygowac :)

2E Uszkodzony przepływomierz?

: wt sty 11, 2011 09:44
autor: Leszek Madison
Masz na myśli czujnik temp. powietrza? Znaczy ten w przepływce? Popraw mnie jeśli źle myślę :)

Mam gdzieś instrukcję diagnostyki 2E z forum passata i napisano tam żeby sprawdzić napięcie po zapłonie na wtyczce do przepływomierza. No i napięcie się pojawia 5V. Jest też coś o sprawdzaniu miernikiem oporu na stykach 2-3, 2-4 przepływomierza w momencie otwarcia i zamknięcia klapki; opór powinien mieścić się w wyznaczonych granicach w zależności od pozycji klapki. Sprawdziłem to i niestety wynik nie jest zadowalający, tj. nie odczytałem poprawnych wartości przy zamkniętej klapce. Biorę tez pod uwagę że mam nie najlepszy miernik, ale różnica 100 Ohm to dość dużo.

2E Uszkodzony przepływomierz?

: śr sty 12, 2011 00:07
autor: Paweł Marek
Leszek Madison, opisywałem metodę łatwiejsza i pewniejszą. Włączasz zapłon, odciągasz osłone gumowa z wtyczki nie odłączając jej, podnosisz pokrywę filtra razem z przepływką, mierzysz napięcie między kablem sygnałowym (2 lub 3 nigdy nie pamiętam) a masą. Na zamkniętej klapce 0,24V, otwierasz ją powoli palcem napięcie ma rosnąć płynnie bez skoków do ok 4.5 V. Między 1 i 4 opory czujnika temperatury normy na forum takie same jak dla czujnika płynu. TPS sprawdzisz tak samo kabel środkowy wbijasz weń szpileczkę i mierzysz ma być gdzieś od 0.7-0.9 V do 4.8 V jak uchylasz ręcznie przepustnicę.

2E Uszkodzony przepływomierz?

: pt sty 14, 2011 13:24
autor: Leszek Madison
Dzięki za szczegółowy opis. Golf dziś trafił do jednego magika i zobaczymy co zdiagnozuje. Pozdrawiam