Strona 2 z 2

Kontrolka oleju

: wt kwie 12, 2011 21:19
autor: CIENKII
eeeeee :( . . to troche gorzej . . . a to nie zalezy od temp oleju ?? czym zadszy tym mneijsze sie cisnienie jest bo zmienia sie w konsystencje wody ?? i wtedy miedzy panewkami a wałem ,,ucieka'' po trochu ??

no ale znow czasem mam 107 stopni i wszystko jest ok a czasem potrafiło przy 98 brzeczec ;/ . . .

Kontrolka oleju

: czw kwie 14, 2011 19:22
autor: niuniaa
To podlączę sie i ja bo usuneli mój temat.... :rotfl:

Witam :bajer:
w koncu i ja mam problem :D
Golf II 1.6 LPG 88rocznik;
na ostrych zakrętach zaczyna migać kontrolka oleju, od razu mówię, że poziom oleju w normie....
Zapewne cos z czujnikiem czy kablami... :?
Jakieś rady czy podobne przypadki ?!

Pozdro :pub:

Kontrolka oleju

: pt kwie 22, 2011 00:57
autor: bosssmannn
Witam, wiem, że temat był poruszany tysiące razy, ale ja nie mogę ustalic dokładnej usterki. Mysle, że jak dokładnie opisze usterke powiecie mi co to moze być, bo mam nieco nietypowe objawy.

Otóż silnik jak jest zimny troche kopci, ale nie mam katalizatora i pusty ostatni tłumik, więc moze o przez to?
Na zimnym silniku olej w porządku. gorzej później. gdy Silnik się rozgrzeje, spadają obroty do ok 1000 i na takich obrotach kontrolka oleju miga cały czas, od ok 1200-1300 juz przestaje. podczas dłuższej (ok 10km) jazdy co niedługi czas włącza sie kontrolka i buczek. Jednak to tylko przy spokojnej jeździe. Gdy jade ok 120km/h wszystko jest w porządku, temperatura nie przekracza połowy wskaźnika.

nie mam narzedzi żeby sprawdzić ciśnienie oleju, więc myśle żeby na początek wymienic olej na gesty (20W50?) + nowy filtr+ wyczyszczenie smoka w misce olejowej. co mi radzicie? Czy moze najpierw sprawdzic cisnienie oleju?

To mk2 1.8 gaźnik benzyna + gaz

Stan oleju w normie, mysle że oba czujniki na raz by sie nie zepsuły.

Kontrolka oleju

: pt kwie 22, 2011 13:07
autor: Paweł Marek
bosssmannn pisze:nie mam narzedzi żeby sprawdzić ciśnienie oleju
więc jedź do kogoś kto ma bo inne działania są bez sensu póki nie sprawdzisz. Nie można wykluczyć awarii elektryki czujników licznika itp ale to co się dzieje u ciebie to są typowe objawy niskiego ciśnienia oleju. Możesz go zmienić ale na typowy czyli pewnie minerał 15/30 plus nowy filtr ale pewnie nic to nie da lub na krótko.

Kontrolka oleju

: pt kwie 22, 2011 14:05
autor: bosssmannn
a Gdyby to było niskie cośnienie oleju to w gre wchodzi pompa oleju czy silnik juz powoli umiera?

Kontrolka oleju

: pt kwie 22, 2011 15:50
autor: adamwwy
Pompa oleju lub panewki na wale korbowym to najczęstsza przyczyna zbyt niskiego ciśnienia oleju.

Kontrolka oleju

: pt kwie 22, 2011 19:32
autor: bosssmannn
co ważne - bierze olej, więc pewnie panewki? jakie są koszty naprawy?około

Re: Kontrolka oleju

: pt kwie 22, 2011 20:37
autor: adamwwy
To, że bierze olej to albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie. Panewki nic do tego nie mają, ale te dwa fakty mogą świadczyć o dość znacznym zużyciu silnika.

Kontrolka oleju

: pt kwie 22, 2011 20:39
autor: Paweł Marek
branie oleju nie jest od panewek tylko od nietrzymających pierścieni lub uszczelniaczy zaworowych. W sumie może to oznaczać ogólne zużycie silnika ale mogą być dwie łatwe do naprawienia rzeczy np pompa plus uszczelniacze. Szkoda gdybać, potrzeba diagnozy u mechanika

Kontrolka oleju

: pt kwie 22, 2011 20:40
autor: adamwwy
Ja to bym sobie drugi silnik za 300-400zł kupił (z gwarancją rozruchową na 14-30dni) zamiast naprawiać ten.

Re: Kontrolka oleju

: sob kwie 23, 2011 22:37
autor: bosssmannn
adamwwy pisze:Ja to bym sobie drugi silnik za 300-400zł kupił (z gwarancją rozruchową na 14-30dni) zamiast naprawiać ten.
wiesz, niby tak, ale jak zrobisz sam to wiesz co masz, a tak nie masz gwarancji czy za 2 miesiące znów nie zapali się kontrolka..

Kontrolka oleju

: sob kwie 23, 2011 23:30
autor: Paweł Marek
Tylko czy orientujesz się ile kosztuje kapitalny remont silnika? Trzeba najpierw wiedzieć co jest do zrobienia, bo gdyby załóżmy nowe tłoki trzeba było kupić to remont przekroczy wartość auta, albo i tak będziesz szukał używanych cześci