Leon 1M - Trzęsie silnikiem, lekko żabkuje

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adasbb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr wrz 24, 2014 17:40

Leon 1M - Trzęsie silnikiem, lekko żabkuje

Post autor: adasbb » śr maja 13, 2015 08:08

Witam,

Otóż od około 3 tygodni mam następujące problemy w moim AZD. Po nocy jak odpalę silnik (postój ponad 10 godzin), silnik odpala od strzału, ale nie pracuje równo, tzn. obroty prawidłowo stoją na 1100obr/min natomiast silnikiem trzęsie jak w starym dieslu bez poduszek silnika :D. Jak od razu chce ruszyć i dotknę pedał gazu, obroty spadają na 500 i tak jakby prawie chciał zgasnąć, ale po 3 sekundach wracają na 1100. Czuć wtedy zapach nieprzepalonej benzyny. Chwilkę odczekam i mogę normalnie ruszać.

Dodatkowo, podczas jazdy na każdym biegu w przedziale obrotów od 1500 do 3000 czuć lekkie żabkowanie (takie delikatne). Przy temperaturze roboczej jak stoję na skrzyżowaniu, obroty trzymają się ładnie na gdzieś 700 natomiast co chwile silnikiem podskubuje (czasem mocniej, czasem bardzo delikatnie). Jak włączę klimatyzacje (mam manualną) to obroty wzrastają i wibracje i nierówną pracę czuć jeszcze bardziej, ale też nie zawsze, czasem pracuje w miarę ok. Czy to na benzynie czy też na gazie, silnik zachowuje się tak samo. Byłem u gazowników, żeby sprawdzili czy wszystko ok, i powiedziali że tak, niestety nie mam takiej wiedzy żeby potwierdzić ich informację.

Testowo pojeździłem tak gdzieś 300km na samej BP i bez zmian. Autko żwawo przyśpiesza, nie czuje żeby był zamulony.

Co sprawdzałem:
- Po podłączeniu pod VCDA, praca czujnika temperatury idealna (i na komputerze i na liczniku).
- Sprawdzałem pracę sondy lambda, również wszystko ok, pracuje między 0-1v i wartości się zmieniają.
- Przepustnica czysta i zaadaptowana
- Czujnik w kolektorze ssącym również wyczyszczony (nie wiem gdzie sprawdzić w VCDS jego pracę i jakie wartości są w normie)
- EGR czysty i zaadaptowany (wg. VCDS pracuje poprawnie poprawnie).
- Klapka w obudowie filtra powietrza ustawiona na tylko zimne powietrze bo padł termostat.
- Psikałem samostartem po kolektorze dolotowym i tam gdzie mógłbym dostać lewe powietrze, ale nie było żadnych zmian w pracy silnika podczas psikania.
- Odma wyczyszczona i drożna.
- Rozrząd wymieniony 2 miesiące temu na INA i po wymianie było wszystko ok.

Jedynie na co zwróciłem uwagę, to to, że na BP mam spalanie chwilowe 0,6, natomiast na LPG 0,7-0,8 (waha się w tych granicach).

Może coś się w rozrządzie przestawiło? Zamieniałem cewki miejscami ale bez rezultatu. Kupiłem jedną nową wczoraj, zamieniałem po kolei i bez rezultatu. Jak mi padła kiedyś cewka to od razu check engine zaczął mrygać.

Tydzień temu wymieniłem świece na NGK PZFR6J-11 i żadnej poprawy.

Nie chce inwestować w coraz to zmyślne zmiany części po omacku, już bym wolał, żeby faktycznie jakiś check engine wyskoczył, co by mnie naprowadziło. Ale piszę na forum, bo może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Szukałem na forum Leona i VW ale nic pasującego do moich objawów nie znalazłem.

Co jeszcze mógłbym sprawdzić? Panowie bardzo proszę o pomoc, piszę na forum z problemami naprawdę w ostateczności jak już nie daję rady :D

Ps. Silnik oleju nie konsumuje, świece jak sprawdzałem są lekko rude i suchutkie, nie kopci na biało, płynu chłodniczego nie ubywa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości