Główne pytanie mam takie czy jeśli w silniku ADZ (1,8 90KM) mam głowicę z silnika AAM (026103373Q) który miał mniejszą moc bo 75KM to czy też będzie mniejsza moc? Czym się te głowice różnią i jakie były w nich zmiany konstrukcyjne jeśli ktoś wie... Sprawdzałem w wyszukiwarce i doszukałem że ADZ miał po 1 sprężynie na zawór a ABS i inne (w tym AAM) po 2 sprężyny na zawór. Niżej opisuję w czym mam problem i dlaczego chciałbym zostać przy głowicy którą posiadam zamontowaną (z AAM).
Temat dotyczy co prawda passata B4. Chcę wymienić blok silnika bo coś mi tam stuka na dole po nagrzaniu jakby było przytarte. Przy tej robocie chcę podjąć decyzję co zrobić z głowicami. Nie chcę robić druciarstwa ale też chcę to zrobić możliwie małym kosztem bo w ciągu pół roku podwoiłem już wartość zakupu tego auta w kosztach eksploatacji W passacie mam silnik ADZ. Ostatnio zaczęły stukać popychacze hydrauliczne więc zacząłem od ich kupna. Okazało się, że w katalogu są dwa rodzaje do ADZ - dla różnych numerów silnika (inne dla zaworów 7 i 8 mm). Wg mojego numeru silnika (numer na bloku i na osłonie paska rozrządu) kupiłem odpowiednie popychacze i uszczelniacze na 7mm. Przy wymianie wyszło że uszczelniacze nie pasują bo powinienem mieć te na 8mm. Coś nie pasowało więc wpisałem numer głowicy w google (026103373Q). Tu google pokazało że to głowica z golfa 3 i silnika AAM. Wychodzi na to że ktoś w karierze tego auta zmienił głowicę. Wymieniłem je w sklepie na odpowiednie czyli uszczelniacze pod zawory 8mm i odpowiednie do tego szklanki. Po odpaleniu jest już na górze silnika cisza. Kiedy silnik się nagrzeje to jednak hałasuje- takie metaliczne stukanie jak metal o metal. Słychać to bardziej w dole silnika i też przy jego gaszeniu. W bloku są tłoki i wał więc pewnie coś z tego - może na panewkach. Ciśnienia oleju nie traci - lampka od ciśnienia oleju się nie świeci.
Teraz tak - będę miał na podmianę kompletny silnik z passata (ADZ). Mógłbym go wrzucić i już ale skoro to auto już 20-letnie to chciałbym przy montażu wymienić uszczelkę pod głowicą żeby było to na lata. Moja aktualnie zamontowana głowica z AAM jest o tyle dla mnie pewna że jest w 100% szczelna, wałek rozrządu i jego łożyska wyglądają ładnie, mam w niej nowe popychacze więc chciałbym ją zostawić (oczywiście jeśli już będzie zdjęta z auta to przed montażu dam ją do splanowania i dotarcia zaworów). Mógłbym zostawić głowicę z nowego silnika i mieć wszystko w oryginale od ADZ ale to się wiąże z zakupem nowych popychaczy i dodatkowo do sprawdzenia szczelność co daje dodatkowe koszty. Wiem że obie różnią się tym że ADZ był montowany w późniejszym okresie produkcji niż starszy ABS i oba miały moc 90KM. Zawory z ADZ miały też podobno jedną sprężynę a te z ABS i AAM po 2 sprężyny na zawór. Więc czy różnica w mocy ABS/ADZ i z silnika AAM wynika z różnych głowic czy osprzętu? Może inne są wałki rozrządu dla tych głowic i stąd różne moce? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
Głowice dla silnika 1,8 ADZ AAM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Głowice dla silnika 1,8 ADZ AAM
tom_s, czesc . dokładnie jak piszesz , w roznych silnikach rozniły sie wałkami rozrzadu oraz stopniem sprezania . piszesz ze chcesz zrobic to małym kosztem wiec moja rada to wsadzaj silnik , przełóż tylko popychacze ze swojej starej glowicy beda pasowac i ewentualnie zmien uszczelniacze zaworowe bez sciagania głowicy . im bardziej bedziesz kopac tym gorzej i wieksze koszty . Bo jak juz sie uprzesz ze chcesz wymienic ta uszczelke to i pierscienie by sie zdało bo to przy okazji ,wybor nalezy do ciebie ja bym został przy orginalnych czesciach a nie robił jakiegos składaka .
Głowice dla silnika 1,8 ADZ AAM
Teraz już się dowiedziałem że jednak jest różnica w wałkach a więc i pewnie stąd jest różnica w mocy 90 i 75KM. Chcę to zrobić porządnie więc jednak wrzucam cały silnik nowy ale za jedną robotą wymienię w nim uszczelniacze wałków, uszczelniacze zaworowe bo to groszowa sprawa, uszczelkę pod głowicą i jak dam do splanowania głowicę to poproszę o sprawdzenie zaworów/prowadnic i ich dotarcie. Chciałem uniknąć kosztów ale jednak chcę go zrobić porządnie i więcej już do tego nie zaglądać poza wymianami oleju
Kłopot mam tylko z tymi popychaczami. Piszesz że będą pasować - wymiarami są jedne i drugie identyczne ale nigdzie nie doszukałem się czym faktycznie jedne i drugie się różnią. Jak zamawiałem te co mam teraz nowe w sklepie to akurat był jakiś mechanik i mówił że wg niego nie ma to różnicy. Skądś jednak producent wziął te różnice.
Z ADZ jest tak:
do numeru silnika ADZ 011 565 jest zawór 8mm i popychacze 034109309AD
od numeru silnika ADZ 011 566 jest zawór 7mm i popychacze 050109309J
Taki sam podział wg etki był też dla silnika AAM na zawory 7 i 8 mm, więc dla tej głowicy którą teraz mam kupiłem uszczelniacze na zawór 8mm i popychacze z końcówką AD. Mam obawy czy są zamienne i będzie to poprawnie działać
Kłopot mam tylko z tymi popychaczami. Piszesz że będą pasować - wymiarami są jedne i drugie identyczne ale nigdzie nie doszukałem się czym faktycznie jedne i drugie się różnią. Jak zamawiałem te co mam teraz nowe w sklepie to akurat był jakiś mechanik i mówił że wg niego nie ma to różnicy. Skądś jednak producent wziął te różnice.
Z ADZ jest tak:
do numeru silnika ADZ 011 565 jest zawór 8mm i popychacze 034109309AD
od numeru silnika ADZ 011 566 jest zawór 7mm i popychacze 050109309J
Taki sam podział wg etki był też dla silnika AAM na zawory 7 i 8 mm, więc dla tej głowicy którą teraz mam kupiłem uszczelniacze na zawór 8mm i popychacze z końcówką AD. Mam obawy czy są zamienne i będzie to poprawnie działać
Głowice dla silnika 1,8 ADZ AAM
tom_s, bedzie , kupwalem do siebie popychacze z allegro tylko do ABS i cichutko jest. jak robisz porzomnie to pierscienie wymien, kosz to ok 200zl i juz bedze idealnie. glowice w tych silnikach sa wytrzymałe wiec dasz rade
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości