Która generacja instalacji gazowej ?
Bo II gen. jest zależna od sygnałów z sondy lambda.
Ja jak wymieniałem sondę na ori BOSCH-a , to po założeniu okazała się niesprawna ( nówka sonda ) i paliło mi auto 15L Pb. Wtedy sonda poszła na wymianę w ramach gwarancji, ale nie powiem że byłem trochę zdziwiony, że nówka BOSCH-a mogła być uszkodzona zanim wyciągnąłem ją z pudełka. Dla tego sprawdzałem kupę innych rzeczy, bo nie podejrzewałem nowej sondy, ale i w końcu przyszedł czas na sprawdzenie tej sondy i okazała się lipna.
Skoro pali dużo na obu paliwach to uszkodzone musi być coś wspólnego z czego korzystają oba paliwa, dla tego ja bym pojechał na sprawdzenie sondy ( jeżeli II gen. instalacji to po podpięciu pod komputer gazowy u gaziarzy widać lepiej niż na mierniku jak pracuje sonda ).
Możesz też zamiast atuatora ( krokowca od gazu ) wstawić na chwilę register ( regulacja ręczna - tzw. śruba ) żeby zobaczyć jak będzie wyglądać praca i spalanie na gazie z ominięciem jakiejkolwiek elektroniki silnika.
Koszt to ~10zł, a na szrocie maja tego pełno ( za 5zł pewnie oddadzą ) i można brać używany, to się nie psuje
Ustawianie też jest proste. Potrzebne 2 osoby. Wykręcasz to ile wlezie ( byle gaz się przez to nie ulatniał
) wkręcasz auto na 3000rpm i tak trzymasz ( połowa zakresu obrotów ). Wkręcasz powoli śrubę, do chwili aż auto zacznie przymulać, schodzić z obrotów z powodu niedostatku gazu. Od tego momentu gdy zauważania jest zmiana w pracy silnika, wykręcasz śrubę o 1 pełny obrót i gotowe.