Strona 1 z 1

Przerobienie gaźnika na 16V

: śr sie 11, 2010 01:46
autor: michallodz
Siema
Moze zaczne od tego ze mam motor EW czyli konkretnie 1595ccm 75koni gaznik pierburg 2e2
Interesuje mnie czy daloby rade jakos zalozyc do niego jakis wtrysk np k-jeta i z czym by sie to wiazalo?
Popatrzylem troche na silniki jakie byly montowane w scirocco i byl jakis 1.6 o oznaczeniu EG na k-jet i mial 110koni przy sprezaniu 9,5, moj ma 9 wiec mysle ze jakies 100 kuni by moze z tego wyszlo.
Tylko ze ja bym chcial zostawic jak najwiecej z mojego motoru, znam go wiem ze ma dobra kompresje i wole to nic cos kupowac niepewnego.
Ciekawi mnie jakie cisnienie daje pompa paliwa na bloku? Bo z tego co pamietam w k-jet pompa w baku daje 0,24bara a w progu 6 wiec jesli ta na bloku dala by cos kolo 0,24 to mozna by za nia dac tylko ta wysokocosnieniowa i juz :P Czy zle mysle? :)
Co by trzebabylo wymienic na bloku? glowica kolektory oba?
I ile by takie cos moglo kosztowac :)
No to tyle licze ze mi ktos pomoze :)
Pozdro

Re: Przerobienie gaznika na k-jeta

: śr sie 11, 2010 14:56
autor: macosmail
Witam. Te 110KM nie wynika z zastosowania wtrysku mechanicznego k-Jet tylko z innych faz rozrządu. Silniki 1.6 75KM i 110KM różnią się głównie wałkami rozrządu. Jak chcesz koniecznie wtrysk to załóż monojetronic, a jeszcze lepiej monomotronic z np. 1F.

Przerobienie gaznika na k-jeta

: śr sie 11, 2010 19:11
autor: Paweł Marek
Dokładnie, michallodz, taka przeróbka nie posunie szczególnie w przód twojego autka, albo pomysl o innym mocniejszym silniku (dość łatwo byłoby na 1.8, nawet na gaźniku jaki masz lub z wtryskiem 1-punktowym, albo odpuść

Przerobienie gaznika na k-jeta

: śr sie 11, 2010 20:15
autor: michallodz
1.8 latwo wrzucic ale nie o to chodzi :D
A jak bym wrzucil jakas inna glowice itd? Spodziewalem sie ze nie bedzie latwo :)
Chcialbym cos wiecej z tego 1.6 a wiem ze z gaznika duzo sie nie da wykrecic bez zwiekszania drastycznie spalania.
Wtrysk to jaki by nie byl zawsze bedzie ekonomiczniejszy od gaznika.
a 1punkt to szajse :D

Przerobienie gaznika na k-jeta

: śr sie 11, 2010 22:27
autor: macosmail
No to załóż Digifanta, ale nie pchaj się w mechaniczne. Do wtrysku elektronicznego potrzebny Ci kolektor z sondą lambda. Główna zaleta wtrysku w stosunku do gaźnika to precyzyjniejsze dawkowanie paliwa w różnych warunkach pracy silnika. Wpływ na moc ma to znikomy, raczej na kulturę pracy, ale głównie chodzi o ekologię. Tak więc jeżeli chce Kolega 110KM z 1.6l to należy się rozejrzeć za głowicą lub wałkiem z takiego silnika.

Przerobienie gaznika na k-jeta

: czw sie 12, 2010 00:48
autor: michallodz
Digi to drogie sprawy a do tego ja nie lubie elektroniki :)
fajnie by bylo znalezc takie walki ale to nie takie proste

Przerobienie gaznika na k-jeta

: czw sie 12, 2010 07:04
autor: Paweł Marek
Myślisz że do K-jet niema elektroniki? A sterownik wolnych, a sterownik zapłonu?

Przerobienie gaznika na k-jeta

: czw sie 12, 2010 11:46
autor: michallodz
No ja bym tego elektronika nie nazywal :D Bo w tym wypadku gaznik w maluchu tez ma elektronike :) Co najwyzej lekka elektryka ale nie ma komputera o to mi chodzilo.

Przerobienie gaznika na k-jeta

: ndz sie 15, 2010 15:48
autor: michallodz
Takie szybkie pytanko.
Rozkminilem juz ze glowica od EG chyba by do mnie podpasowala mimo innych srednic cylindrow? nie wiem nei znam sie :)
pytanie to jak myslicie co bym zyskal zakladajac sama glowice poki co?
a w przyszlosci moze tego digifanta :) kolega do KRa wrzucil ostatnio digi i mowi ze spalanie mu zauwazalnie spadlo wiec kusi :P



edit:
a jeszcze tak pomyslalem sobie glowice 16v od PL/KR do mnie tez sie da zalozyc myslicie ze lepiej 16v kombinowac czy eg?

Przerobienie gaźnika na 16V

: wt maja 10, 2011 16:26
autor: michallodz
OK olewam EG itd:P
Chcę zostawić mój blok EW 1.6 i założyć główkę od KR/PL , na pewno pasują bo uszczelki te same.
Teraz pojawia się pytanie jakie ciśnienie daje pompa na bloku? :D Bo ta pompa w baku daje tylko 0,24bara wiec moze ta gaznikowa wystarczy i jeden problem mam z glowy :)

Przerobienie gaźnika na 16V

: wt maja 10, 2011 22:48
autor: Paweł Marek
http://allegro.pl/pompa-paliwa-seat-vw- ... 80555.html" onclick="window.open(this.href);return false;
6 bar. Ale gdzie ją dasz, pod maską?

Przerobienie gaźnika na 16V

: wt maja 10, 2011 23:31
autor: michallodz
Ta pompa co pokazałeś to jest już ta wysokociśnieniowa i jej bym się nie pozbył i faktycznie gdzieś pod maską ją dał, tylko pytanie czy taka pompa co jest na bloku da rade zastąpić tą co zwykle jest w baku?

Przerobienie gaźnika na 16V

: wt maja 10, 2011 23:40
autor: Paweł Marek
a źle zrozumiałem me culpa. Teoretycznie ta na bloku daje identyczne ciśnienie jak ta w baku, a w praktyce nie wiem, trochę bym się bał że jak dasz wysokociśnieniową gdzieś pod maską to się za szybko przegrzeje i spali. Ja na twoim miejscu zrobiłbym jak fabryka, myślę że zdobyć niskociśnieniową do baku to już nie problem nawet używaną bo wszystkie mk2 na wtrysku miały taką samą więc dużo tego jest

Przerobienie gaźnika na 16V

: śr maja 11, 2011 00:12
autor: michallodz
To już nawet nie chodzi koszt zakupienia pompy tylko to trzeba się narobić! :D kable pociągnąć itd kupa roboty :P
Póki co sobie kalkuluje czy robić go na digi czy nie. Myślałem też nad 100% LPG :) BLOSa wrzucić i dziekuje, tylko obawiam się odpalania zima :)