Strona 2 z 2

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: wt wrz 28, 2010 19:58
autor: TheDoctor
Problem rozwiazany. Winny okazal sie przekaznik 30. ECU mialo zle napiecie. Po wymianie szarpanie i falowanie ustalo... Pozdrawiam

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: pt paź 01, 2010 12:52
autor: Gawior
Witam. Też jesem posiadaczem Mk3 GTi z silnikiem 2E i od czasu kupna ma problemu z obrotami i czasem auto łapie muła. Wtedy nieraz pomaga jak zgaszę i odpalę auto na nowo, a nieraz nie do końca pomaga.

Podmieniałem już przepływkę , krokowca, TSP. nowy ECU ( te same numery i nawet ten sam rok i miesiąc produkcji ), czujniki temp. płynu chłodniczego, nowa oryginalna sonda lambda, ori kopułka i palec, nowy/urzywany aparat zapłonowy ( taki sam - BOSCH ), przekładałem całą przepustnicę z TPS-em, nowe wężyki podciśnienia, i raczej szczelny dolot.

Sprawdzałem to wszystko czy jest sprawne elektrycznie i nic. Cały układ paliwowy ( gazu nie mam ), od pompy po wtryski. Robiona głowica z uszczelką ( nie ma przedmuchów na cylindrach - coś takiego też może powodować nierówną pracę.
Nieraz mam wrażenie że słyszę coś ze skrzynki bezpieczników ( jak by przekaźnik ), ale bardzo rzadko ( i nie wiem czy tak jest czy mi się tylko wydaje ). Ostatnio auto zaczęło gasnąć na luzie coraz bardziej - tak nagle jak by na chwilę prod odcięło ( najgorzej w zakrętach , bo wysiada wspomaganie wtedy ). I też kiedyś miałem się przyjrzeć przekaźnikowi 30 ( od elektryki silnika ), ale o tym zapomniałem.

Teraz do sedna. Czy ten przekaźnik to jest zwykły przekaźnik ? Tzn. cewka ( piny 85 i 86 ), która zamyka obwód ( piny 30 i 87 ) ?
Przekaźnik typu jak tutaj http://www.altech.com.pl/wbt/poradnik/_ ... kaznik.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ( tylko bez uchwytu mocującego/wieszaczka ) ?

Czy jest to jakiś inny ? Bardzo był bym wdzięczny za szybką informację bo już powoli tracę cierpliwość ( rok czasu ) i nie po to trzymam go na paliwie żeby takie cyrki się działy.
Z góry dziękuję

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: pt paź 01, 2010 14:35
autor: TheDoctor
Tak jak Ci pisalem na PW. Kup orginalny. Nie baw sie w zamienniki. Jak wszystkie inne podzespoly masz sprawne to nie ma bata musi chulac :)

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: czw paź 07, 2010 20:33
autor: Gawior
U mnie jednak problemy nie związane są z przekaźnikiem 30.
Ostatnio pojawił się ( 1 raz ) problem z kostka stacyjki ( chyba ). Z rana ( w poniedziałek ) przy próbie uruchomienia silnik zero reakcji i żadnej kontrolki ( akumulator sprawny itd. ). Dopiero po którymś tam kręceniu kluczykiem i kilkunastu bluzgach kontrolki zaświeciły i zapalił od razu. Do teraz się to nie powtórzyło.
Znajomy mechanik dzisiaj mi powiedział że kilka razy miał przypadek taki i przeczyszczenie pinów w komputerze rozwiązało problem. Niby spotykany w autach z ECU na podszybiu ( Golfa z czymś takim też miał ). Jutro po pracy wykonam zabieg czyszczenia i zobaczymy czy coś to da.

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: ndz paź 10, 2010 20:11
autor: alamakota
ja tam nie wiem ale w moim 2e jak faluje wykręcam przepustnice dokładnie czyszcze i mam spokój na rok

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: pn paź 11, 2010 09:04
autor: Gawior
W 2E co ma przepustnica ... ? Krokowy/regulator wolnych obrotów jest w kolektorze ssącym, TPS jest szczelny i brud na przepustnicy nie wpływa na jego działanie ( no chyba że jest tyle syfu, w co wątpię żeby mogło tak gdziekolwiek być, że klapka przepustnicy by się nie zamykała ) Jeżeli są czyste (nie zatkane) podłączenia do przewodów do podciśnienia to tam nie ma co się zepsuć. W końcu to tyko zwykła "mechaniczna" przepustnica, a nie z nastawnikiem.

Czy na pewno mówimy tu o silniku 2E ?

Do tego dodam że czyściłem piny w komputerze, w kostce do komputera i nic nie dało ( znajomy mechanik mi podpowiedział i mówił że miał kilka przypadków że po wyczyszczeniu pinów w ECU silnik zaczynał dobrze chodzić - auta z komputerem na poszybiu ), ale u mnie nie przyniosło to żadnego skutku.

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: pn paź 11, 2010 10:52
autor: pitol1984
mam ten sam problem i już nie wiem co dalej z tym zrobić
zrobiłem to samo co GAWIOR i dalej nic się nie poprawiło
jeszcze zaobserwowałem że nie przepala całego paliwa
bo strasznie za nim śmierdzi i kopci
jak uda się komuś ten problem rozwiązać to niech da znać
z góry dzięki i pozdro

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: pn paź 11, 2010 11:06
autor: TheDoctor
Panowie a moze podepniecie autko pod kompa... Wiem ze w tym silniku to nie bardzo jest co sprawdzac ale ja porobilem logi i cos na tej podstawie sobie ocenilem... wiec moze warto sprobowac?

Chodz jezeli to problem ze stacyjka to nie bardzo pod kompem cos wyjdzie, ale z drugiej strony co ma stacyjka do falowania? Raczej auto by gaslo...

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: pn paź 11, 2010 12:59
autor: pitol1984
mam dostęp i do oryginalnego waga i do testerów innych firm bo znajomy takie sprzęty
sprzedaje i równocześnie jest elektronikiem samochodowym ale i on się poddał
dzisiaj zrobiłem myk z tym przekaźnikiem i trochę się poprawiło bo przestał gasnąć na wolnych i
nie szarpie tak mocno ale nadal obroty oscylują od 800 do 1200 a czasami się zawieszą i rosną do 2500
ale jak nie urok to sraczka bo rano strzelił wąż od chłodzenia bo nie zdążyłem wymienić płynu

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: pn paź 11, 2010 13:57
autor: Paweł Marek
pitol1984, trzeba sprawdzić szczelność dolotu, przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa, TPS.Opisy na forum Mam nadziej że to silnik 2E z mk3 a nie silnik na gaźniku 2EE z mk2? Powinieneś to wyraźnie określić

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: pn paź 11, 2010 15:09
autor: Gawior
Co do podpinania pod komputer, to był podpinany u mechanika, sam też mam interfejs, ale autko było podpinane pod oryginalny serwisowy komputer diagnostyczny VW ( nie jakiś kabel i program ) i tak samo żadnych błędów i niedociągnięć w działaniu nie było widać.
Przepływkę sprawdzałem i podmieniałem na inna sprawną ( z jeżdżącego auta ), TPS sprawdzony, aparat zapłonowy zmieniony ( na obu to jest tak samo ), układ paliwowy sprawdzany ( pompa, regulator ciśnienia, wtryski ), filtry wymieniane ( paliwowy w zeszłym tygodniu, a powietrza jest SIMOTA od wakacji, oleju razem z olejem co 9-10tys. - Motul Synergie 6100 15W50 pełen syntetyk ), rozrząd sprawdzany wiele razy i jest OK, dolot sprawdzany szczelny ( raczej, bo wiele razy sprawdzałem i nie zauważyłem niczego )), ale jak się wkurzę to na jakiś uszczelniacz wszystkie złączki dam ( krokowy, odma, te przy tej gumie od dolotu i przepływki ), przewód od podciśnienia serwa jest szczelny, uszczelki pod kolektorem dolotowym, wydechowym wymienione przy robieniu głowicy w wakacje, sam krokowy/regulator wolnych obrotów podmieniany i bez róznicy ( elektrycznie jest OK według książki serwisowej ), drugi ECU także podpinany żeby wykluczyć jego winę i bez zmian, czujnik temp. płynu chłodniczego wymieniany ( w króćcu są 2 i oba sprawdzanie i sprawne według tabelki oporu/temp. st.C - na obu działa tak samo ).

Z takich prostszych rzeczy to cewka i kable WN, ale kable ani nie świecą, ani nie kopią ( BREMI ). Myślałem żeby może zdjąć z nich te metalowe osłony świec. Co Wy o tym pomyśle sądzicie, bo ja już powoli głupieje ? ( tonący brzytwy się chwyta )

Re: [2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys

: pn paź 11, 2010 18:42
autor: pitol1984
Paweł Marek pisze:pitol1984, trzeba sprawdzić szczelność dolotu, przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa, TPS.Opisy na forum Mam nadziej że to silnik 2E z mk3 a nie silnik na gaźniku 2EE z mk2? Powinieneś to wyraźnie określić
tak jak pisałem wcześniej mam to samo co GAWIOR czyli mk3 2.0 2e
zrobiłem dokładnie to samo co kolega wszystko już było wymienione na nowe lub inne i nic to nie dało

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: pn paź 11, 2010 19:51
autor: Gawior
pitol1984, a jak z cewką zapłonową i jakie masz kable WN ( jakiej firmy ) ?
Bo tego u siebie nie sprawdzałem ( kable na oko i na dotyk nie dają żadnych oznak uszkodzenia ).

[2e]Falowanie na wolnych obrotach,szarpanie przy 2,3 tys obr

: wt paź 12, 2010 15:10
autor: TheDoctor
ja rowniez panowie sprawdzalem wszystko po koleji az akoncu podpielem pod kompa i patrze a tu zero bledow, zrobilem logi statyczne i nic nie zauwazylem, dopiero prz logach dynamicznych zaniepokoily mnie wartosci napiecia na ecu... Naszukalem sie troche po necie jakie te wartosci w blokach powinny byc dla naszego silnika (latwo nie bylo ale cos mam) i na tej podstawie doszedlem do usterki z pomoca kolegi z innego forum ;)

Piszecie ze macie dostep do orginalnych vag'ow i testerow ale jestescie pewni ze mechanicy czy tez elektronicy porobili pozadne pomiary?
Ja tam w sumie zadnym specem nie jestem ale uparlem sie ze zrobie sam i zrobilem. Jak trzeba jakies pomocy przy logach to sluze rada (na tyle ile potrafie)...