Strona 1 z 2

25l/100km

: sob gru 18, 2010 20:44
autor: szoku1111
witam,, mam problem z moim golfikiem, 1.6 101km AEK z LPG,, na rozruchu dusi się i nie chce wejść na obroty o chmurze dymu nie wspominając i ogromne spalanie ponad 25 na sto.. co moze byc przyczyna? na komputerze wszystko pokazuje ok>> prosze o rady

25l/100km

: sob gru 18, 2010 21:37
autor: nkt29
Najpierw użyj szukajki google na dole i poszukaj, może znajdziesz coś z rozpoczętych tematów.
Na czym się dławi, na BP czy LPG?

25l/100km

: sob gru 18, 2010 23:22
autor: Alex_220
szoku1111

Zacznij od głupst. Zacznij sprawdzać czy nie gubi gdzieś iskry. Sprawdź, czy na klemach nie osadza się tlenek miedzi. Obczaj czy połączenie masy jest okej. Zdiagnozuj kopułkę i kable wn. Potem filtry powietrza i reduktor gazu. Jak nie pomoże to idź dalej. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

25l/100km

: czw sty 13, 2011 21:30
autor: szoku1111
wszystko sprawdzone u mechaników 5 było i 3 elektromechaników i na komputerze pokazuje wszysyko ok 0 błedów a spalanie w granicach 25-30 litrów się utrzymuje. rozumiem że zima i na rozruchu powinien więcej brać ale chyba nie aż tyle>? i dodaje że jeżdże spokojnie bo wir w baku i tak dość duży;)

po odpaleniu np rano kopci bardzo mocno brązowym dymem przy dodaniu malego gazu a na wolnych chodzi jakby na 3 gary i biały dymek puszcza tyle zauważyłem nie wiem czy komuś to coś podpowie//..

25l/100km

: czw sty 13, 2011 21:32
autor: boleK1315
Lambda?

25l/100km

: czw sty 13, 2011 21:37
autor: oczek29
Ostatnio miałem podobny problem. U mnie pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy.

25l/100km

: pt sty 14, 2011 18:11
autor: szoku1111
lambda sprawdzona ok.. czujnik temperatury z początku był koloru żółtego jeden mechanik wymieniL i kupił koloru niebieskiego i było dalej to samo, kolejny mechanik stwierdził że zły czujnik wsadzony że powinien być żółty więc zakupiłem nowy żółty i dalej jest to samo,, też mi się wydaje że to wina czujnika temperatury bo wyglada jakby na ssaniu był ale niby czujnik jest ok więc już sam nie wiem..

25l/100km

: pt sty 14, 2011 18:56
autor: Paweł Marek
kolor czujnika nie ma znaczenia oba sa dobre, kup sobie miernik uniwersalny za dychę sprawdź mu opory i napięcie zasilania wszystko opisane na forum. Lambda nie może działać przy takim przebogaceniu mieszanki, jeśli nie została wykręcona i wsadzona do innego samochodu to nie została sprawdzona, kolego dotychczasowi mechanicy mydlą ci oczy. Dochodź sam do sedna albo jedź do jakiegoś dobrego elektronika samochodowego czy do dobrego serwisu raz sie wykosztujesz ale będziesz pewien, 15-20 letni samochód nie jest trudny do zdiagnozowania aż tak. Siece kable wymień profilaktycznie chyba że młode sa.

Re: 25l/100km

: pt sty 14, 2011 19:14
autor: oczek29
oczek29 pisze:Ostatnio miałem podobny problem. U mnie pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy.
Może spróbuj na noc odłączyć akumulator by komputer zresetować. Ja po wymianie czujnika na nowy musiałem tak zrobić

25l/100km

: pt sty 14, 2011 19:26
autor: szoku1111
Obrazek

czy ktoś wie za co odpowiada zaznaczony zielona strzałka wężyk?

25l/100km

: sob sty 15, 2011 18:50
autor: radek508
szoku1111

to wężyk podciśnieniowy jak się nie mylę

25l/100km

: sob sty 15, 2011 21:00
autor: szoku1111
a za co on odpowiada?
i co by sie dzialo gdyby byl przerwany?

25l/100km

: ndz sty 16, 2011 10:06
autor: radek508
z tego co wiem to nie wpływa na spalanie

25l/100km

: ndz sty 16, 2011 10:56
autor: stepek122
witam,jestem tu nowy ale dolaczam sie do tematu.ja u siebie mam podobny problem.Jezdze golfem mk3 1.8gt,abs 110km.Jak silnik jest zimny to u mnie tez pali jak smok, 25-30l/100, ale jak sie zagrzeje to na trasie pali mi ok 7-7,5 litra przy spokojnej jezdzie.dodam ze te odczyty spalania sa oczywiscie z mfa ale wskazowka faktycznie szybko ucieka kiedy jezdze kolo komina.Teraz pytanie czy to problem czy normalne w tym modelu?