ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: orson06 » śr lis 17, 2010 16:23

witam
po wczorajszej zabawie z podłączeniem radia (problem poruszony na forum) stała się rzecz następująca:
"wszystko podlaczylem jak radzil kolega koz3r, i nawet doszedlem do tego jak podlaczyc ze stacyjka, ogolnie wszystko udalo sie zrobic, skonczyla sie choinka w aucie ALE po zlozeniu i przetestowaniu wszystkiego bylo ok, az do momentu gdy wlaczylem wsteczny i ruszylem, wtedy nagle radio zaczelo szalec wlaczalo sie i wylaczalo az nagle zgaslo i cisza... wyciagnalem wszystko polaczylem + ze stacyjki do + stalego i jak narazie dziala..ale gdy podłacze spowrotem do + stacyjkowego to radio nie daje oznak zycia a wczesniej chodzilo.. ale od czego to moglo byc??i jak to zrobic?? "
i dziś odpalając zimne autko zdziwiłem się niezbyt pozytywnie, ponieważ kręciłem dłużej niż zwykle, nagle odpalił i chodził jakby na 3 gary, jak dodawałem mu gazu to obroty schodziły niżej (600) i albo gasł albo następował wystrzał spod maski i auto wkręcało sie w obroty. gdy chwile pochodzil wszystko wrocilo do normy, tak samo stalo sie po 8 h stania pod praca.., zauwazylem jeszcze od kilku dni że jak wrzuce na luz to obroty schodza do 700 i wracaja do 750, a wczesniej tak nie bylo. jak pozniej odpalam auto to jest ok. jedynie jak troche postoi
co moglo sie stac?? przepalilem cos?? wszystkie bezpieczniki ok..poradzcie bo jestem wscikly na siebie ze nie zawiozłem auta do elektryka samochodowego..



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: agrala » śr lis 17, 2010 18:22

Co do radia to zbytnio nie moge cie zrozumiec.
"polaczylem + ze stacyjki do + stalego i jak narazie dziala" jezeli bys tak polaczyl to bys raczej auta nie zgasil z kluczyka i palilyby ci sie caly czas kontroli na desce nawet gdyby nie bylo kluczyka w stacyjce. Najprawdopodobniej polaczyles plusa ze stacyjki z plusem z akumulatora ale na radiu - tnz przewod zolty z czerwonym ktore wychodza z radia. Jezeli tak to na przwodzie ktory wczesniej podlaczales do radia jako plus po stacujce nie powinno byc napiecia - czyli uszkodzony bezpiecznik badz uszkodzona kostka stacyjki (to drugie raczej odpda bo nie dzialalby by ci inne urzadzenia w aucie).
Co do problemow z odpalaniem zimnego silnika to czujnik temperatury wody raczej odpada bo zazwyczaj uszkadza sie w ten sposob ze sterownik silnika mysli z silnik jest zimny i podaje wieksza dawke paliwa a u ciebie jest problem na zimnym silniku a nie na cieplym.
Wydaje mi sie ze problem z odpalaniem to raczej zbieg okolicznosci. Czy przy odpalaniu zimnego silnika lub gdy chodzi na 3 gary czuc zapach niespalonej benzyny z tlumika?
Kiedy ostatnio wymieniales swiece i przewody? Moze juz czas by je wymienic



orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: orson06 » śr lis 17, 2010 18:50

swiece i przewody wymianielem z jakies 3 tys temu ale wzialem najtansze boscha a przewody hans pries. ogolnie bylem teraz u kolegi podlaczyc sie do kompa. i wyszlo blad sondy lambda ale jak wlaczyl na szczegoly i zrobil test to ona normalnie dziala, oprocz tego ustawil optymalnie przepustnice, i to tyle a i jeszcze byla dziwna wartosc temp silnika na kompie bo az 103stopnie natomiast na desce bylo 90. tak dokladnie jak napisales ze czerwony połaczylem z zóltym w radiu.
wiec co to moze byc??
sprawdzic swiece i kable??
zobacze jak jutro odpali po skasowaniu bledow



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: agrala » śr lis 17, 2010 19:20

Co do radia to sprawdz ostatni bezpieczni, pozycja nr 22.
Jezeli dziala Ci dmuchawa to wyglada ze strzlil tylko bezpiecznik, cnyba ze nie masz oryginalnej instalacji do radia.
Radio dzialalo po wlozeniu kluczyka czy po jego przekreceniu?
Jaki test sodny? Co to za blad, podaj jego nr.
W jaki sposob kolega ustwail Ci optymalnie przpustnice?
Przeciez tam jedynie co to mozna zrobic adaptacje ale zeby to zrobic to najpierw trzeba wyczyscic przepustnice.



orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: orson06 » śr lis 17, 2010 19:28

ja tylko siedzialem z boku i widzialem ze błąd sondy lambda kodu nie pamietam , a w przepustnice wchodzil i mowil ze jakies parametry nastawil na oryginalne, ogolnie auto samo dodawalo sobie gazu i na koncu zgasil i powiedzial ze ok.
ogolnie radio chodzi jedynie w momencie gdy podepne czerwony kabel do + ze stacyjki to wtedy nie dziala juz, a dzialalo do momentuu zwarcia



orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: orson06 » śr lis 17, 2010 19:40

moze byc to wina czujmika temp??bo dziwne dane podawal do kompa..



orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: orson06 » śr lis 17, 2010 21:01

podpowie ktos co moze byc przyczyna??



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: agrala » śr lis 17, 2010 21:06

Sprawdzales ten bezpiecznik?
Podepnij jeszcze raz pod VAGa i zobacz co z ta sonda.
Moze to byc wina brudnej przepustnicy ale objawy wtedy sa tylko na olnych obrotach.
Moze tez to byc cos z sonda.
Jezeli sie upierasz ze to czujnik to zmierz rezystancje miedzy pinem 1 i 3.
Czujnik jest 4 pinowy i powinien byc pod aaratem zaplonowym, jest w tym plastiku co jest przykrecony pod aparate zaplonowym, tam tez jest termostat.
Na zimnym silniku 20 stopni rezystancja ma byc ok 2-3kohm, na cieplym przy 90 powinno byc ok 200-300ohm
Raczej to nie wina czujnika



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: agrala » śr lis 17, 2010 21:09

Napisz w jakie przewody sie wpiales z tym radiem i czy to jest oryginalna instalacja.
Radio dzialalo jak byl wlozony kluczyk czy musial byc kluczyk rzekrecony tak by palily sie kontrolki



orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: orson06 » śr lis 17, 2010 21:22

kluczyk musial byc przekrecony, postaram sie podpiac pod vaga..



adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Re: ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: adamwwy » czw lis 18, 2010 03:57

Czujnik temperatury sprawdź w ten sposób: po nocnym postoju włącz zapłon i podłącz auto pod VAGa nie odpalając go. Z bloków pomiarowych odczytaj temperaturę płynu chłodzącego oraz temperaturę zasysanego powietrza. Powinny być praktycznie takie same. Z audi też kolega miał taki problem i nie dało rady go zdiagnozować, dopiero tą metodą się udało bo na ciepłym odczyt temperatury pokrywał się ze wskaźnikiem. Sprawdź też przewody. Odpal auto, weź izolowane kombinerki, gdy pracuje nie równo zdejmij i załóż po kolei przewody zapłonowe. Ten po zdjęciu którego nie ma reakcji lub jest praktycznie nie zauważalna - nie pracuje. Wystarczy zsunąć przewód ze świecy, nawet na słuch można poznać czy jest dobra iskra. Powinno głośno strzelać. Sonda nie ma nic do pracy zimnego silnika więc ją sobie odpuść. Co do czujnika to spotkałem się kilka razy z takimi, że pokazywały stale -39,5 st, inne +129,5st, a jeszcze inne zatrzymywały pomiar na ok. 50 st więc przypuszczam, że mogą zatrzymywać także na innej temperaturze i wtedy silnik pracuje dobrze tylko w tym zakresie jaki widzi czujnik.



orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: orson06 » czw lis 18, 2010 04:49

przewpdy sprawdze.dzis odpalanie to tragedia, krecilem z 8 razy dluzszy czas i zaczal w koncu zalapywac az odpalil wtedy jak dodalem gazu to zdechl, wiec musial chwile pochodzic na jałowych zeby wogole ruszyc, ogolnie odpalil na wszystkie gary a po chwili już kulał sie na 3 i zaraz unormowało sie jak wczesniej..nie mam vaga zeby rano go sprawdzic..



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: agrala » czw lis 18, 2010 07:35

To mozesz kupic lub pozyczyc mulimetr i zmierzyc rezystancje tak jak napisalem
Jezeli jest uszkodzony czujnik temperatury to wystarczy odpiac wtyczke na zimnym silniku i zobaczyc czy jest poprawa.
Po sciagnieciu wtyczki sterownik silnika bedzie myslal ze silnik jest zimny i dawka paliwa powinna byc odpowiednia.
Moim zadniem nie jest to wina czujnika.
Sprawdz czy jak go odpalasz a on nie chce zagadac to czy z tlumika smierdzi benzyna



orson06
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn lis 26, 2007 14:29
Lokalizacja: Gorzów

ciężej odpala,dławi sie,strzela-co przyczyna??

Post autor: orson06 » pt lis 19, 2010 16:17

witam
problem rozwiazany, wszystkiemu winny byl...czujnik temp , a jednak.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości