Strona 1 z 2

1.8T błąd po wymianie czujnika

: sob gru 25, 2010 02:16
autor: haps
16497 Czujnik temperatury zasysanego powietrza wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Panowie, po wymianie czujnika odpowiedzialnego za temp. zasysanego powietrza - czujnik w kolektorze, w dalszym ciagu mam taki błąd.
Czy jeszcze jakies elementy są odpowiedzialne za generowanie takiego alarmu? Spotkał sie ktos z Was z takim przypadkiem?

Pozdrawiam

1.8T błąd po wymianie czujnika

: sob gru 25, 2010 12:41
autor: Paweł Marek
a może tylko okablowanie? Nie wiem dokładnie jak w tym silniku ale czujniki zwykle są zasilane jakimś napięciem ok. 5V co można by sprawdzić po włączeniu zapłonu w wyjętej wtyczce voltomierzem

1.8T błąd po wymianie czujnika

: sob gru 25, 2010 15:34
autor: edzio
A co w parametrach ?co za temp.widzi?
Napięcie będzie ,bo przy tym błędzie to raczej zwarcie w kablach.

1.8T błąd po wymianie czujnika

: sob gru 25, 2010 23:46
autor: haps
polski vag pokazuje mi tylko bład, nie wiem czy jest tam opcja, ale pamietam jak kiedys byłem u elektronika, to mówił mi ze pokazuje temp -47st.C a było ok -5stC.

Czyli pozostaje sprawdzić okablowanie, a czy moze miec to wpływ na sporadycznie wystepujace przerywanie silnika? Objawia się to tym, że samochód głownie po nagrzaniu już potrafi przerywać tak jakby nie było iskry i nie ma sily jechac.. po chwili wszystko wraca do normy, kolejny błąd jaki mi sie pokazuje to


16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Czy mogą mieć one taki wpływ na prace silnika?

1.8T błąd po wymianie czujnika

: ndz gru 26, 2010 11:29
autor: edzio
haps pisze:temp -47st.C
to jednak przerwa w kablach
haps pisze:16514 Sonda lambda obwód
to też może byc w kablach.

1.8T błąd po wymianie czujnika

: ndz gru 26, 2010 11:40
autor: haps
edzio, co do sondy, to jak widziałem jej wykres pracy to cały czas byly niewielkie wahania ale doslownie minimalne, wiec mozna usrednic ze pracowała tylko w zakresie 0,6V a powinna chyba od 0,2 do 1V

W takim razie zaczne od okablowania, bo sonda dosyc droga, a czujnik jeden juz kupilem..

Pytanie tylko czy to pomoze i ustapia przerywania..

1.8T błąd po wymianie czujnika

: ndz gru 26, 2010 11:45
autor: Paweł Marek
Myślę że mieszanka jest przebogacona z powodu błędu czujnika temp. stąd za wysokie napięcia sondy , powinno ustąpić po dojściu ładu z czujnikiem.

1.8T błąd po wymianie czujnika

: ndz gru 26, 2010 12:05
autor: edzio
haps pisze:tylko w zakresie 0,6V
jesteś pewien ,że 0.6V,a może 0.5V co by świadczyło o braku połączenia ,wtedy komp wystawia taką wartośc.

1.8T błąd po wymianie czujnika

: ndz gru 26, 2010 12:54
autor: haps
no teraz reki nie dam, bylo to ok 3tygodni temu, jakim napieciem jest zasilana sonda?

Z tym, że gdyby sonda byłą odłączona, to spalanie chyba byłoby bardzo wysokie, a obecnie pb pali mi ok 8,5-9,5/100km przy normalnej jezdzie, wiec jest to ok wynik.

1.8T błąd po wymianie czujnika

: ndz gru 26, 2010 13:11
autor: edzio
Napisałem ci,że przy odłaczonej sondzie wartośc napięcia wacha sie w granicach 0,5V,tyle wystawia komputer jako wartośc zastępczą,przy podłączonej sprawnej powinna oscylowac od ok.0.1-0.9v.oczywiście przy temp.sondy ok.300*,czyli na zimnym silniku tego nie będzie,badanie robi się na ciepłym.

1.8T błąd po wymianie czujnika

: pn gru 27, 2010 22:31
autor: haps
Panowie sprawdzałem, wtyczka (dwu pinowa) idaca do czujnika temp. dolotowego powietrza (czujnik w kolektorze) nie ma żadnego napięcia, gdzie inne wtyczki przy włączonej stacyjce mają tak jak pisał Paweł Marek, 5V.

Jeśli okaże się, ze wtyczka i przewody przy niej nie mają napięcia, to czy ma ktoś schematy elektryczne żeby się poratować?

1.8T błąd po wymianie czujnika

: pn gru 27, 2010 23:01
autor: haps
mam schematy układu wtryskowo - zapłonowego wiekszosci silników ktore montowano w mk4 i nie ma na zadnym czujnika G42... jakas lipa, każdy inny czujnik jest, a tego nie ma.. ehh..

1.8T błąd po wymianie czujnika

: pn gru 27, 2010 23:03
autor: haps
Obrazek

1.8T błąd po wymianie czujnika

: pn gru 27, 2010 23:28
autor: Paweł Marek
G72