Problem głowica planowanie.

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jakubnow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sty 24, 2015 00:02

Problem głowica planowanie.

Post autor: jakubnow » czw kwie 16, 2015 20:06

Witam mam problem bo kupiłem silnik ale niestety głowica okazała się już konkretnie splanowana i tu moje pytanie da się coś jeszcze splanować czy nie bardzo ?
Zawory jak widać już trochę wystają nie odpalałem silnika z tą głowicą ale przekręcałem wałem i nic nie stukało. Może ktoś już z was miał taki problem ? Z góry dzięki za odpowiedz. ;)

Na dole fotki głowicy ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Problem głowica planowanie.

Post autor: darwaz » pt kwie 17, 2015 15:00

Minimalna wysokość głowicy 118,10 mm . Jak się mieści to git. Jak nie to jeszcze chyba zostaje pogłębianie gniazd zaworowych. Ale ja się nie znam bo głowic nie obrabiam :)

źródło: http://vwts.ru/engine/9a_pg_rv_pf_2h_92.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;



jakubnow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sty 24, 2015 00:02

Problem głowica planowanie.

Post autor: jakubnow » pt kwie 17, 2015 16:10

No właśnie myślałem nad pogłębieniem gniazd może ktoś to robił i mi napisze co i jak ;)
A jak mierzyć tą głowice ? ;) i dzięki za info ;)



jakubnow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sty 24, 2015 00:02

Problem głowica planowanie.

Post autor: jakubnow » pt kwie 17, 2015 16:40

Aha i jeszcze jedno pytanie mam delikatne pęknięcia między zaworami i świecą mam sie tym martwić czy nie ???



jakubnow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sty 24, 2015 00:02

Problem głowica planowanie.

Post autor: jakubnow » pt kwie 17, 2015 22:38

Ktoś mi odpowie?



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Problem głowica planowanie.

Post autor: darwaz » sob kwie 18, 2015 00:40

Pomiar robisz suwmiarką od płaszczyzny do której dotyka uszczelka pokrywy zaworów do płaszczyzny uszczelki głowicy. O pogłębianie nie pytaj tutaj tylko zakład obrabiający głowice. Mi przy planowaniu 1.9tdi powiedział magik, że jeszcze jest ok bo głowica planowana 1szy raz a później jak chce spać spokojnie to mi może pogłębić gniazda. Jak tak powiedział to pewnie to się robi i śmiga. Delikatne pęknięcia albo takie zostaną albo się przerodzą w większe nieszczelności.



jakubnow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sty 24, 2015 00:02

Problem głowica planowanie.

Post autor: jakubnow » sob kwie 18, 2015 02:46

Dobra z której strony ten pomiar bo głowica nie jest równa z każdej strony z przodu z tylu z boku ? dzięki za odpowiedz ;)



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Re: Problem głowica planowanie.

Post autor: darwaz » sob kwie 18, 2015 10:42

jakubnow pisze:Dobra z której strony ten pomiar bo głowica nie jest równa z każdej strony z przodu z tylu z boku ? dzięki za odpowiedz ;)
No jak głowica nie jest równa? Płaszczyzna planowania jest "płaska". Płaszczyzna uszczelki pokrywy zaworów też jest "płaska" . Mogą być jakieś farfocle utlenione dookoła uszczelki głowicy ale pod sama uszczelką musi być płasko, jak nie jest to i tak musisz ja oddać do planowania i tam Ci zmierzą.



jakubnow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sty 24, 2015 00:02

Problem głowica planowanie.

Post autor: jakubnow » sob kwie 18, 2015 13:27

Dobra skoro tak mówisz to mierzyłem i od wlotów ssących jest 120.1 mm od kanałów wydechowych 150.7 wiec nie wiem który to twoim zdaniem wymiar ma być ? z tego co szukałem to chyba mierzy sie głowice przez otwór co przykreca sie glowice do bloku ;)



jakubnow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sty 24, 2015 00:02

Problem głowica planowanie.

Post autor: jakubnow » sob kwie 18, 2015 13:30

bo glowica od strony zaworów jest pod skosem ;)



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Problem głowica planowanie.

Post autor: darwaz » sob kwie 18, 2015 15:07

Nie pisz posta pod postem. Czego nie rozumiesz? Mierzysz dwie płaszczyzny równoległe do siebie. nie jakieś skosy czy od wlotów. Jak się planuje głowicę to się wszystko z niej wyjmuje. Kładziesz głowicę bez osprzętu dołem na płaskiej powierzchni i mierzysz wysokościomierzem do płaszczyzny uszczelki pokrywy.

Masz tu obrazowo. Widzisz świecąca część po obróbce głowicy? To jest dolna płaszczyzna głowicy i od niej mierzysz aż do górnej płaszczyzny uszczelki. Jak zawory wystają to ich nie bierzesz pod uwagę.

Obrazek



jakubnow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob sty 24, 2015 00:02

Problem głowica planowanie.

Post autor: jakubnow » sob kwie 18, 2015 15:48

Tak dokładnie nie musisz mi opisywać znam sie na mechanice ale też dużo rzeczy sie nie wie :D to jest taka sama głowica i widzisz że jest zpod kątem zrobiona nie wiem może cie nie rozumie xD Obrazek



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Problem głowica planowanie.

Post autor: pironet » ndz kwie 19, 2015 09:42

moim zdaniem jeżeli widać jeszcze zaznaczone na czerwono znaczniki to możesz spokojnie robić płaszczyznę.Najlepiej jak byś podjechał z gławą do zakładu który się tym zajmuje i oni ocenili.Do tego napisałeś że minimalnie ma 120.1 a ktoś wyżej napisał że minimalny przewidziany dla tej głowicy to 118.10
do tego sprawdz ile karbów miała uszczelka i czy można jeszcze dać grubszą
Obrazek


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Problem głowica planowanie.

Post autor: spirit77 » ndz kwie 19, 2015 14:22

Książka podaje że w 16V wysokość głowicy mierzy się inaczej niż w 8V, w 16V mierzysz w miejscu gdzie przechodzi śruba mocująca głowicę do bloku od strony kolektora ssącego. Przynajmniej tak jest na rysunku, minimalna wysokość mierzona tą metodą ma wynosić 118,1 mm.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości