Problem z chłodzeniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z chłodzeniem
Witam, mam problem z chłodzeniem silnika, pierwszym objawem było to że nie chciał przełączyć na gaz i nie było ciepłego nawiewu w samochodzie więc wymieniłem termostat ale po wymianie silnik sie nagrzewa do 100 stopni a wentylator chłodnicy się nie włącza i gdy odpowietrzałem układ to zamiast otworzyć sie duży obieg to cały płyn wykipiał ze zbiorniczka. Czy możliwe jest że kupiony termostat jest uszkodzony i jak można sprawdzić czy chłodnica jest zapchana.
Problem z chłodzeniem
Co do termostatu to bardzo łatwo go sprawdzić wkładasz go do jakieś miseczki i zalewasz wrzątkiem i obserwujesz czy sie otwiera czy nie, Chłodnice zdemontuj połóż na płask i lej wodę do niej dolnym króćcem jak będzie wypływać górnym to powinno być okej. Możesz również przepłukać silnik.
Ale jeżeli wentylator sie nie załącza to raczej napewno jest do wymiany włącznik termiczny wentylatora również możesz to łatwo sprawdzić zalewasz go wrzątkiem chwile odczekać i np multimetrem sprawdzić czy jest przejście z jednego pinu do drugiego, a jak nie masz multimetra to podłączyć go do jakieś zarówki czy co tam masz pod ręką ( zakładam że wiesz jak to podłączyć) .
Ale jeżeli wentylator sie nie załącza to raczej napewno jest do wymiany włącznik termiczny wentylatora również możesz to łatwo sprawdzić zalewasz go wrzątkiem chwile odczekać i np multimetrem sprawdzić czy jest przejście z jednego pinu do drugiego, a jak nie masz multimetra to podłączyć go do jakieś zarówki czy co tam masz pod ręką ( zakładam że wiesz jak to podłączyć) .
Problem z chłodzeniem
Wszystko jasne posprawdzam to ale jeszcze mam pytanie jak sprawdzić pompe wody.
Aha no i jeszcze jedno jak przepłukać silnik???
Aha no i jeszcze jedno jak przepłukać silnik???
- palio
- _
- Posty: 2897
- Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
- Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
- Auto: Ford Mondeo MK3
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
Problem z chłodzeniem
Musisz sprawdzić czy nie ma luzu na wałku, to znaczy zdjąć pasek i potelepać kółkiem od pompy góra-dól i do tyłu- do przodu. Jak telepie i do tego ma wycieki to tylko i wyłącznie wymiana.Biazio pisze:jak sprawdzić pompe wody.
Ostatnio zmieniony ndz lis 02, 2014 14:00 przez palio, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Problem z chłodzeniem
Biazio pisze:Aha no i jeszcze jedno jak przepłukać silnik???
Ja generalnie do 5l wody wsypuje 2 zwykłe kwaski cytrynowe. Kwasek idealnie rozpuszcza kamień tak że u mnie się sprawdza a samo płukanie to napełniam układ wodą z kwaskiem odpowietrzam i jadę aż osiągnę temperaturę roboczą wtedy wracam i jeszcze chwile na luzie stoję aż sie uruchomi wentylator. Następnie gaszę silnik i czekam aż ostygnie spuszczam wodę i napełniam płynem cała filozofia. Oczywiście można użyć preparatów dedykowanych do płukania układu na nich na pewno jest instrukcja jak to sie robi ale z pewnością preparat jest znacznie droższy a myślę że właściwości te same.
Problem z chłodzeniem
A teraz pytanie kulminacyjne co uszczelka pod głowicą ma wspólnego z układem chłodzenia bo to że ma coś wspólnego to wiem tylko niech mi ktoś mądrze wytłumaczy co jeśli tam nie ma szczelności, pytam dla tego bo pompa działa, termostat otwiera, w sumie chłodnicy nie sprawdzałem ale zaraz to zrobie a z pod uszczelki wydobywa sie prawdopodobnie płyn chłodniczy a oleju przybyło.
- palio
- _
- Posty: 2897
- Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
- Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
- Auto: Ford Mondeo MK3
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
Problem z chłodzeniem
http://www.abs.org.pl/truck/index.php?aid=57" onclick="window.open(this.href);return false; - przeczytaj mam nadzieję, że sporo wyjaśni .
Problem z chłodzeniem
W Bloku silnika masz kanały przez które przepływa woda i chłodzi tym samym silnik jeśli zatem uszczelka jest walnięta to woda może przedostawać sie do tłoków lub do kanałów olejowych i mieszać sie z olejem. To nie jest najlepsze dla silnika dlatego jesli masz uszczelke do wymiany to trzeba by sie tym zająć generalnie to nie jest drogie w golfie wystarczy sama uszczelka śruby głowicy przy okazji można by rozrząd wymienić no i planowanie
- palio
- _
- Posty: 2897
- Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
- Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
- Auto: Ford Mondeo MK3
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
Problem z chłodzeniem
Jak już decydujemy się na zmianę uszczelki to wymiana samej uszczelki mija się z celem. Dobrze jest sprawdzić głowicę jak i przy okazji wymienić pierścienie na tłokach.
Problem z chłodzeniem
Ale co ma uszczelka do tego że silnik mi sie grzeje, nie przełącza na gaz i wentylator nie chodzi.
Re: Problem z chłodzeniem
Mija sie albo i nie są rózne opinie na ten temat ja generalnie wymieniał bym samą uszczelkę. Przy wymianie pierścieni trzeba by jeszcze sie zdecydować na honowanie bloku bo sama wymiana pierscieni raczej za szkodzi niż pomoże ale jak mówiłem każdy ma swoje zdanie na ten tematpalio pisze:Jak już decydujemy się na zmianę uszczelki to wymiana samej uszczelki mija się z celem. Dobrze jest sprawdzić głowicę jak i przy okazji wymienić pierścienie na tłokach.
- palio
- _
- Posty: 2897
- Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
- Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
- Auto: Ford Mondeo MK3
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
Problem z chłodzeniem
Może trzeba by wymienić korek od zbiorniczka płynu chłodzącego. To, że się wentylator nie włącza - winny może być sam czujnik. Możesz sprawdzić na krótko wentylator czy się załączy.
Ostatnio zmieniony ndz lis 02, 2014 14:37 przez palio, łącznie zmieniany 1 raz.
Problem z chłodzeniem
Wentylator nie włacza sie bo nasz uszkodzony albo sam wentylator albo włącznik termiczny a co do gazu to powiedz cos wiecej jaki masz gaz jaka generacja itd
zewrzyj razem te przewody które są podłączone do włącznika jak wiatrak bd chodził to do wymiany włącznik oczywiście pod warunkiem że masz bezpieczniki sprawne
zewrzyj razem te przewody które są podłączone do włącznika jak wiatrak bd chodził to do wymiany włącznik oczywiście pod warunkiem że masz bezpieczniki sprawne
Problem z chłodzeniem
zaraz pójdę i sprawdzę po kolei chłodnice, termostat jeszcze raz wentylator i czujnik chociaż twierdze że wentylator z czujnikiem chodzą bo przed wymianą termostatu jeszcze działało. Z tym gazem to jest tak że zawsze przełączał sie tak na 10 stopniach ciepła płynu (czyli w miare szybko) teraz przełącza sie na 90 stopniach. parownik jest cały czas zimny a rurki prowadzą mniej więcej do rurek od nagrzewnicy, gaz jest 2 generacji.
tak se teraz pomyślałem problem tu nie tkwi w dużym obiegu tylko w małym bo przecież parownik jest na małym obiegu, a co jest na małym obiegu oprócz pompy? i pytanie drugie jak sprawdzić pompe podczas jej pracy? aha no i mam jeszcze fajny objaw typu zimny silnik pracuje 30 sekund i sie robi mocno ciepły tak jakby nie było w nim płynu chłodzącego.
tak se teraz pomyślałem problem tu nie tkwi w dużym obiegu tylko w małym bo przecież parownik jest na małym obiegu, a co jest na małym obiegu oprócz pompy? i pytanie drugie jak sprawdzić pompe podczas jej pracy? aha no i mam jeszcze fajny objaw typu zimny silnik pracuje 30 sekund i sie robi mocno ciepły tak jakby nie było w nim płynu chłodzącego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości