Strona 1 z 1

czujnik na bloku silnika

: pn sty 10, 2011 13:22
autor: lon3201
Witam mam pytanko do was mam golfa 2 1.8 gti 107km i z przodu na ploku silnika znajduje sie czujnik przez jego srodek idzie sroba która jest przykręcony wyglada jak by tylko mase robił mam go pękniety i zastanawiam sie czy przez niego nie chodzi mi auto zle podpowiedzcie mi co to za czujnik i do czego on słuzy

czujnik na bloku silnika

: pn sty 10, 2011 13:41
autor: kurczepieczone
Dasz radę wkleić jakąś fotkę tego czujnika?

czujnik na bloku silnika

: pn sty 10, 2011 14:35
autor: Lucki
Czujnik spalania stukowego. Przez niego nieraz są cyrki z praca silnika

czujnik na bloku silnika

: pn sty 10, 2011 16:50
autor: Lipek81
Lucki, jakie cyrki? Wg mnie opóźnia tylko zapłon w momencie wykrycia spalania stukowego, ale mogę się mylić. Możesz coś więcej napisać?

czujnik na bloku silnika

: pn sty 10, 2011 17:44
autor: Lucki
No to trochę fizyki:)
Czujnik spalania stykowego to tzw czujnik piezoelektryczny ( efekt piezoelektryczny dotyczy kryształów, które pod wpływem deformacji powierzchni wywarzają napięcie elektryczne ).

Czujnik ten ma za zadanie "sprawdzać" czy nie ma spalania stykowego, jeśli ono jest to kryształ zaczyna drgać powodując powstanie różnicy potencjałów. Sygnał leci do ecu i w nim elektronika zmienia kat zapłonu ( na taki aby stukowego nie było) :grin:

To tak w ramach powtórki z liceum :kac:

czujnik na bloku silnika

: pn sty 10, 2011 21:23
autor: Lipek81
Lucki, wiem jak działa czujnik spalania stukowego - nie o to pytałem.
Lucki pisze:Czujnik spalania stukowego. Przez niego nieraz są cyrki z praca silnika
Lipek81 pisze:Lucki, jakie cyrki?

czujnik na bloku silnika

: wt sty 11, 2011 11:27
autor: lon3201
juz wiem to czujnik spalania stukowego w moim samochodzie on jest pękniety na pół a samochód chodzi kiepsko pali wiecej dusi go i jak by nie szedł na wszystkie gary czytałem ze głównie przyczyna takich objaw jest ten czujnik czy jesli go wymienie powinno sie polepszyc czy ten czujnik tylko zmieniua kąt zapłonu czy jeszcze scos jak nie działa

czujnik na bloku silnika

: wt sty 11, 2011 13:26
autor: Lipek81
Moim zdaniem zmienia tylko kąt zapłonu. Poza tym, jak on jest odłączony sterownik zakłada bezpieczną wartość kąta wyprzedzenia - czyli silnik może być nieznacznie słabszy, gdyż kąt będzie opóźniony, ale na pewno nie będzie to powodowało dławienia, kiepskiego odpalania itp. Może być inna sytuacja - że kąt wyprzedzenia na aparacie jest ustawiony nieprawidłowo - wtedy korekcja wprowadzona przez sterownik może powodować zbyt duże odchyłki kąta, nie mieszczące się w granicach.

czujnik na bloku silnika

: wt sty 11, 2011 15:16
autor: finni
Hey,

Wytłumaczcie mi jak regulować kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku, gdzie zapłon następuje przez palec rozdzielacza, który wiruje w zależności od prędkości obrotowej silnika.

Do teraz byłem pewny że PF nie mają regulowanego kąta wyprzedzenia zapłonu.

Pozdrawiam

Edit1:
Już wszystko wiem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122727" onclick="window.open(this.href);return false;

czujnik na bloku silnika

: wt sty 11, 2011 23:50
autor: lon3201
a jest mozliwe ze zapłon był ustawiany na zepsutym czujniku i teraz jak załoze nowy to bede musiał jeszcze raz ustawiac zapłon czy powinno byc ok juz kupiłem ten czujnikj sam nie wiem czy to cxos da jutro załoze i napisze

czujnik na bloku silnika

: wt sty 11, 2011 23:52
autor: Paweł Marek
finni, zasada jest taka - jeśli dany silnik ma tylko czujnik halla w aparacie zapłonowym czyli wszystkie mk2 na wtrysku) to zapłon regulujesz lampą stroboskopową kręcąc aparatem zapłonowym (w niektórych mk3 najpierw trzeba czasem użyć Vaga). Jeśli silnik ma czujnik hala w aparacie zapłonowym i drugi na wale korbowym czyli od nowszych mk3 w górę) to lampy nie używasz do regulacji tylko do sprawdzania czy sam ECu działa dobrze

czujnik na bloku silnika

: śr sty 12, 2011 13:55
autor: lon3201
czy ten czujnik znajduje sie w aparacie czy gdzies obok powracajac do mojego tematu wymieniłem czujnik spalania stukowego i auto chodzi jak należy już go nie dusi nie skacze po obrotach i nie gasnie ma nawet większą moc musze tylko wyregulowac dawke przy reduktorze od gazu no i od benzyny najlepszym rozwiązaniem bedzie na analizator spalin