dymi na bialo 2.0 8v

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Fanik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
Lokalizacja: Częstochowa

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: Fanik » śr paź 22, 2014 17:58

Witam panowie. Dzis po odpaleniu auta zauwazylem ze z tlumika wydobywa sie bialy tym. Jest on dosc intensywny i mam wrazenie ze nie jest to taki typowy dym spalanego paliwa i jest on intynsywniejszy niz zwykle. Dolalem dzis takze troche oleju bo wg bagnetu bylo go malo. Olej castrol 10 w40 czy moze macie jakies sugestie co moze byc przyczyna ?



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: pironet » śr paź 22, 2014 18:39

Paliwo to raczej dym czarny,jesli jest ubytek oleju to albo glowa puszcza albo pierscienie.Proba olejowa do zrobienia.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Fanik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
Lokalizacja: Częstochowa

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: Fanik » śr paź 22, 2014 19:26

zrobiłoby się tak z dnia na dzień ? jakie mogą być koszty naprawy takiej usterki ?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: marcin7x5 » śr paź 22, 2014 19:50

A nie jest czasami para wodna. Zrobiło zimno i wilgotno to i z rury bardziej dymi rano. Czy na ciepłym silniku też dymi?



Fanik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
Lokalizacja: Częstochowa

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: Fanik » śr paź 22, 2014 19:51

tak, też dymi

Czy to wg was będzie do wymiany uszczelka pod głowicą ? Jeśli tak to jakie są mniej więcej koszty w tym silniku takiego zabiegu ?



lukioo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 26, 2014 17:53

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: lukioo » sob paź 25, 2014 19:19

kolega nie miał na myśli uszczelki pod głowicą a jak się domyślam uszczelniaczy zaworów. próbę olejową robi się żeby sprawdzić czy puszczają uszczelniacze czy też pierścienie olejowe padły.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: pironet » ndz paź 26, 2014 08:04

na pierwszy rzut wykręć świece i sprawdz czy są mocno osmolone,możesz zapodać jakieś foto świecy


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: hak64 » ndz paź 26, 2014 10:06

Duża ilość białego dymu świadczy raczej o spalaniu płynu chłodniczego. Jest to zwykle objaw padniętej uszczelki pod głowicą. Sprawdź, czy nie ubywa płynu, czy w zbiorniczku wyrównawczym nie pojawiają się spaliny (bąble powietrza) - można użyć testera do wykrywania CO2.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Re: dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: pironet » ndz paź 26, 2014 10:43

hak64 pisze:Duża ilość białego dymu świadczy raczej o spalaniu płynu chłodniczego. Jest to zwykle objaw padniętej uszczelki pod głowicą. Sprawdź, czy nie ubywa płynu, czy w zbiorniczku wyrównawczym nie pojawiają się spaliny (bąble powietrza) - można użyć testera do wykrywania CO2.
o spalaniu płynu świadczy duża ilość pary,biały dym to olej,dodatkowo kolega pisał o ubytku oleju,nie płynu


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: hak64 » ndz paź 26, 2014 12:21

pironet pisze:o spalaniu płynu świadczy duża ilość pary,biały dym to olej,dodatkowo kolega pisał o ubytku oleju,nie płynu
Na forach zdarzają się tacy fachowcy, że nie potrafią rozróżnić płynu do spryskiwaczy od oleju silnikowego, dlatego napisałem o możliwości spalania płynu chłodzącego, tym bardziej, że autor postu nie napisał, czy dym ma gryzący zapach (świadczący o spalaniu oleju), czy tylko ma białą chmurę za rufą. Autu napisał o dolaniu oleju, bo zauważył, że jest go mało, nie napisał jednak, kiedy wcześniej sprawdzał poziom oleju. Znam takich magików, którzy jeżdżą od wymiany, do wymiany nie zaglądając pod maskę, a jak wiadomo każdy silnik (zwłaszcza te z większymi przebiegami) spala olej (zużycie na poziomie 0,5 L/1000 km było i jest normą).


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: pironet » ndz paź 26, 2014 12:50

Ja tylko sprostowałem to co napisałeś czyli
hak64 pisze:Duża ilość białego dymu świadczy raczej o spalaniu płynu chłodniczego
otóż moim skromnym zdaniem biały dym to dym a para to para,jeśli ktoś napisał że widzi biały dym i ubytek oleju to ide tym tropem ale oczywiście nie twierdzę że nie może to być uszczelka,dla tego zaproponowałem sprawdzić stan świec i zapodać foto bo to najszybciej pomoże nakierować na usterkę czy to olej czy płyn przedostaje się do cylindra,dodatkowo próba olejowa by sie przydała


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
Dr.Ramirez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pn sie 09, 2010 21:33
Lokalizacja: Lublin/okolice

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: Dr.Ramirez » pn paź 27, 2014 19:28

mogą też być uszczelniacze na zaworach do wymiany. :?


Ave GOLF
____________________________________________

Pomogłem? nie bądź obojętny - kliknij "przyznaj pochwałę" :D

Fanik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
Lokalizacja: Częstochowa

dymi na bialo 2.0 8v

Post autor: Fanik » pn paź 27, 2014 20:19

Panowie, podjechałem wczoraj do mechanika i stwierdził on, że jest to normalne dymienie samochodu związane z różnicą temperatur . Dziś było ok 7-8 stopni i praktycznie wcale nie dymił.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości