vr6 interpretacja pomiaru kompresji

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matteek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt gru 02, 2008 11:40
Kontakt:

vr6 interpretacja pomiaru kompresji

Post autor: matteek » ndz sty 25, 2015 14:04

Witam, przeprowadzilem dzis pomiar kompresji oraz probe olejowa, bardzo prosze o interpretacje wynikow i napisanie co o tym myslicie

a wiec tak

pomiar robiony na zimnym silniku, poniewaz nie jestem w stanie go zagrzac, gdyz jest wyciagniety z samochodu

na sucho liczac cylindry od lewej od gory:
1: 10.5
2: 10
3: 9.5
4: 10.5
5: 11
6: 12

proba olejowa cylindry od lewej od gory:
1: 11.5
2: 11
3: 11
4: 12
5: 12.5
6: 13

co mam o tym myslec panowie? na co to wskazuje? glowica do remontu czy moze pierscienie juz nie wydalaja?

z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

vr6 interpretacja pomiaru kompresji

Post autor: rysiektr » pn sty 26, 2015 10:54

Długo to nie było odpalane? Bo może pierścienie - się zastały. Generalnie zdrowy VR powinien mieć 12-13 na sucho. Powiedzmy, że poniżej 10 to już jest nie za dobrze. Rożnica pomiędzy cylindrami może być 1bar. Na mój gust pierścienie nie trzymają na skutek zużycia, albo "stoją". Spróbuj jeszcze nalać odrobinę nafty na tłoki i zostawić na noc, później zmierz kompresję na sucho bez oleju. Jeśli wynik się nie poprawi to rozbieraj silnik.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

matteek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt gru 02, 2008 11:40
Kontakt:

Re: vr6 interpretacja pomiaru kompresji

Post autor: matteek » pn sty 26, 2015 11:45

prawdopodobnie dlugo stal, ile tej nafty na cylinder mam nalac? raczej nie bedzie to glowica czy uszczelka?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

vr6 interpretacja pomiaru kompresji

Post autor: rysiektr » pn sty 26, 2015 12:02

ile nafty...mało :grin: powiedzmy 10-20ml na cylinder (nie musi być dokładnie tyle), chodzi o to, że nafta ma właściwości penetrujące i smarujące, więc zmiękczy nagar.
Generalnie, po próbie olejowej, ciśnienie też nie jest równe, więc możliwe, że i góra będzie do roboty.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

matteek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt gru 02, 2008 11:40
Kontakt:

vr6 interpretacja pomiaru kompresji

Post autor: matteek » pn sty 26, 2015 12:09

ok, wielkie dzieki za info, chodzi o to, ze silnik mam ze zlomu za grosze i sam nie wiem ile mogl stac, do tygodnia czasu moge jeszcze go zwrocic, dlatego musze posprawdzac co mu dolega, w moim starym obrocilo panewki, wiec prawdopodobnie moge wziasc wal i panewki z tego jak bedzie taka potrzeba :) zaleje nafta i zobaczymy co sie stanie

dzieki i pozdrawiam



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

vr6 interpretacja pomiaru kompresji

Post autor: rysiektr » pn sty 26, 2015 12:22

Wał jak będzie dobry to tak, ale panewki to bym nowe kupił.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

matteek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt gru 02, 2008 11:40
Kontakt:

Re: vr6 interpretacja pomiaru kompresji

Post autor: matteek » pn sty 26, 2015 13:37

w sensie, ze nowe panewki bez szlifu walu tak? jak ocenic czy wal jest zuzyty czy jeszcze ujdzie?



arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

vr6 interpretacja pomiaru kompresji

Post autor: arturo936 » pn sty 26, 2015 14:34

odkręć panewki główne i korbowowe i będziesz widział czy na wale jest jakaś rysa, jak tak to szlif, najlepiej było by go dać do sprawdzenia. Zrobisz jak uważasz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości