Strona 2 z 2

Rura dolotowa

: sob mar 17, 2012 00:57
autor: Qto
Grzess pisze:Proszę jeszcze, żeby ktoś mi 'łopatologicznie' wytłumaczył, jak dostać się do tego "termostatu" i klapki odcinającej dopływ ciepłego powietrza.
tylko czy tam jest co tłumaczyć...jak dobrze pamiętam kilka (nie więcej jak 4) śrubki na krzyżak...odkręcasz, zdejmujesz górną część i masz wszystko na widoku

Rura dolotowa

: sob mar 17, 2012 17:13
autor: Grzess
Ok, dostałem się tam. Okazało się, że ten trzpień na którym jest sprężyna spadł z popychacza i klapka się nie zamykała, była na wpół otwarta.
Zdemontowałem klapkę całkowicie, zobaczę jak będzie zachowywał się samochód.

Teraz wznawiam dyskusję o dolocie. Zauważyłem, że cała instalacja w tej komorze zajmuje dużo miejsca, zmniejszając przepływ powietrza.
Co by się stało, gdybym odłączył tę rurę zaraz przed puszką filtra powietrza i zamontował tam rurę prowadzącą w okolice wlotów zderzaka i zakończył całość filtrem stożkowym?
Lub też po prostu zamontował rurę na tę samą długość, co bieżąca instalacja i również zakończył stożkiem.
Ciepłe powietrze w razie potrzeby zawsze można zrobić poprzez dolot, rura od kolektora skierowana w stronę filtra.
Teoretycznie więcej zimnego powietrza = bogatsza mieszanka + dźwięk i nienaruszona puszka filtra.

Co o tym sądzicie?

Rura dolotowa

: pn mar 19, 2012 16:05
autor: marcin7x5
Musisz zluzować te zaczepy plastykowe z boku tej komory mieszania po obu stronach. Najlepiej cieniutkim płaskim srubokrętem.

Rura dolotowa

: pn mar 19, 2012 21:12
autor: Grzess
Tak, jak już napisałem wcześniej poradziłem sobie z otwarciem jej. Zablokowałem tą krótszą rurkę i zostawiłem tylko tę, którą wetknąłem w zderzak. Delikatna poprawa, przy wyższych obrotach słychać zasysane powietrze, efekt nie tak mocny, ale zbliżony do turbo :)

Teraz chciałbym się dowiedzieć więcej o filtru stożkowym. Mój pomysł wyjaśniłem już wyżej, w poprzednim poście. Napiszcie, co o tym sądzicie.