Strona 1 z 1
nie pali jak jest ciepły
: pt gru 24, 2010 12:43
autor: shadoVW
Witam:) mam problem z zapaleniem mojego gofra jak jest ciepły silnik, po rozmowach z mechanikami wymieniliśmy czujnik halla, aparat zapłonowy-opisy aparatu różniły się jedną literą (na starym była N na nowym S) niestety dalej to samo. jak zapodaje mu prąd na kablach to odpali z drobnymi problemami, a na popych pali z "JEDNEGO ZĘBA"Jakiś czas temu miałem ten sam problem ale się uspokoiło a od pewnego czasu to normalnie masakra, sprawdzaliśmy iskrę, pompe paliwa też i tutaj jest niby OK brakło mi już pomysłów co można jeszcze zrobić. Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc
nie pali jak jest ciepły
: pt gru 24, 2010 15:59
autor: tomek mk2 BDE
nie pali na cieplym tzn.? rozrusznik nie daje rady przekrecic? jezeli na nimnym kreci normalnie i odpala a na cieplym nie daje rady obrucic to wina rozrusznika. cieply silnik ma wieksze sprezanie i rozrusznik nie daje rady obrucic
nie pali jak jest ciepły
: pt gru 24, 2010 23:39
autor: shadoVW
rozrusznik kreci normalnie czy zimny czy ciepły , można kręcić aż do wykończenia aku i nie zapali ... a jak go popchne to zapala z miejsca i tak na okrągło z rozrusznika nie a na popych od strzała
nie pali jak jest ciepły
: pn gru 27, 2010 21:56
autor: Kubus20
A czy w Twoim silniku jest czujnik położenia wału
nie pali jak jest ciepły
: pn gru 27, 2010 23:37
autor: Paweł Marek
żaden mk2 niema takiego czujnika
shadoVW, może zaczniesz od napisania co masz pod maską
nie pali jak jest ciepły
: czw gru 30, 2010 00:34
autor: shadoVW
Pod maską jest 1,3 na wielopunktowym wtrysku, tak jak pisałem wcześniej pierwsze odpalenie mróz czy słonce pali na dotyk a kolejne
już niestety nie chyba że całkowicie wystygnie
nie pali jak jest ciepły
: czw gru 30, 2010 00:37
autor: shadoVW
mechanik stwierdził że nie może go przetestować na komputerze bo nie ma sie gdzie podłączyć . Nie wiem ale chce sprawdzić jeszcze przekazniki z pompy paliwa i wtrysku może to coś wyjaśni
nie pali jak jest ciepły
: ndz sty 02, 2011 02:05
autor: tsmuk
Mogę się mylić ale przychodzi mi na myśl sonda lambda, przy ciepłym silniku zaczyna pracować i może podaje zbyt bogatą mieszankę, tak samo czujnik temp płynu chłodniczego, na ciepłym silniku może podawać błędne dane do komputera i też będzie zbyt bogata mieszanka zalewająca silnik.
Objawem obu tych rzeczy może być też większe spalanie.
nie pali jak jest ciepły
: ndz sty 02, 2011 22:36
autor: shadoVW
Myślałem o sondzie ... ale czy jest możliwość jej wyeliminowania bez negatywnych skutków ??? a co do czujnika ... to wymienie i zobaczę co będzie się działo
nie pali jak jest ciepły
: pn sty 03, 2011 12:07
autor: tsmuk
Raczej nie da się wyeliminować sondy, ona decyduje o składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
Spróbuj na ciepłym silniku ją odłączyć i sprawdź czy będzie lepiej odpalać, jeśli tak to kwalifikuje się do czyszczenia lub wymiany.
A co do czujnika temp- najlepiej sprawdzić jest miernikiem czy działa poprawnie- w zależności od temp cieczy chłodzącej zmienia się opór między stykami.
Tak mi teraz na myśl przyszło: może masz zaśniedziałe klemy albo słabo ładujący alternator (powinien ładować od 13,5 do ponad14 V).
Piszesz, że na kablach jakoś odpali tak samo na 'popych' może akumulator nie ma dobrego ładowania i podczas pracy silnika więcej prądu z niego uchodzi niż dochodzi.
nie pali jak jest ciepły
: śr lis 23, 2011 00:58
autor: sroger
tsmuk pisze:Tak mi teraz na myśl przyszło: może masz zaśniedziałe klemy albo słabo ładujący alternator (powinien ładować od 13,5 do ponad14 V).
Piszesz, że na kablach jakoś odpali tak samo na 'popych' może akumulator nie ma dobrego ładowania i podczas pracy silnika więcej prądu z niego uchodzi niż dochodzi.
Jeśli akumulator jest kiepski to nie odpali silnika na ciepłym?