2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: zielu » sob gru 18, 2010 19:12

garaż mam blaszany, tankuje zawsze na statoilu, sonde odłączałem i różnicy nie było, z regulatora ciśnienia ściągałem wężyk i wąchałem i nie czuć paliwa, vaga właśnie nie mogę podpiąć na razie niestety, odepnę kostke od stukowego i sprawdze i cokolwiek sie zmieni (ale powinno się zmienić po odczepieniu kostki jeśli jest popsuty?)


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: rysiektr » sob gru 18, 2010 19:22

wydaje mi się że jeśli jest uszkodzony w taki sposób, iż podaje zły sygnał na kompa to jego odłączenie powinno pomóc, u mnie jego odłączenie nie powoduje odczuwalnej zmiany w pracy silnika na VAGu dopiero to widać a na 100% mam dobry czujnik :grin: odepnij przepływkę zobacz czy będzie lepiej, ewentualnie może być jeszcze przekaźnik od pompy paliwa walnięty... musisz wszystko po kolei posprawdzać, bo równie dobrze może gdzieś kabel masowy się poluzować i nie łączy masa np: przy cewce albo na silniku albo + na rozruszniku... bo tak na dobrą sprawę ciężko jednoznacznie określić co siadło... :(


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: zielu » sob gru 18, 2010 19:25

a co ma przekaźnik od pompy paliwa :?: przecież on chyba tylko albo działa i podaje prąd do pompy albo nie działa :?:


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: rysiektr » sob gru 18, 2010 19:55

to że pod znacznym obciążeniem na stykach zaczyna iskrzyć, czasem się psuje w VW


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: trollu » sob gru 18, 2010 19:59

pompa ładuje cały czas to samo ciśnienie chyba - więc albo działa albo nie. tutaj jest awaria któregoś czujnika.
podpięcie pod VAGa by się przydało.


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: rysiektr » sob gru 18, 2010 20:42

trollu, jeśli dochodzi do niej taki prąd i takie napięcie jakie powinno być to owszem ładuje tyle ile trzeba. Ale jak wiadomo styki w przekaźniku zwierają się i rozwierają co powoduje iskrzenie i "wypalanie się" ich co skutkuje tym, że pod obciążeniem przepływa przez nie mniejszy prąd i napięcie. Wtedy na pompę paliwa nie idzie 13.8V a np. 10V przez co pompa nie ma już takiego wydatku jaki powinna mieć i nie daje rady przy max bucie.
To nie jest mój wymysł bo dużo nawymieniałem się przekaźników w centralnych zamkach, które właśnie tak się zachowywały a wiem też, że w VW to się psuło, były to sporadyczne przypadki ale warto to sprawdzić zanim się zacznie wymieniać pół silnika i wszystkie czujniki, których na szczęście w ADY na simosie zbyt wielu i tak nie ma... pozostaje więc nam przepływka i czujnik obr wału reszta wydaje się być ok. No chyba, że gdzieś coś w kabelkologii się wykrzaczyło bo z opisu czytam że zielu, masz ADY w mk2 więc SWAP był.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: zielu » sob gru 18, 2010 21:29

No tak, swap i wlasnie dlatego nie mam gdzie podpiąć VAGa..
Czujnik obrotów wałów to raczej nie to bo jak go rozłącze to w całe nie odpala...
Co do przekaźnika to jutro sprawdze bo mam na szczęście drugi
A co do czujników to odczepiać je na włączonym silniku i sprawdzać na mierzei czy nastąpiła poprawa?


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: rysiektr » sob gru 18, 2010 22:10

na podłączonym lepiej nie... odłącz i dopiero odpalaj, żeby przypadkiem czegoś nie ubić bo elektronika nie lubi nagłych zmian... :kac: czyli jak czujnik obrotów odpada, hall odpada, czujnik temp odpada, lambda odpada, zostaje przepływka, przypustnica, komp i kablekologia oraz ewentualny czujnik temp powietrza zasysanego który powinien w ADY być w obudowie filtra powietrza ale ona raczej nie powodowałby takiego zachowania


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: zielu » pn gru 20, 2010 12:27

no i wymieniłem dzisiaj rano przekaźnik i... wkręca się w końcu na obroty :!:
to była wina po prostu głupiego przekaźnika...

ale takie objawy jak czasami lekkie szarpanie przy niskich obrotach nadal zostały... co moze być ich przyczyną :?: świece :?: brudna przepustnica :?:


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: rysiektr » pn gru 20, 2010 20:15

Fajnie, że już jest ok :grin: Owszem może być brudna przepustnica, głównie objawia się to falującymi obrotami i tendencją do gaśnięcia podczas gdy wciskamy sprzęgło w czasie jazdy albo wyrzucamy na luz. A to szarpanie jest wyczuwalne podczas jazdy?? Czy tylko na wolnych obrotach nie równo pracuje silnik??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: zielu » pn gru 20, 2010 20:32

obroty utrzymują się raczej równo na jałowym, a takie "poszarpywanie" jest odczuwalne czasami jak ruszam ze świateł, albo jak hamuje silnikiem przed światłami


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

2,0 8V ady muli i pprzerywa przy 4500obr. (to nie halla)

Post autor: rysiektr » pn gru 20, 2010 20:51

dziwna sprawa... nie spotkałem się jeszcze z czymś takim... a dusi się wtedy jak ruszasz spod świateł?? bo może coś lambda wariuje i za bogata mieszanka jest ale to by trzeba lambdę jakimś testerem sprawdzić, ale nie dam sobie ręki obciąć, że to ona.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości