1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
Witam.
Jestem właścicielem Golfa 7 1.4TSI 90kW Highline, którego zakupiłem w marcu 2015r. (pierwszy właściciel, aktualny przebieg to niecałe 20000km).
Od lutego 2016r. walczę w ASO z usunięciem "wady" polegającej na nierównej pracy silnika na biegu jałowym. Objawia się ona poszarpywaniem oraz wibracjami kabiny podczas postoju (np. na światłach). Najbardziej odczuwalne jest to na zimnym silniku. Podczas wizyt w warsztacie m.in. aktualizowano mi soft silnika oraz resetowano sterownik nastawnika przepustnicy. Niestety brak efektu. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Dodatkowo kilka dni temu zauważyłem, że po odpaleniu auta, następnie przejechaniu kilkudziesięciu metrów (zimny silnik), zatrzymaniu, na biegu jałowym pojawiły się dziwne metaliczne stuki w silniku w okolicy rozrządu, które ustąpiły po kilku minutach. Problem pojawia się do dzisiaj.
Załączam linki do filmików z objawem:
https://youtu.be/DQ0luDyU1BQ
https://youtu.be/CF7NViXyciE
Najgorsze jest to, że za dwa miesiące kończy się gwarancja.
Czy miał może ktoś taki przypadek?
Proszę o pomoc.
Dodam również, że w aucie kilkukrotnie wymieniano mi lewy reflektor bixenon w związku z nieodparowywaniem, wymieniono tylny lewy amortyzator z powodu stuków w zawieszeniu oraz usuwano kilkakrotnie wycieki wody spod tapicerki tylnych oraz przednich drzwi do wnętrza auta. Gdyby ktoś potrzebował bardziej szczegółowych informacji jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam
Jestem właścicielem Golfa 7 1.4TSI 90kW Highline, którego zakupiłem w marcu 2015r. (pierwszy właściciel, aktualny przebieg to niecałe 20000km).
Od lutego 2016r. walczę w ASO z usunięciem "wady" polegającej na nierównej pracy silnika na biegu jałowym. Objawia się ona poszarpywaniem oraz wibracjami kabiny podczas postoju (np. na światłach). Najbardziej odczuwalne jest to na zimnym silniku. Podczas wizyt w warsztacie m.in. aktualizowano mi soft silnika oraz resetowano sterownik nastawnika przepustnicy. Niestety brak efektu. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Dodatkowo kilka dni temu zauważyłem, że po odpaleniu auta, następnie przejechaniu kilkudziesięciu metrów (zimny silnik), zatrzymaniu, na biegu jałowym pojawiły się dziwne metaliczne stuki w silniku w okolicy rozrządu, które ustąpiły po kilku minutach. Problem pojawia się do dzisiaj.
Załączam linki do filmików z objawem:
https://youtu.be/DQ0luDyU1BQ
https://youtu.be/CF7NViXyciE
Najgorsze jest to, że za dwa miesiące kończy się gwarancja.
Czy miał może ktoś taki przypadek?
Proszę o pomoc.
Dodam również, że w aucie kilkukrotnie wymieniano mi lewy reflektor bixenon w związku z nieodparowywaniem, wymieniono tylny lewy amortyzator z powodu stuków w zawieszeniu oraz usuwano kilkakrotnie wycieki wody spod tapicerki tylnych oraz przednich drzwi do wnętrza auta. Gdyby ktoś potrzebował bardziej szczegółowych informacji jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam
1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
słychać jakby któryś popychacz się nie napełnił. Stąd też może wynikać nierówna praca. ASO udaje że nie słyszy ?
Re: 1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jało
Dzięki za podpowiedź.AndrzejP4 pisze:słychać jakby któryś popychacz się nie napełnił. Stąd też może wynikać nierówna praca. ASO udaje że nie słyszy ?
Niestety ASO uznaje pracę silnika za "prawidłową" i zbywa mnie od roku. Tłumaczą, że silnik rozgrzewa się i taka kultura pracy jest normalna, a poszarpywanie może wynikać z podawania zubożonej dawki paliwa, a taką cechę mają właśnie oszczędne silniki TSI.
Diagnozowanie przez ASO ww. problemu ogranicza się puki co do podpięcia kompa, a ten niestety nie wskazuje żadnego błędu.
Cytuję diagnostę: "Proszę Pana gdyby to ode mnie zależało wymieniłbym Panu cały silnik. Niestety nie mam takiej mocy, więc gdybym to zrobił dziś, jutro moje dzieci nie zjadłyby obiadu. Wie Pan, że VW aktualnie oszczędza na wszystkim."
Wracając do tych metalicznych stuków dzisiaj analizowałem to po raz kolejny. Odpaliłem auto po dłuższym postoju i zostawiłem na biegu jałowym. Stał tak kilka minut. Przez ten czas silnik pracował bez nurtującego mnie stukania w tle. Dopiero po ruszeniu kilku metrów i zatrzymaniu magiczny stukot się pojawił. Po tym incydencie ruszyłem, wyjechałem na ulicę, stanąłem na światłach, przejechałem w korku do kolejnych. Każdorazowo po zatrzymaniu i wyrzuceniu na luz stukało z dodatkiem większych niż zawsze wibracji kabiny. Stuki ustąpiły po pokonaniu około kilometra. Jutro powtórzę test.
Umówiłem się na przyszły tydzień do ASO, w celu podjęcia kolejnej próby lokalizacji usterki. Przez telefon można było usłyszeć jak bardzo się cieszą na moją wizytę. Poproszę ich o kopię zlecenia naprawy z wpisem o stwierdzeniu braku usterek w silniku, bo pewnie niczego nie znajdą.
Jak tak dalej będzie zastanawiam się czy nie złożyć reklamacji z tytułu rękojmi u sprzedawcy, ale z tego co czytam w internecie to walka z wiatrakami.
Jak obudzić sumienie w Grupie VW?
Re: 1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jało
Ten silnik tak ma i jak dla mnie mój brzmi dokładnie tak samo - o delikatnych drganiach było na paru innych forach (w tym Seata) więc to chyba także norma, po prostu chyba taka jego natura.
1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
Ja mam dokładnie ten sam silnik i auto z 2015 roku, i drgań w kabinie nie czuję, ale dźwięk silnika przy podniesionej masce jest taki jak u Ciebie
Natomiast przy podniesionej masce, widać że sobie trochę drga i nie jest to idealnie równo. Ale zakładam że to raczej normalne.
Natomiast przy podniesionej masce, widać że sobie trochę drga i nie jest to idealnie równo. Ale zakładam że to raczej normalne.
1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
Witam
Tydzień temu byłem w ASO. Stwierdzono, że dziwny dźwięk metalicznego stukania w okolicy rozrządu (na pasku) na biegu jałowym (pojawiający się nie od razu po odpaleniu tylko po przejechaniu kilkuset metrów i ustępujący po kilku minutach) dopuszcza producent. Jednak po przesłuchaniu zarejestrowanych w TPI dźwięków, żaden nie przypomina mojego. Potwierdził to kierownik serwisu, informując jednocześnie, że moje nagranie jest niepokojące. W przyszłym tygodniu odstawiam furę. Wieczorem dorzucę filmiki prawidłowej oraz niepokojącej pracy silnika, w celu odróżnienia. Ewidentnie coś w trawie piszczy.
Tydzień temu byłem w ASO. Stwierdzono, że dziwny dźwięk metalicznego stukania w okolicy rozrządu (na pasku) na biegu jałowym (pojawiający się nie od razu po odpaleniu tylko po przejechaniu kilkuset metrów i ustępujący po kilku minutach) dopuszcza producent. Jednak po przesłuchaniu zarejestrowanych w TPI dźwięków, żaden nie przypomina mojego. Potwierdził to kierownik serwisu, informując jednocześnie, że moje nagranie jest niepokojące. W przyszłym tygodniu odstawiam furę. Wieczorem dorzucę filmiki prawidłowej oraz niepokojącej pracy silnika, w celu odróżnienia. Ewidentnie coś w trawie piszczy.
1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
Dołączam filmiki stuków, a kilka minut później normalnej pracy mojego silnika. Dobiegają one z okolic rozrządu. Czy może to być wariator? Proszę o opinie i spostrzeżenia.
https://youtu.be/YfEs9txtnKI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/ludQnyW4H5U" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/YfEs9txtnKI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/ludQnyW4H5U" onclick="window.open(this.href);return false;
1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
Witam. U mnie występują podobne objawy (tj. stuki i drgania), z tym, że te stuki pojawiają się po ok. 1 min od odpalenia bez względu czy jadę czy stoję i znikają jak auto trochę się rozgrzeje. Czy udało się w ASO zlokalizować przyczynę?
1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
No to z niecierpliwością czekam na dalsze wieści.
Na pewno nie jest to nic z dołu silnika - panewki, sworzeń itp. Jak nic stuka w głowicy więc pewnie będą rozkładać górę silnika.
Na pewno nie jest to nic z dołu silnika - panewki, sworzeń itp. Jak nic stuka w głowicy więc pewnie będą rozkładać górę silnika.
1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
Witam
Auto stoi w ASO od zeszłego tygodnia. Czekam na telefon. Jeśli chodzi o stuki, w celu zlokalizowania miejsca ich występowania zakupiłem sobie stetoskop diagnostyczny. Jestem prawie pewny, że to elektrozawór EVAP (Evaporative Emission System - zawór odprowadzający opary paliwa ze zbiornika). Umiejscowiony jest nad alternatorem - taki szaro-czarny element. To rozwiązanie mające na celu ochronę środowiska. Opary ze zbiornika są wpychane z mieszanką świeżego powietrza do kolektora ssącego. Walczę, aby to podmienili. Kwestia szarpania na biegu jałowym podobno wiąże się z wariatorem, który ma zostać wymieniony. Jak odbiorę auto i przetestuję, dam znać. Nie nastawiam się na efekty. Wolę się miło zaskoczyć, ale jedno wiem. Tylko gwarancja się skończy, kończę z ASO. Przez dwa lata doświadczyłem bardzo dużo (niestety od złej strony). Jak wyżej wspomniałem kupujesz auto za prawie 90 tyś zł. a tu woda na dywanikach po deszczu, parujące reflektory, walące amortyzatory z tyłu, stuki, szarpanie. A VW zawsze ma wytłumaczenie w TPI.
Pozdrawiam
Auto stoi w ASO od zeszłego tygodnia. Czekam na telefon. Jeśli chodzi o stuki, w celu zlokalizowania miejsca ich występowania zakupiłem sobie stetoskop diagnostyczny. Jestem prawie pewny, że to elektrozawór EVAP (Evaporative Emission System - zawór odprowadzający opary paliwa ze zbiornika). Umiejscowiony jest nad alternatorem - taki szaro-czarny element. To rozwiązanie mające na celu ochronę środowiska. Opary ze zbiornika są wpychane z mieszanką świeżego powietrza do kolektora ssącego. Walczę, aby to podmienili. Kwestia szarpania na biegu jałowym podobno wiąże się z wariatorem, który ma zostać wymieniony. Jak odbiorę auto i przetestuję, dam znać. Nie nastawiam się na efekty. Wolę się miło zaskoczyć, ale jedno wiem. Tylko gwarancja się skończy, kończę z ASO. Przez dwa lata doświadczyłem bardzo dużo (niestety od złej strony). Jak wyżej wspomniałem kupujesz auto za prawie 90 tyś zł. a tu woda na dywanikach po deszczu, parujące reflektory, walące amortyzatory z tyłu, stuki, szarpanie. A VW zawsze ma wytłumaczenie w TPI.
Pozdrawiam
1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
W takim razie powodzenia w diagnozie i właściwej naprawie. No i czekam na informacje o rozwoju spraw
1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
Witam
Jestem po wizycie w ASO. Ze stukami moja diagnoza się potwierdziła. Wymienili zawór EVAP (na moją prośbę) i nastała cisza. Natomiast jeśli chodzi o szarpanie wymiana wariatora nie pomogła (o ile go wymienili). Morał z tego wszystkiego taki, że jadąc do ASO z problemem musisz sam go wcześniej zdiagnozować, a następnie przekonać ich do swojej racji. Oni tylko olej potrafią wymienić za grubą kasę.
Pozdrawiam
Jestem po wizycie w ASO. Ze stukami moja diagnoza się potwierdziła. Wymienili zawór EVAP (na moją prośbę) i nastała cisza. Natomiast jeśli chodzi o szarpanie wymiana wariatora nie pomogła (o ile go wymienili). Morał z tego wszystkiego taki, że jadąc do ASO z problemem musisz sam go wcześniej zdiagnozować, a następnie przekonać ich do swojej racji. Oni tylko olej potrafią wymienić za grubą kasę.
Pozdrawiam
1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jałowym
Możesz pokazać na zdjęciu gdzie jest ten zawór? Też mam jakieś ciche pukanie z okolic rozrządu ale tylko przy mocno rozgrzanym silniku.
86 Jetta 1.8
94 Nissan Altima 2.4
00 Bora VR6 2.8
05 GTI 1.8T
08 Golf 5 2.5 (USA)
16 Golf 7 1.4 TSI
20 Audi A3 8V 1.5TFSI
24 S3 8Y
94 Nissan Altima 2.4
00 Bora VR6 2.8
05 GTI 1.8T
08 Golf 5 2.5 (USA)
16 Golf 7 1.4 TSI
20 Audi A3 8V 1.5TFSI
24 S3 8Y
Re: 1.4 TSI 90kW - szarpanie, metaliczne stuki na biegu jało
fantomasz pisze:Możesz pokazać na zdjęciu gdzie jest ten zawór? Też mam jakieś ciche pukanie z okolic rozrządu ale tylko przy mocno rozgrzanym silniku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości