Problem z ciśnieniem oleju (?)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- RayO
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pt gru 05, 2014 22:14
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
Problem z ciśnieniem oleju (?)
Witam,
mam problem z moim wehikułem, który polega na tym, że gdy jest zimny (czyli stoi te kilka godzin na mrozie) to po uruchomieniu silnika i przejechaniu ~ 300 metrów pojawia się komunikat o mrożącej krew w żyłach treści: "STOP!!! ÖLDRUCK MOTOR AUS. BETRIEBSANLEITUNG" co w wolnym tłumaczeniu oznacza mniej-więcej tyle, że w silniku panuje zbyt niskie ciśnienie i należy natychmiast wyłączyć silnik oraz zapoznać się z instrukcją. W tym czasie silnik pracuje normalnie i generalnie nie widać/nie słychać żadnych negatywnych rzeczy - można jechać.
Po wyłączeniu silnika (dosłownie na moment) i ponownym jego uruchomieniu tudzież odstaniu 5-10 minut (aż temperatura w silniku osiągnie ~ 70 stopni/2-3 kreski od lewej strony) problem samoczynnie znika i można jechać. W czasie jazdy (po rozgrzaniu) nie ma żadnych problemów, wszystko działa jak należy.
Podjechałem do mechanika, który po wysłuchaniu opisu usterki wziął się do roboty - wymienił filtr oleju no i sam olej (10W40 MG, silnik ma przejechane 130 tys km). Dodatkowo podłączył AutoCom-a i sprawdził błędy (nie występowały żadne związane z ciśnieniem oleju czy silnikiem, były inne dotyczące klimatyzacji i podgrzewania lusterek, ale te mnie nie interesują). Wymiana oleju miała być podyktowana tym, że poprzedni miał być zbyt gęsty.
Niestety, wizyta u mechanika niczego nie zmieniła - komunikat nadal się pojawia a ja powoli zaczynam się irytować, że znowu mam takie szczęście
Przejrzałem wiele różnych tematów opisujących podobny problem, ale w żadnym przypadku nikt nie opisywał problemu, z którym spotkałem się ja i mój pojazd. Z uwagi na fakt iż nie jestem bogiem motoryzacji i mechaniki pojazdowej a i mechanicy w moim mieście również do takowych nie należą (a przynajmniej w przypadku tej usterki - rozkładają ręce) bardzo proszę Was o pomoc. Oczywiście nie wymagam zdalnego rozwiązania problemu a jedynie wskazania (w miarę możliwości) możliwych usterek, rzeczy do sprawdzenia - przekażę te informację mechanikowi i podziałamy
Z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
mam problem z moim wehikułem, który polega na tym, że gdy jest zimny (czyli stoi te kilka godzin na mrozie) to po uruchomieniu silnika i przejechaniu ~ 300 metrów pojawia się komunikat o mrożącej krew w żyłach treści: "STOP!!! ÖLDRUCK MOTOR AUS. BETRIEBSANLEITUNG" co w wolnym tłumaczeniu oznacza mniej-więcej tyle, że w silniku panuje zbyt niskie ciśnienie i należy natychmiast wyłączyć silnik oraz zapoznać się z instrukcją. W tym czasie silnik pracuje normalnie i generalnie nie widać/nie słychać żadnych negatywnych rzeczy - można jechać.
Po wyłączeniu silnika (dosłownie na moment) i ponownym jego uruchomieniu tudzież odstaniu 5-10 minut (aż temperatura w silniku osiągnie ~ 70 stopni/2-3 kreski od lewej strony) problem samoczynnie znika i można jechać. W czasie jazdy (po rozgrzaniu) nie ma żadnych problemów, wszystko działa jak należy.
Podjechałem do mechanika, który po wysłuchaniu opisu usterki wziął się do roboty - wymienił filtr oleju no i sam olej (10W40 MG, silnik ma przejechane 130 tys km). Dodatkowo podłączył AutoCom-a i sprawdził błędy (nie występowały żadne związane z ciśnieniem oleju czy silnikiem, były inne dotyczące klimatyzacji i podgrzewania lusterek, ale te mnie nie interesują). Wymiana oleju miała być podyktowana tym, że poprzedni miał być zbyt gęsty.
Niestety, wizyta u mechanika niczego nie zmieniła - komunikat nadal się pojawia a ja powoli zaczynam się irytować, że znowu mam takie szczęście
Przejrzałem wiele różnych tematów opisujących podobny problem, ale w żadnym przypadku nikt nie opisywał problemu, z którym spotkałem się ja i mój pojazd. Z uwagi na fakt iż nie jestem bogiem motoryzacji i mechaniki pojazdowej a i mechanicy w moim mieście również do takowych nie należą (a przynajmniej w przypadku tej usterki - rozkładają ręce) bardzo proszę Was o pomoc. Oczywiście nie wymagam zdalnego rozwiązania problemu a jedynie wskazania (w miarę możliwości) możliwych usterek, rzeczy do sprawdzenia - przekażę te informację mechanikowi i podziałamy
Z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
Problem z ciśnieniem oleju (?)
RayO, najpierw to trzeba zmierzyć ciśnienie oleju , mechanior powinien to zrobić na początku
Problem z ciśnieniem oleju (?)
Zmień mechanika bo to paprak (a na dodatek wg. mnie naciągacz) bez ŻADNEJ wiedzy (nawet podstawowej), dlaczego?RayO pisze:Podjechałem do mechanika, który po wysłuchaniu opisu usterki wziął się do roboty - wymienił filtr oleju no i sam olej (10W40 MG, silnik ma przejechane 130 tys km). Dodatkowo podłączył AutoCom-a i sprawdził błędy (nie występowały żadne związane z ciśnieniem oleju czy silnikiem, były inne dotyczące klimatyzacji i podgrzewania lusterek, ale te mnie nie interesują). Wymiana oleju miała być podyktowana tym, że poprzedni miał być zbyt gęsty.
1. Prawdziwy mechanik wziął by manometr do pomiaru ciśnienia oleju i je zmierzył - od razu masz wtedy już pewną diagnozę. Paprak zabiera się za podłączanie testerów od razu.
2. Gdy zmierzone manometrem ciśnienie oleju było by prawidłowe, Ty byś odetchnął, a on zabrałby się dopiero za poszukiwanie przyczyny zapalania się komunikatu (wadliwy czujnik, etc - czyli pierdoły)
3. Wymienił Ci filtr oleju i olej na jakiej podstawie??? Bo był ZBYT GĘSTY???? Czym to ocenił?? Dokonał pomiaru lepkości oleju - ma lepkościomierz np. Ubbelohdego??? Po prostu Cię naciągnął na niepotrzebne koszty!
Zrób tak - jedź do porządnego mechanika, niech zmierzy ciśnienie oleju manometrem (najlepiej na zimnym silniku i rozgrzanym) i potem tu wróć i napisz, jakie są wyniki. Jesli będa dobre, to możesz spać spokojnie - będzie to pierdoła (opisana w p.2)
PS. Wróć do "mechanika" i wylej mu ten olej na ten jego pusty i cwaniacki łeb!
- piotrek gti_abf
- Ma gadane
- Posty: 199
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
- Lokalizacja: okolice Wielunia
Problem z ciśnieniem oleju (?)
Przerabiałem temat, trafiały się tanie filtry oleju przez które zapalała się kontrolka oleju, wymiana na markowe załatwiała sprawę.ozzy1979 pisze: Wymienił Ci filtr oleju i olej na jakiej podstawie
W Twoim przypadku tak jak koledzy wyżej pisali pomiar ciśnienia oleju i to najlepiej w momencie wyświetlenia się komunikatu. Być może zacina się zawór w pompie.
Problem z ciśnieniem oleju (?)
Co to są "tanie" filtry oleju? Jaka firma? Sorry, ale filtry (szczególnie oleju) kupuje się porządne.piotrek gti_abf pisze:trafiały się tanie filtry oleju przez które zapalała się kontrolka oleju
Problem z ciśnieniem oleju (?)
Wymień czujnik i po problemie
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Problem z ciśnieniem oleju (?)
problem był z filtrami Filtrona - blokowały przepływ - było wałkowane ze 2 lata temuozzy1979 pisze:Jaka firma? Sorry, ale filtry (szczególnie oleju) kupuje się porządne.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Problem z ciśnieniem oleju (?)
No popatrz, a ja od jakiś 15 lat używam tylko filtrów Filtrona (obecnie jest to WIX) i nigdy nie miałem problemu... Może dlatego, że nie kupuję ich na bazarze/allegro tylko bezpośrednio od autoryzowanego sprzedawcy?grg474 pisze:problem był z filtrami Filtrona - blokowały przepływ - było wałkowane ze 2 lata temu
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Problem z ciśnieniem oleju (?)
ozzy1979, no widzisz, u Ciebie się sprawuje...a ja tylko raz, przez 8,5roku użytkowania mk4, miałem Filtrona i miałem pecha...po przejechaniu kilku tyś km jak tylko temperatura osiągała 90* ,to miałem komunikat STOP i info, że jest problem z ciśnieniem oleju. Po wyciągnięciu filtra wysypały się z niego jego wnętrzności...po prostu się rozleciał i bebechy blokowały przepływ oleju. Nie wiem czy mój przypadek przytacza Kolega grg474...ale nie tylko ja miałem taki problem. Osobiście znam dwa przypadki, z forum kilka...a ogólnie z internetu pewnie naście.
Tak, wiem, kupiłem filtr w spożywczaku...bo zawsze tam chodzę po części do auta...
Tak, wiem, kupiłem filtr w spożywczaku...bo zawsze tam chodzę po części do auta...
Problem z ciśnieniem oleju (?)
Co sądzicie o filtrach firmy Mann? Jeżdzę już w 3 aucie na nich i jest OK.
Co do komunikatu STOP - u mnie zawinił czujnik z przetarty kabel. Moższe też kupić czujniki (jak masz 2) i samemu je wynienić . Cena za szt to ok 20 zł.
Co do komunikatu STOP - u mnie zawinił czujnik z przetarty kabel. Moższe też kupić czujniki (jak masz 2) i samemu je wynienić . Cena za szt to ok 20 zł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości