Brak mocy, auto nie przyśpiesza powyżej 2 tyś obrotów

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Solaris22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 03:50
Kontakt:

Brak mocy, auto nie przyśpiesza powyżej 2 tyś obrotów

Post autor: Solaris22 » pn gru 06, 2010 22:47

Witam,
Mam pytanie. Czy duża nieszczelność w układzie wydechowym, tuż przed katalizatorem (patrząc od przodu auta) może powodować duży spadek mocy?
Auto to Golf II silnik 1.6 oznaczenie silnika RF...

Pozdrawiam,
Marek


VW GOLF MK2 1.6 B+G - RF
VW GOLF MK4 1.9 TDI - ALH
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak mocy, auto nie przyśpiesza powyżej 2 tyś obrotów

Post autor: Paweł Marek » pn gru 06, 2010 22:51

nie, najwyżej duży hałas, a katalizator jeśli to faktycznie RF to jest nieregulowany i już po tylu latach najwyżej może zapychać wydech więc do wywalenia. No chyba że to PN a nie RF albo że ktoś regularnie ten katalizator wymieniał co jest nieprawdopodobne.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Solaris22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 03:50
Kontakt:

Brak mocy, auto nie przyśpiesza powyżej 2 tyś obrotów

Post autor: Solaris22 » pn gru 06, 2010 22:59

Jest to na pewno RF. Chodzi mi o to czy on nie łapie lewego powietrza. Zastanawiające jest to, że nie ma hałasu, tylko strasznie słychać syczenie z tego miejsca, a silnik wydaje taki głuchy dźwięk powyżej 2-2,5tyś obr. Może to kolektor ssący ciągnie to powietrze i dlatego tak go muli?


VW GOLF MK2 1.6 B+G - RF
VW GOLF MK4 1.9 TDI - ALH
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak mocy, auto nie przyśpiesza powyżej 2 tyś obrotów

Post autor: Paweł Marek » pn gru 06, 2010 23:06

no to ssący czy wydechowy? A może nie kolektor tylko dziura w podstawce pod gaźnikiem. Weź kolego kobiecie jakiś dezodrant palny, pryskaj nim na odpalonym silniku pod gaźnik i po kolektorze ssącym jak po pryśnięciu na moment skoczą w grę obroty to masz dowód na dziurę i trzeba ją zlikwidować.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Solaris22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 03:50
Kontakt:

Brak mocy, auto nie przyśpiesza powyżej 2 tyś obrotów

Post autor: Solaris22 » pn gru 06, 2010 23:17

Dobra to ja może wyjaśnię jeszcze raz. Napiszę to tak jak ja to widzę. Nie jestem biegły w tych sprawach, więc proszę o wyrozumiałość Panie Paweł Marek :P Więc tak, od tyłu auta jadę... Jest tłumik końcowy(sprawny nowy), tłumik środkowy (także nowy), później jest długa rura i katalizator, zaraz za jest łączenie z rurą prowadzącą do kolektora ssącego i na tym właśnie łączeniu mam nieszczelność. Przy samym kolektorze nie syczy, tylko na tym łączeniu. Co do podstawki pod gaźnikiem to chyba jest ok. Niedawno wymieniałem gaźnik na nowy i raczej dobrze wyglądała. Ruszałem nim na różne strony i to nic nie dawało ale prysnę jutro i sprawdzę czy te obroty się podniosą.


VW GOLF MK2 1.6 B+G - RF
VW GOLF MK4 1.9 TDI - ALH
Obrazek

Solaris22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 03:50
Kontakt:

Brak mocy, auto nie przyśpiesza powyżej 2 tyś obrotów

Post autor: Solaris22 » wt gru 07, 2010 00:42

Nie mogłem wytrzymać i poszedłem do garażu sprawdzić tym dezodorantem. :D Psikałem gdzie tylko się dało i nie zauważyłem żadnych anomalii w obrotach. Za to śmierdzę teraz cały damskimi perfumami ;D Jutro jadę na kanał. Odkręcę to łączenie i złoże jeszcze raz. Może tam się przyblokowało coś...


VW GOLF MK2 1.6 B+G - RF
VW GOLF MK4 1.9 TDI - ALH
Obrazek

Solaris22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 03:50
Kontakt:

Brak mocy, auto nie przyśpiesza powyżej 2 tyś obrotów

Post autor: Solaris22 » sob gru 11, 2010 22:57

Witam,
Problem rozwiązany. Przyczyną był zapchany katalizator. Wkład cały latał i momentami zapychał dziurkę co powodowało utratę mocy :D Po usunięciu wkładu a raczej tego co z niego zostało wszystko wróciło do normy.

Pozdrawiam,
Marek


VW GOLF MK2 1.6 B+G - RF
VW GOLF MK4 1.9 TDI - ALH
Obrazek

damiano1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 21:55
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Brak mocy, auto nie przyśpiesza powyżej 2 tyś obrotów

Post autor: damiano1987 » ndz gru 12, 2010 03:11

Wkład możesz sprzedać w niektorych warsztatach przyjmuja ja swój sprzedałem za 50zł :pub: pozdrawiam


VW-i jedziesz dalej :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości