Strona 2 z 2

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: pt gru 31, 2010 15:25
autor: Morton;]
w servisowce jest tyle napisane o tym gaźniku ze można się popłakać wogole ciężko znaleźć coś na jego temat, niby jest podobny do 2e2 ale to tez wszystko o dupę rozczaś coś tam idzie porobić ale to tez pali na ssaniu jak smok. Ogolnie najpierw trzeba sprawdzić sprezyne bimetalową (czy wogole jest cala) jest z lewej strony gaźnika zasada działania jest podobna do zapłonu, spokojnie możecie te 3 śrubki wykręcić płyn nie poleci :hmm: ustawcie na zimnym silniku podnieście przepustnice i zablokuje klkapke na najniższym stopniu (wciśnijcie gaz ręką przy gaźniku na max i tą wajcha co nachodzi ta sprężyna zamknijcie klapkę i w tej pozycji załóżcie sprężynkę spowrotem, możecie jeszcze delikatnie 1-2 mm cofnąć kopułkę odpalcie auto i patrzcie co się będzie działo i kiedy się wyłączy ssanie, jak za długo chodzi więcej niż 55 stopni to przyspieszamy kopułkę ja mam teraz na około 45 50 i zima git :grin: latem można skrócić ssanie będzie mniej palił pozdro :bigok: na zgaszonym aucie klapka ma byc zamknieta po odpaleniu ma sie otwozyc na 2-4 mm jesli sie nie otwiera i auto będzie gaslo po odpaleniu znaczy ze uszkodzony siłownik pull down jest strasnie drogi wiec robimy myk ze montujemy miedzy klapkę kawałek druta żeby klapka się nie zamykała odpinamy wężyki od słownika i zaślepiamy bo przy uszkodzonym siłowniku ciągnie powietrze i tez mu się może mieszać, potem się rozpisze więcej bo nie mam za bardzo czasu :jezor:

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: pt gru 31, 2010 17:33
autor: BeEerT
Morton;], a cofnąć kopułkę to w którą stronę to jest. Jak stoimy przed autem to w stronę kabiny?

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: pt gru 31, 2010 20:03
autor: asderty
Morton;] dzięki kolego postarałeś się jak bede mial chwile to zajrzę tam. Szczęśliwego Nowego roku :)

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: sob sty 01, 2011 16:07
autor: Morton;]
cofasz kopułkę w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara( w przeciwna niż do kabiny) wtedy naciągasz ta sprezyne tylko pamiętaj ze 1-2 mm już robi różnice. Tam są fabryczne znaki nie powinno od nich odbiegać, bo wiem ze jak ostawiłem na znaki to tez było dobrze, najlepiej zdejmij i zobacz jak sprężyna wygląda bo moze spadła i przez to raz ssanie jest raz niema, bo jak przytkniesz ręka klapkę i ssanie się zalancza to na 90% wina sprerzyny :grin: kolego asderty spox tez się trochę natrułem z tym wynalazkiem no ale teraz to w miarę lata :jezor: Szczęśliwego tez :bigok: ogolnie jeszcze u mnie jest tak ze auto po odpaleniu wchodzi na 1100 i w miarę rozruszania się silnika skrzyni trwa to może 30s min rośnie sobie do 1600 i potem stopniowo spadają,(czasmi jak odpala to wskakuja na 2000 i dopiero jak przegazuje spadaja na 1100 i tak powinno byc znaczy nie jet to żadna usterka porostu wydaje mi sie ze chodzi wlasnie o to zeby silnik rozrszac po odpaleniu) tylko ze ja mam wolne ustawione na 1100 nie sugerujcie się ze w innych autach jest okolo 800 w servisowce jest napisane ze ma byc 950 ale wiadomo ze teraz światła cały czas dmuchawa wzmak wszystko to tak na ten 1000 obroty mi lecą na gazie i dlatego tak ustawiłem lepiej to wszystko chodzi wtedy :grin:

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: sob sty 01, 2011 23:05
autor: BeEerT
No kolego Morton;], masz piwo za ten opis :pub: :). Mam nadzieje, że w końcu coś mi się uda zdziałać z tym ssaniem

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: śr mar 09, 2011 21:48
autor: skate18x
jak ustawic ssanie w 1.3 nz pelny wtrysk? tak samo jak tutaj?

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: czw mar 10, 2011 09:24
autor: Paweł Marek
nie kelego ssania w silniku na wtrysku się nie da ustawić, odpowiedzialny jest za nie czujnik temperatury. Lepiej napisz objawy, ale nie w tym temacie bo dotyczy gaźnika

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: czw mar 10, 2011 15:38
autor: vwmateogolf
No niby każdy ma problem z gaźnikiem od 1.3, ale też nie mogę nigdzie znaleźć żadnych identycznych objawów. Tym bardziej brak obrotomierza :) ciężko coś powiedzieć, ale mój gaźnik jest za stary by go naprawiać, sam się naprawia, potem znowu psuje i tak w kółko ;) pierburg 2E to dopiero sajgon. zero regulacji.. mam rację?

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: pt lut 08, 2013 21:48
autor: krys94
Witam. Koledzy padł mi siłownik pull down teraz go zregenerowałem i mam problem z ustawieniem przesłony rozruchowej. Poczytałem troche forum i ksiązki serwisowe i jest tam napisane, ze trzeba przestawić tarcze stopniową na najwyższy ząbek i wyregulować aby szczelina po popchnięciu siłownika byłą 2mm, i tutaj mam problem ponieważ po ustawieniu tego ząbka i wcisnięciu siłownika ząbek spada z wkręta regulacyjnego i mam pytanie czy tak ma być? Czy ja coś mam źle?
I drugie pytanie, jak ustawić ten szybki bieg jałowy? Na którym ząbku trzeba ustawić i czy przy regulacji ten wężyk od termostatu ciepłego powietrza trzeba zaślepić?
Koledzy pomóżcie coś bo ja nie wiem czy cos mam uszkodzone czy coś źle robie. :-(

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: ndz lut 10, 2013 18:09
autor: krys94
Pomoże ktoś?

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: ndz lut 10, 2013 20:38
autor: skate18x
z tyłu na gazniku masz regulacje biegu jalowego co do ssania to nie wiem. jak mialem 1.3 mh tez mi nie dzialalo.

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: ndz lut 10, 2013 21:41
autor: krys94
Czym regulować to wiem. Chodzi mi tylko o to żeby ktoś tak krótko opisał jak ustawić szybki bieg jałowy i jak ustawić przesłone rozruchowa. :-)

Edit
Dobra już wiem co było, ktoś źle założył tarcze stopniową i w ogóle na zimnym silniku nie dotykała wkręta regulacyjnego. Jutro zakładam gaźnik i spróbuje jak działa. :-)

Regulacja ssania. 1.3 gaźnik.

: czw mar 05, 2015 00:21
autor: VWiater
Świetny temat :pub: