Długo pali na zimnym silniku

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gordon87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 10, 2015 18:44

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: Gordon87 » śr lis 11, 2015 00:32

Witajcie koledzy

Mam problem z moim golfem. Nagle podczas jazdy zgasł samochód i nie dało rady odpalić. Wymieniłem wtedy: pompę paliwa, świece, kable, kopułkę, palec jednak nic to nie dało, dopiero wymiana cewki pomogła i była iskra ale auto nie paliło, został uszkodzony kołnierz wtrysku jednopunktowego i spod niego buchało ogniem jak się zapalało. Oddałem auto do serwisu i wymienili go, przy okazji kazałem zrobić rozrząd, pompę wody i paski klinowe. Mechanik wszystko wymienił i powiedział, że rozrząd był przesunięty. Po odebraniu auta od mechanika zauważyłem, że zniknął mi płyn chłodniczy, krople pojawiły się na bloku silnika z tego co wiem wyciek był spod króćca wody. W zbiorniku miałem chyba 1/3 zbiornika, jednak gdy odkręciłem korek zbiorniczka płynu chłodniczego rozprężyło się ciśnienie w układzie i płyn chłodniczy pokazał się w normalnych granicach. Po ok 5 dniu od odebrania wypadł mi wężyk przy króćcu wody, z którego był wyciek płynu chłodniczego i niestety dogrzałem silnik do 130 st C wtedy. Założyłem wężyk uzupełniłem płyn jednak spod króćca pojawił się większy wyciek płynu, widać było normalny wyciek a nie jak wcześniej tylko krople na wężyku. Zaczęła mi migać kontrolka oleju na zapłonie (wcześniej świeciła ciągle) i gaśnie po odpaleniu silnika. Długo muszę odpalać samochód, czasem kilka razy męczyć go zanim odpali (wcześniej palił normalnie) dodatkowo zauważyłem biały osad pod korkiem oleju. Oddałem auto znowu do mechanika i powiedziałem o objawach oraz o tym, że podejrzewam, iż mogłem uwalić uszczelkę pod głowicą. Mechanik wymienił króciec wody spod którego był wyciek (na razie nie zauważyłem wycieku płynu chłodniczego) oraz czujnik ciśnienia oleju. Twierdzi, że uszczelka jest dobra. Dodam jeszcze, że rozrusznik jest ok. Silnik 1.8 w benzynie 75KM.
Co może być tego przyczyną? Proszę o pomoc.
Możecie mi też napisać na kadam87@o2.pl



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: rysiektr » śr lis 11, 2015 02:05

Czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Gordon87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 10, 2015 18:44

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: Gordon87 » śr lis 11, 2015 15:51

Proszę o bliższe informacje gdzie go szukać.
Da się wymienić ten czujnik bez spuszczania płynu?
Czy takie usterki wyskoczą po podpięciu pod komputer?
Wczoraj zatankowałem z rezerwy do pełna Pb98 i sprawdzałem dzisiaj rano i auto pali po krótkim kręceniu na zimnym silniku. wcześniej też zauważyłem takie objawy przed tymi usterkami i na starej pompie jednak gdy paliwo zbliżało się do rezerwy kręcił dłużej jednak nie tyle ile ostatnio.
Będę obserwował i jak zauważę jakieś inne objawy dam znać.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: rysiektr » śr lis 11, 2015 16:05

Skoro tak mówisz to ciśnienie paliwa też by się przydało sprawdzić.
Czujnik jest umieszczony w plastikowym króćcu z przodu głowicy. Można go zmienić bez spuszczania płynu, nie mnie jednak płyn poleci gdy wyjmiesz czujnik, ale jak zrobisz to szybko to poleci go niewiele. Proponuję go najpierw sprawdzić miernikiem lub VAGiem. Jeśli będzie uszkodzony, polecam wymieniać na oryginalny, zamienniki przekłamują.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Gordon87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 10, 2015 18:44

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: Gordon87 » śr lis 11, 2015 23:49

Dzięki za informacje. Z tego co zdążyłem się zorientować ten czujnik ma 4 piny jakie powinny być wartości i między jakimi pinami, aby zdiagnozować czujnik?
Jak sprawdzić ciśnienie paliwa i gdzie? Czy jest na to jakiś "domowy" sposób, czy lepiej odwiedzić mechanika i niech to on sprawdzi? Zastanawiam się również, czy filtr paliwa jest ok.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: rysiektr » czw lis 12, 2015 00:23

Czujnik temp. sprawdzisz miernikiem, w miarę nagrzewania silnika, czujnik ma mieć wartości mniej więcej jak w tabeli

Obrazek

Cisnienie paliwa sprawdzisz manometrem - przyrządem do pomiaru ciśnienia - jeśli nie masz jedź do mechanika


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Gordon87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 10, 2015 18:44

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: Gordon87 » śr lis 18, 2015 09:07

kolego rysiektr, powiedz mi mądra głowo, ile i jakie są czujniki w moim aucie? z tego co się orientowałem to 2 jeden na wysokie, drugi na niskie ciśnienie, bawiłem się z tymi czujnikami i widać, że przy tym od strony chłodnicy (w orginale chyba brązowy powinien być) ja mam z jakiegoś innego modelu bo widzę, przeróbkę z końcówki żeńskiej na jednopinową. drugi z tego co kojarze to jest biały i przy bloku silnika, zamierzam wymienić te dwa czujniki sam dla pewności na takie jakie powinny być, czyli na żeńskich końcówkach, zauważyłem, że jeśli chodzi o czujnik od chłodnicy to on chyba w ogóle nie jest podpięty, jak wcisnąłem ten kabelek mocniej to wtedy miga mi kontrolka oleju cały czas.



Gordon87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 10, 2015 18:44

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: Gordon87 » śr lis 18, 2015 12:29

Wymieniłem czujniki i pomogło :D
tylko nie wiem dlaczego mechanik założył nie ten czujnik co trzeba... :/
Prawdopodobnie wcześniej był też inny czujnik założony, ale w takim razie dlaczego założyli taki czujnik a nie oryginalny z katalogu...
Wymieniłem biały oraz drugi niebieski założyłem i teraz jest ok. dodatkowo wymieniłem czujnik temperatury, planuję jeszcze wsadzić zawór zwrotny na wężyku paliwa dla pewności, bo może cofa się paliwo i dlatego ma problem odpalić oraz zmierzę ciśnienie w późniejszym czasie.

Dzięki za chęć pomocy



Gordon87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 10, 2015 18:44

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: Gordon87 » śr lis 18, 2015 12:31

Będę jeszcze obserwował czy coś się nie dzieje z paliwem, czy dalej tak dziwnie odpala czy te zabiegi pomogą



manx89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lis 17, 2015 10:48

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: manx89 » śr lis 18, 2015 16:56

Czy podpinałeś samochód pod komputer? Gdy uszkodzony jest czujnik położenia wałka rozrządu w 90% przypadków są problemy z odpaleniem na zimnym. Trzeba długo kręcić (sam miałem uszkodzenie tego czujnika).



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: rysiektr » śr lis 18, 2015 19:16

manx89 pisze:Gdy uszkodzony jest czujnik położenia wałka rozrządu w 90% przypadków są problemy z odpaleniem na zimnym. Trzeba długo kręcić (sam miałem uszkodzenie tego czujnika).
Sądząc po opisie masz silnik AKL, tam są 2 czujjniki, 1 położenia wału, 2 położenia wałka, jak padnie położenia wałka samochód jeździ jak wału nie jeździ. W silniku kolegi nie ma czujnika położenia wałka, jest czujnik halla w rozdzielaczu, który jak padnie samochód nie jedzie.
Gordon87 pisze:kolego rysiektr, powiedz mi mądra głowo, ile i jakie są czujniki w moim aucie? z tego co się orientowałem to 2 jeden na wysokie, drugi na niskie ciśnienie, bawiłem się z tymi czujnikami i widać, że przy tym od strony chłodnicy (w orginale chyba brązowy powinien być) ja mam z jakiegoś innego modelu bo widzę, przeróbkę z końcówki żeńskiej na jednopinową. drugi z tego co kojarze to jest biały i przy bloku silnika, zamierzam wymienić te dwa czujniki sam dla pewności na takie jakie powinny być, czyli na żeńskich końcówkach, zauważyłem, że jeśli chodzi o czujnik od chłodnicy to on chyba w ogóle nie jest podpięty, jak wcisnąłem ten kabelek mocniej to wtedy miga mi kontrolka oleju cały czas.

Tak w Twoim samochodzie są 2 czujniki ciśnienia oleju, niskiego i wysokiego ciśnienia, nie mniej jednak one nie mają nic wspólnego z odpalaniem samochodu. One odpowiadają tylko ko kontrolkę w liczniku.
Gordon87 pisze:odatkowo wymieniłem czujnik temperatury
Tu był pies pogrzebany, na podstawie wskazań min. z tego czujnika ECU określa dawkę paliwa, jeśli czujnik przekłamywał albo był całkiem zwalony to dlatego ECU wtryskiwało na "pałę" i były problemy z odpalaniem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Gordon87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 10, 2015 18:44

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: Gordon87 » czw lis 19, 2015 13:36

Jeśli chodzi o kontrolkę to pomogła wymiana tych 2 czujników.
Natomiast jeśli chodzi o odpalanie to okaże się, jak dojadę do rezerwy, a to pewnie potrwa, bo tankuje 1-2 razy w miesiącu auto od rezerwy do maksa.
Jak wspomniałem gdy zatankowałem auto do pełna palił normalnie, podejrzewam cofanie się paliwa i zamierzam wsadzić zawór zwrotny, na razie jest ok i auto pali jak należy. Dzięki za sugestie



Gordon87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 10, 2015 18:44

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: Gordon87 » ndz lis 29, 2015 16:08

Niestety wymiana czujnika nie pomogła.
Poniżej 1/4 baku znowu zaczyna dłużej zapalać.
Podejrzewam cofanie się paliwa, jak założę zawór zwrotny to się okaże czy miałem racje.



Gordon87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 10, 2015 18:44

Długo pali na zimnym silniku

Post autor: Gordon87 » sob gru 19, 2015 22:43

Czy może ktoś podpowiedzieć jak samodzielnie wymienić termostat w aucie jak w wiadomościach, z której strony i co trzeba rozebrać aby się do niego dostać.
Proszę o jakąś rzeczową instrukcję wymiany



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości