Strona 1 z 1

Nieszczelność w wydechu

: wt gru 28, 2010 00:43
autor: mishabest
Witam wszystkich.
Mam mały problem po wymianie wydechu. Wymieniałem od kata do końca, stara zostałą tylko rura kolektorowa. Pomiędzy katem a rurą kolektorową jest nieszczelność. Pytanie: czy oprócz takiego pierścienia z konusem przychodzi tam jakaś uszczelka? Jak założyć ten pierścień (z jednej strony konus jest większy, niestety jak rozcinałem stare śruby to poprostu pierścień spadł mi do kanału więc nie przyjrzałem się w którą stronę był założony.

autko to vento z silnikiem aam.

Z góry dzięki za podpowiedzi :)

Nieszczelność w wydechu

: wt gru 28, 2010 12:22
autor: Ivan_
niestyety nie przychodzi tam żadna uszczelka tylko ten pierścień :bigok: jak będziesz zakładał pierścień to popatrz w rure kolektorową i w kat bo w jednym jest wiksze zakłebienie i tam idzie ta wieksza cześć pierścienia :bigok:

Nieszczelność w wydechu

: wt gru 28, 2010 14:08
autor: mishabest
ok, już po problemie, pierścień kupiłem nowy (całe 9 zł), faktycznie założyłem stary odwrotnie i dmuchało jak głupie. Przy okazji zauważyłem że czeka mnie wymiana rury kolektorowej gdyż dmucha na łączu elastycznym... ale na razie tylko trochę więc odpuszczam do wiosny :)

Nieszczelność w wydechu

: wt gru 28, 2010 20:07
autor: Ivan_
ale samo złącze elastyczne można wymienić koszt około 40-50 zł + wspawanie :bigok: i będzie spokój :bigok:

Nieszczelność w wydechu

: pn sty 03, 2011 10:29
autor: mishabest
No i stało się :) łącze urwało się z wielkim hukiem i to w pradze w niedzielę :grrr: zero możliwości naprawy, więc dojechałem z wielkim hukiem do domu (3 razy mijałem czeskie radiowozy i nic :) ). Teraz pytanie czy faktycznie wymieniać całość czy tylko łącze. Do spawania mam tylko palnik acetylen-tlen więc musiałbym i tak wymontować całą rurę. Czy jest wielki problem z dojściem do tych śrub przy kolektorze ? , może lepiej odstawić go do fachowców i niech porzeźbią ?

Re: Nieszczelność w wydechu

: pn sty 03, 2011 17:41
autor: sylwekzyla
Śruby od kolektora można odkręcić najlepiej kluczem nasadowym łamanym, wtedy można nim idealnie manewrować i odkręcić te śruby. Oczywiście trzeba pod auto wejść