Sprawa licznika po swapie z 1.8 na 2.0

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Sprawa licznika po swapie z 1.8 na 2.0

Post autor: killah » czw paź 28, 2010 23:09

Elo

mam pytanie które mnie nurtuje. Przy swapie na 2.0 agg z 1.8 aam zostawiłem skrzynię z 1.8. W tym momencie nie bardzo wiem jaki licznik powinienem wstawić. Czy zostawić od 1.8 tylko taki z mfa kupić czy od 2.0 ? wg mnie będzie lepszy 1.8 ale fajnie by było poznać opinię waszą w tym temacie

Jeśli chodzi o odczyty mfa ze spalaniem to pewnie mogę zapomnieć o dokładnych pomiarach przy obu licznikach? chciałbym za to wiarygodną prędkość mieć pokazywaną

pzdr,


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Sprawa licznika po swapie z 1.8 na 2.0

Post autor: Paweł Marek » czw paź 28, 2010 23:14

oczywiście istotna jest skrzynia czyli jej przełożenia, zostawiasz stary od 1.8. Co do mfa nie widzę problemu wskazania będa prawidłowe


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Sprawa licznika po swapie z 1.8 na 2.0

Post autor: killah » pt paź 29, 2010 19:36

Paweł Marek pisze:oczywiście istotna jest skrzynia czyli jej przełożenia, zostawiasz stary od 1.8. Co do mfa nie widzę problemu wskazania będa prawidłowe
ok licznik będzie taki który pasuje do 1.8 z mfa ale z tym spalaniem? to będzie spalanie dla silnika 1.8 pokazywać?


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Sprawa licznika po swapie z 1.8 na 2.0

Post autor: killah » pt lis 05, 2010 23:06

mam jeszcze pytanie w sprawie kontrolek oleju

gdzieś wyczytałem że jak będą się różnić to może mi piszczeć jak się silnik zagrzeje? wie ktoś coś na ten temat?


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Sprawa licznika po swapie z 1.8 na 2.0

Post autor: killah » pt lis 05, 2010 23:38

licznik 1.8 jak najbardziej pasuje pod względem prędkości. 4 km różnicy między wskazaniem licznika a nawigacją

tak więc szukam 1.8 mfa

Teraz sprawa doboru odpowiedniego licznika:

http://www.fotosik.pl/pok...b093c62402.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://theresias.com/tutorials/1h_ki.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Wygląda na to że mój wgsz to 3838:
AAM | 3838 (Schalt.)

1)Rozumiem że wgsz 3838 oraz 3862 pasują - są takie same a różnica jest taka że 3838 zaczyna się od 20 a 3862 zaczyna się od 0 km?

2)Jeśl wierzyć stronie to jeśli chcę brać licznik od 1.8 abs to muszę wziąć taki wyskalowany od 0 km dla 3862 albo od 3838 od 20 km.

3)mam na oku taki licznik - przykład bo cena z kosmosu:
http://allegro.pl/licznik-vw-golf-iii-3 ... 76505.html" onclick="window.open(this.href);return false;

numer : 1H6 919 033 F
na stronie widzę że jest to

Kombiinstrument mit MFA (20-220km/h)
ABS, 2E
1H6 919 033 F
1H6 919 880 X

zaczyna się od 20 - czyli przed 94 rokiem- więc jest to:

ABS | 3838 (Schalt.)

tak więc idąc tym tokiem rozumowania licznik będzie OK?


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Sprawa licznika po swapie z 1.8 na 2.0

Post autor: Paweł Marek » sob lis 06, 2010 01:00

różnica wskaźnika WGSZ nie ma nic do faktu czy licznik zaczyna się od 20 czy od 0. Tu chodzi o inne przełożenia w skrzyni więc jeśli chcesz mieć idealnie to wgsz ma być taki sam, ale nie wiem czy jest się sens przejmowac taką drobna różnicą wskazań. Zwłaszcza że i tak liczniki ciut zawyżają nie sa dokładne


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

killah
Forum Master
Forum Master
Posty: 1218
Rejestracja: sob wrz 19, 2009 21:41
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Sprawa licznika po swapie z 1.8 na 2.0

Post autor: killah » sob lis 06, 2010 11:38

Rozumiem ale czy taki licznik od absa będzie ok?


Golf MK3 by killah : viewtopic.php?p=3276083#3276083 - RIP
Passat B3 Daily Car by killah : viewtopic.php?f=91&t=558831 - SOLD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 23 gości